کد خبر: ۵۸۶۳۷
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با «دکتر پیام محبی» درباره جزئیات پلمپ بیمارستان دامپزشکی تهران:
«دکتر پیام محبی» افزود: شهردار ناحیه آمدند و گفتند که نور تابلوی شما یکی از همسایه‌های برجی که شمال بیمارستان قرار دارد را اذیت کرده است!

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: چند روز پیش بود که شهرداری تهران در یک اقدام عجیب، بدون اطلاع قبلی اقدام به قرار دادن بلوک سیمانی مقابل درب بیمارستان دامپزشکی تهران کرده و راه ورود و خروج آن را مسدود کرد (اینجا). رئيس این بیمارستان در گفتوگو با حکیم مهر به بیان جزئیات آنچه گذشت می‌پردازد و این دست اقدامات از سوی شهرداری را وقیحانه عنوان می‌کند.

به گزارش حکیم مهر، به گفته «دکتر پیام محبی» این یک روند بیمار در شهرداری است که برخی از کارمندان آن سوء استفاده کرده و آن را یاد گرفتند. آن‌قدر شهرداری وقیح شده که یک کارمند آن به خود اجازه می‌دهد یک بیمارستان را پلمپ کند.

حکیم مهر: آقای دکتر، جریان از چه قرار بود؟

ساعت ۵ صبح روز دوشنبه هفته گذشته، ماموران شهرداری بدون هیچ‌گونه اعلام قبلی یک عدد نیوجرسی مقابل در بیمارستان قرار دادند و رفتند. من از ساعت ۶ صبح همان روز پیگیر این مساله بودم. ساعت ۸ و نیم صبح یکی از مقامات ارشد شهرداری کل، جواب استعلام را به من داد و گفت که شما فاقد حکم یا جریمه ماده ۱۰۰ هستید و من نمی‌دانم به چه دلیل این کار انجام شده است.

در ادامه از طریق اداره دامپزشکی شمیران، اداره کل دامپزشکی استان، شورای شهر و همچنین از طریق فرمانداری این مساله را پیگیری کردم. ساعت ۱۰ و نیم صبح همان روز ماموران شهرداری برای برداشتن بلوک سیمانی مراجعه کردند اما من اجازه این کار را به آنها ندادم. فیلمی هم که در فضای مجازی در این خصوص منتشر شده بود، مربوط به همان زمانی بود که برای برداشتن بلوک آمده بودند.

حکیم مهر: چرا اجازه برداشتن بلوک را ندادید؟

به آنها گفتم که اول تکلیف من را روشن کنید که چرا بلوک را قرار دادید و بعد آن را ببرید؛ به این شکل که نمی‌شود. در هر صورت کار به شهردار ناحیه کشیده شد و ایشان آمدند و گفتند که نور تابلوی شما یکی از همسایه‌های برجی که شمال بیمارستان قرار دارد را اذیت کرده است! جالب اینکه این برج ۱۰۰ متر بالاتر از ما قرار گرفته و این همان تابلویی است که ما سال‌ها عوارض آن را دادیم و مجوز آن موجود است. این تابلو بیشتر از ۱۵ سال است که بالای بیمارستان قرار گرفته است.

وقتی مساله فاصله برج تا تابلو را با شهردار ناحیه مطرح کردم، ایشان مساله را خنده‌دار عنوان کردند. در نهایت مسئول آن را پیدا کرده و یک آقایی گفت که ما قبلا هم به شما ابلاغ کردیم. برگه‌ای را نشان داد که پرینتی از روی صفحه کامپیوتر خودش بود. در آن برگه پیام ۱۳۷ ثبت شده و نوشته بود: «مزاحمت برای یک نفر به علت روشنایی»؛ هیچ چیز دیگری ننوشته بود که چه باید بکنند و آیا باید پلمپ شود یا خیر. یک امضا هم زیر آن بود وقتی سوال کردم داستان این امضا چیست؟ گفتند امضا از سوی یکی از پرسنل شماست که این برگه را تحویل گرفته است. گفتم امضای من که به این شکل نیست و اگر کسی جایی را امضا می‌کند، باید نام خود را هم در آن بنویسد. اگر شهرداری قصد دارد ابلاغ قانونی کند، ابلاغ قانونی در قانون، روش دارد و مراحل آن در آنجا ذکر شده است.

