کد خبر: ۵۸۶۲۸

پژوهشگران کوله پشتی های کوچکی را متناسب با اندازه ی مرغ ابداع کرده اند که با قراردادن در پشت کتفمرغ و با تجزیه و تحلیل رفتار پرندگان می تواند آلودگیکنه را در گله هایتخمگذار شناسایی و ارزیابی نماید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، در این تحقیق محققان در دانشگاه کالیفرنیا، روی کنه مرغ های شمال ایالات متحده تمرکز داشتند.

این محققان ابتدا سه رفتار مرغ شامل نوک زدن، خواراندن خود با منقار و تکاندن بدن را شناسایی کردند.

این تیم فرض کرده است که اگر مرغ ها به کنه آلوده شوند، دو رفتار آنها تغییر می کند و سعی می کنند به نوعی پرهای خود را تمیز نگه دارند.

سنسورهای حرکتی کوچکی در کوله پشتیهای ریزی پشت کتف مرغ های تخمگذار نصب گردید و رفتار پرنده در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

سپس دانشمندان علوم رایانه ای، الگوریتم های جدیدی را برای کشف رفتار مرغ ایجاد کردند.

اکثر الگوریتم ها از شکل یا ویژگی رفتاری استفاده می کنند، اما هیچگدام از هر دو آنها استفاده نمی کنند. رویکرد محققین در این طرح بسیار هیجان انگیز بود زیرا با استفاده از هر دو الگوریتم دقت اطلاعات بسیار افزایش یافت این به تصمیم گیری های درست درمورد سلامتی پرنده کمک میکند.

به طور سنتی ، مطالعات رفتار حیوانات به مشاهدات تصویری متکی بودند که زمان گیر و مستعد خطا هستند.

در این مطالعه گله از آلودگی کنه رنج نبرد،زیرا تیم طراحی الگوریتم رفتارهای مختلف مرغ را به شدت تحت نظر داشت و تمامی الگوهای رفتاری مرغ را کشف نمود.

هنگامی که پرندگان با این روش تحت درمان و بهبودی قرار گرفتند، داده ها حاکی از بازگشت رفتار پرندگان به سطح عادی بود.

این نتایج می تواند به کشاورزان زمان مناسب بررسی پرندگان از لحاظ انگلی را اطلاع داده و همینطور می تواند برای بررسی اثرات تغییرات محیط یا رژیم غذایی یک پرنده نیز استفاده شود.


نظر شما
ادامه