کد خبر: ۵۸۵۹۷

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام از ۱۱ مورد ابتلا به تب کنگو و یک مورد فوتی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «محمد رحیمیان» با اشاره به شرایط قرمز و هشدار کرونایی و شیوع تب کریمه کنگو گفت: شهرستان تربت جام ‌و صالح آباد در منطقه قرمز و با افزایش شیوع بیماری مواجه است و متاسفانه به علت عدم رعایت اصول  بهداشت فردی و عمومی، بیماری کرونا افزایش یافته بطوریکه تا امروز ۶۴ نفر بر اثر بیماری کرونا و یک نفر براثر تب کریمه کنگو جان خود را از دست داده اند.

فرماندار تربت جام‌ در همین رابطه گفت: با توجه به شرایط افزایش سرایت بیماری خطرناک کرونا و میزان فوتی ها و به منظور پیشگیری از شیوع‌ بیماری کرونا و تب کریمه کنگو ‌در ایام عید سعید قربان ذبح دام فقط در کشتارگاه صعنتی باید انجام گیرد.

«مرتضی حمیدی» با تبریک عید سعید قربان که از اهمیت ویژه ای برای  مسلمانان برخوردار می باشد و ذبح دام عمل بسیار ارزشمندی محسوب می شود،‌ افزود : اخیرا" تعداد ۱۲ نفر از همشهریان بر اثر عدم رعایت نکات بهداشتی در ذبح دام در خارج از کشتارگاه انجام گرفته و همچنین بر اثر و مصرف‌ گوشت به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنان فوت شدند.

فرماندار تربت جام تاکید کرد: با هماهنگی انجام شده با مدیر کشتارگاه صنعتی در ایام عید سعید قربان ذبح دام به صورت رایگان انجام می گیرد و اکیپ نظارتی در سطح شهرستان تردد و درصورت ذبح دام درخارج از دامپزشکی برخورد قانونی خواهد شد.


نظر شما
ادامه