این فرایند را که نمی‌توان ابلاغ، دانست. کمااینکه معلوم بود خودشان یک امضا پای برگه انداخته بودند. چون ما بالای ۱۰۰ نفر در بیمارستان پرسنل داریم. اگر شخصی این ابلاغ را تحویل گرفته بود، حتما آن را تحویل می‌داد. اصلا فرض را بر این بگیریم که نور تابلو برای یک نفر مزاحمت ایجاد کرده باشد؛ بالای ۱۰۰ نفر بیکار و قریب به ۶۰۰ نفر که در روز به بیمارستان مراجعه می‌کنند سرگردان شوند که یک نفر بعد از ۱۵ سال گفته نور تابلو من را اذیت می‌کند؟!

حکیم مهر: ارزیابی شخصی شما از این اتفاق چیست؟

این یک روند بیمار در شهرداری است که به نظر من برخی از کارمندان شهرداری از آن سوء استفاده کرده و آن را یاد گرفتند. کمااینکه خود شهردار ناحیه و منطقه یک در جریان آن نبودند. آن‌قدر شهرداری وقیح شده که یک کارمند آن به خود اجازه می‌دهد یک بیمارستان را پلمپ کند. داستان بیمارستان با یک مرکز درمانی متفاوت است. حتی در قوه قضاییه هم روند پلمپ بیمارستان خیلی پیچیده است. چون در بیمارستان همواره بیمار حضور دارد. ممکن است در درمانگاه بتوان از بیماران خواست که از ساختمان خارج شوند اما در یک بیمارستان همیشه بیمار حضور دارد و نمی‌توان به این راحتی همه را بیرون کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی، مدیرکل حوزه دارو و درمان سازمان و رئیس اداره دامپزشکی شمیران پیگیری این مساله بودند. دکتر کرمی هم در این خصوص نامه‌نگاری کرده بودند که شهرداری پاسخ دهد. من فکر می‌کنم که باید همه ما با هم به دور هم بنشینیم و این مساله را ریشه‌یابی کنیم که چرا کارمند جزء شهرداری به خود اجازه می‌دهد جلوی کسب و کار یک مرکز بهداشتی را بگیرد؟

حکیم مهر: تاکنون چندین مرتبه نظام دامپزشکی استان تهران و همچنین نظام دامپزشکی کشور با مسئولین شهرداری و رئیس شورای شهر، رایزنی و مکاتبه کرده‌ و درواقع همه تلاش خود را برای حل مشکل کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دامپزشکی استان تهران به کار گرفته‌اند. حتی وزارت کشور هم یک بار رأی داد که مشکلی برای فعالیت کلینیک‌های دامپزشکی در اماکن مسکونی وجود ندارد، اما باز هم علی‌رغم همه تلاش‌ها، این معضل وجود دارد. به نظر شما راهکار اساسی برای اینکه این مشکل به صورت قطعی حل شود، چیست؟

من فکر می‌کنم باید آن قدر این داستان را پیگیری کنیم تا این روند معیوب درست شود. متاسفانه الان شهرداری خود را در مقام قضاوت قرار داده است. مثالی که آن روز زدم هم همین بود که مانند این است که من به پلیس زنگ بزنم و اطلاع دهم که یک نفر شخص دیگری را کشته و پلیس هم اسلحه بکشد و آن فرد را بکشد.

