کد خبر: ۵۸۶۵۶
 

بسیاری از دامپزشکان بر این باورند که مراقبت های پیشگیرانه بهترین روش برای حفظ سلامت و شادابی حیوانات خانگی است. با این حال وقتی که مراجعه کنندگان نمی توانند این واقعیت را بپذیرند، رسیدن به این امر هم مشکل می گردد. به همین دلیل هم دامپزشکان به دنبال راهی هستند تا اهمیت راههای پیشگیری را هر چه پر رنگ تر به مراجعه کنندگان و صاحبان حیوانات خانگی ثابت کنند و آنها را متوجه ارزشی سازند که ویزیت های مرتب دامپزشکی برای حیواناتشان دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITpet ، یکی از دامپزشکان برجسته در این زمینه دکتر  Xavier Meaux است. وی در تغییر و تحول صنعت دامپزشکی نقش بسزایی داشته است.

دکتر  Xavier Meaux پس از اخذ مدرک کارشناسی خود از دانشگاه  Purdue در سال 2002 میلادی، تحصیلات خود را در دانشگاه  Tuskegee در رشتۀ دامپزشکی ادامه و در سال 2006 فارغ التحصیل شد.

وی پس از اتمام تحصیلاتش، در تلاش برای ایجاد تحولاتی سازنده در صنعت دامپزشکی بود. دکتر  Meaux پس از کسب سال ها تجربه و مهارت، به همراه دکتر دامپزشک  Pedro Armstrong مجموعه ای با عنوان «عکسبرداری متحرک حیوانات خانگی» راه اندازی کردند. این امر به دنبال دیدن حیوانات آسیب دیده با شکستگی هایی در نقاط حساس بدن (مثل گردن) به فکر وی رسید که می دید حیوان و صاحبش چقدر برای رفتن بر روی دستگاه اسکن اذیت می شوند.

 «عکسبرداری متحرک حیوانات خانگی» با آسان تر ساختن عکسبرداری برای حیوانات بیمار، به خصوص آن دسته که آسیب هایی در گردن دارند، تحولی در چشم انداز دنیای دامپزشکی به وجود آورده است.

یک نکتۀ جالب این است که این مؤسسه اسکن های با کیفیت بال  (HD CT)  ، فلوروسکوپی و  IR را مستقیماً به درب دامپزشکی ارسال می کند.

از نظر دکتر  Meaux این تنها آغاز ماجراست و در آینده بایستی منتظر ابداعات بسیاری از این قبیل باشیم.

ترجمه: زینب حیدرنژاد

 
 
نظر شما
ادامه