درست است که ما در این زمینه نامه زدیم، اما نامه زدن کفایت نمی‌کند. من شاهد زحمات و مکاتبات دکتر سلامتی، دکتر شجاعی، دکتر صفری و همه این عزیزان با شهردار تهران بودم اما هیچ‌کس جواب نامه را منتشر نکرد. اگر شهردار تهران جواب نامه را نمی‌دهد، باید آن را به ارگان‌های نظارتی منعکس کرد. به هر حال شهردار تهران هم شخصی نیست که کسی روی عملکرد او نظارت نکند. قطعا وزارت اطلاعات و بازرسی کل کشور روی ایشان نظارت دارند. مگر می‌تواند جواب ندهد؟

یک مرکز درمانی اگر به وجود آمده، مخاطبی دارد و حق آن مخاطب است. اگر بحث اقتصادی را کنار بگذاریم، حق آن مخاطب است که امروز که به بیمارستان مراجعه کرده، با بیمارستان بسته مواجه نشود. برای همین می‌گویم که مراکز درمانی را به راحتی نمی‌توان بست؛ به نظر من حل این معضل نیازمند پیگیری و ممارست است.

متاسفانه امروز وضعیت در دولت هم همین شده که می‌گویند ما نامه را زدیم. نامه زدن شروع یک روند است و باید تا آخر آن برویم. الان هم بعضی ادارات یاد گرفته‌اند که وقتی نامه را برای مدیر کل می‌برید، می‌گویند اول برو اجازه بگیر تا ما بتوانیم آن را ثبت کنیم. این خنده‌دار است؛ یعنی خیلی از ادارات اجازه ورود نامه را هم نمی‌دهند.

حکیم مهر: خود شما چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

ما شکایت خود را در بازرسی کل کشور ثبت کردیم. من چیز عجیبی نمی‌خواهم. اول اینکه چرا محل بیمارستان ما چند ساعت بسته بوده است؟ ما را قانع کنند. اگر می‌گویند اشتباه کردند، خسارت من چطور پرداخت می‌شود؟ الان در تمام شبکه‌های مجازی منتشر شده که بیمارستان دامپزشکی تهران بسته شده است. در تلویزیون هم پخش شده است. این چه خسارتی به ما و به بهداشت شهر وارد می‌کند؟ یک‌سری از افرادی که قبلا به بیمارستان ما مراجعه می‌کردند، الان دیگر نمی‌توانند مراجعه کنند.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

ما باید پشت هم باشیم و پیگیری کنیم. امروز این مشکل برای من است و فردا برای یکی دیگر. کمااینکه به سراغ یکی دیگر از کلینیک‌ها در منطقه ۳ هم رفته بودند تا آن را هم پلمپ کنند که آن مورد را هم با پیگیری‌های شورای شهر اجازه ندادیم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
8
آقای دکتر محبی عزیز
................................
ما ارتباطات شمارو نداریم که یقه فرماندار و شهردار رو بگیریم...
با همت دست جمعی این مشکل صنفی برای همیشه باید حل بشه
دکترx
|
Germany
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
1
8
تا وقتی سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی برای اعضای خودش ارزش قایل نباشه همینجور برخورد میکنن...از صدا وسیما گرفته تا شهرداری...باید برای دامپزشکان چ مسئول فنی چه دامپزشکان دولتی و اداری و... افزایش حقوق انجام بشه...حقوق سه چهار تومنی ارزشی نداره...یه کارگر افغانی الان شش تومن حقوق میگیره...و همکاران مسئول صنفی هم خواهش میکنم با حقوق زیر شش میلیون کار نکنید...نگید من نرم یکی دیگه میره...برا خودتون ارزش قائل بشید
آلفا وت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
4
7
از سعه صدر و توضيح ريزبينانه و دقيق اقاي دكتر محبي لذت بردم نكات فراواني براي يادگيري در اين مصاحبه بود كه به درد من و امثال من ميخورد كاش همه عزيزان اينگونه مشكلات را تشريح ميكردند تا جنبه اموزشي رويدادها براي همكاران باقي بماند

اگر پشت هم باشيم هركاري را ميتوان به سرانجام رساند از حكيم مهر بابت اين مصاحبه ارزنده و اموزشي قدرداني ميكنم
پاسخ ها
merdad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ﺩﻗﻴﻘﺎ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
2
5
مگه کارمند شهرداری حکم پلمب داده این اقا فقط دستورات را اجرا می کنه ،حالا کارمند دامپزشکی میره مغازه و... را پلمب میکنه مقصر اونه ،دستورش را توسط رییس اون دستگاه دریافت کرده و بس !!باید خود حناچی بیاد کلینیک و... را پلمب کنه .یاد اون ضرب المثل قدیمی افتادم که بچه(کارمند شهرداری )را بزن تا بزرگه کار دستش بیاد!!!
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
4
متاسفانه تا زمانی که نظام بخواد ضعیف عمل کنه همین آش و همین کاسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
5
1
درود به دکتر محبی و لیاقتش کاش ایشان رییس نظام بودند
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
3
2
بالای 100 نفر پرسنل بیمارستان دامپزشکی اگر به هر کدام میانگین 2500000 حقوق بدین میشه 250 میلیون تومن 50 میلیون هم مدیران بیمارستان باید 300 تا در بیارین ماهانه و الته 600 مراجعه کننده از هرکدوم باید میانگین 500 هزارتومن بگیرین خدا بده برکت ما که بخیل نیستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
روزی 600 نفر . با میانگین کاری 25 روز در ماه میشه 15000 نفر . با میانگین 200 هزار تومان برای هر نفر میشه 3 میلیارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
2
نظام هیچ قدمی برنمیداره فقط یه اقایی نشسته که تا میری حرف بزنی میگه پول بده واقعا متاسفم که تو انتخابات شرکت کردم .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
2
ما ضغیف شدیم اونا قوی یا وقیح نیستند.
همه جاباید تو سرمون بخورد برای محافظه کاری مسئولینمون . من میگم مسئولان باید با مورد اول آنچنان برخوردجدی بکنند که هیچ ارگانی اینطور کارها و یا سایر بلاهایی که سر کارگاه ها، بیمارستان ها و حتی کارشناسان در میارن و حتی نظر خود را مقدم بر امور فنی و تخصصی دامپزشکی می دانند تکرار نشه. اما مسئولین ما گویا همیشه یک واهمه ای دارند که اون هم علتش عدم قابل دانستن خودش در آن پستی است که اشغال کرده. امیدوارم دکتر ماکنعلی و تیمش جبران مافات کند. که البته...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
2
3
وقیح ،ادبیات مناسبی برای یک سازمان نیست.بالاخره شهرداری هم قوانین خودش را داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
کارشون وقیح است واقعا وقیح است
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
1
3
سلام دوستان
من تازه فارق‌التحصیل شده‌ام. در مورد آینده شغلیم خیلی مردد هستم.
اگه ممکنه بنده رو با توجه به وضعیت کشور راهنمایی کنید و بگین به نظرتون اشتغال در چه بخش‌هایی سودآور و مناسب یک تازه فارق‌التحصیل هست.
خیلی ممنون می‌شم.
حججی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
1
عزیزم نظام اصفهان اسباب و وسایلش توسط اداره کل با حکم و مامور در خیابان گذاشته شد همسایه ها وسایل را خانه خود بردند جالبه به این دلیل که اجاره نداده بودند الان هم رفتند خانه ژیمناستیک شما از شهرداری انتظار دارین دیگ اینها نیاز به جوشکاری داره
پاسخ ها
خفته در اب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
پس این همه پول های مفتی که از ما میگیرین رو چکار می کنین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
1
متاسفانه قانون شفاف نیست و ماموران این قبیل دستگاه ها هم از این قضیه سوء استفاده میکنند و باعث ایجاد رانت و فساد شده است
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
0
یک کانال تلگرامی هست که چند صد نفر عضو دارد که ظاهرا از دامپزشکان هم هستند از ارگانهای محترم نظارتی درخواست میشود سری به این کانال بزنند تا بخوانند چه توهین هایی بین افراد تحصیل کرده مبادله میشود
مسئول فنی
|
Italy
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
2
0
واقعا خجالت میکشم که یه دامپزشکم...دامپزشکی به خودی خود تو جامعه به تمسخر گرفته میشه دیگه وای به حال روزی که...مسئولین کمی غیرت،داریم به میشیم
نظر شما
ادامه