کد خبر: ۵۸۶۷۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
با ۱۱ رأی موافق:
«الهام فخاری» عضو شورا افزود: علت طرح این موضوع این بود که متاسفانه به صورت مکرر مشاهده می‌کنیم که هر از گاهی موجی از بستن و مناقشه با مراکز دامپزشکی در شهر ایجاد می‌شود ...

حکیم مهر: اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۱ رأی موافق یک فوریت طرح ساماندهی وضعیت خدمت مراکز دامپزشکی حیوانات شهری در تهران را به تصویب رساندند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه علنی این شورا بررسی یک فوریت طرح ساماندهی وضعیت خدمت مراکز دامپزشکی حیوانات شهری در تهران را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا «الهام فخاری» عضو این شورا گفت: علت طرح این موضوع این بود که متاسفانه به صورت مکرر مشاهده می کنیم که هر از گاهی موجی از بستن و مناقشه با مراکز دامپزشکی در شهر ایجاد می شود و اختلافاتی میان شهرداری و مراکز دامپزشکی به وجود می آید. چرا که این مراکز در ساختمان های مسکونی نیز می توانند حضور داشته باشند.

وی افزود: کشمکشی که به صورت مداوم درآمده، لذا در قالب این طرح تلاش می کنیم که ضوابط و مقرراتی تعیین شود. در همین راستا شهرداری دو ماه فرصت دارد که این ضوابط را مستند تنظیم و به شورا ارائه کند تا مسئله از حالت سلیقه ای خارج شود.

وی تاکید کرد: ضرورت مراکز دامپزشکی شهری برای سلامت شهر از اهمیت بسزایی برخوردار است و متاسفانه به صورت سلیقه ای در مناطق شهر تهران برخوردهای متفاوتی اعمال می شود. هدف این است که شهرداری ملزم شود ظرف این دو ماه ضوابط این حوزه را دقیق مشخص کند.

به گزارش ایسنا در ادامه این جلسه «نژاد بهرام» عضو شورای شهر تهران در قالب طرح سوالی گفت: ضوابط مربوط به کلینیک های دامپزشکی توسط معاونت شهرسازی آماده شده و در دستور کار دبیرخانه ماده 5 قرار گرفته، با این حال آیا فوریت این طرح ضرورتی دارد؟

«مسجدجامعی» دیگر عضو شورای شهر تهران نیز به عنوان مخالف فوریت طرح اظهار کرد: طبقه بندی حیوانات شهری و غیرشهری وجود ندارد. در برخی مناطق و فضاهای پیرامونی مناطق شهر تهران شاهد حضور دامداری ها هستیم. آیا اینها حیوانات شهری تلقی می شوند یا خیر؟ لذا بهتر است که واژه حیوانات شهری از عنوان این طرح حذف شود.

نظری دیگر عضو شورای شهر تهران به عنوان موافق این طرح گفت: فوریت این طرح از این جنبه اهمیت دارد که اعضای شورا به صورت مکرر محل مراجعه افرادی هستند که قصد احداث کلینیک در سطح شهر تهران را دارند که معمولا با شهرداری تهران درگیر می شوند و ضوابط مشخصی برای این حوزه وجود ندارد. بی تردید در شهر شهروندانی هستند که حیوانات خانگی دارند، لذا برای درمان آنها باید امکان لازم فراهم شود.

به گزارش ایسنا، «مظاهریان» معاون شهردار تهران نیز که در جلسه امروز شورای شهر تهران حضور داشت، در خصوص این طرح گفت: شهرداری تهران فوریت این طرح را ضروری نمی داند. چرا که این لایحه می گوید همانطور که پزشکان می توانند در ساختمان های مسکونی مستقر شوند دامپزشکی ها نیز می توانند در این ساختمان ها مستقر باشند که این امر مشکلات حقوقی را به همراه دارد.

وی افزود: در مورد استقرار کلینیک های پزشکی در ساختمان های مسکونی، شهرداری تهران اخیرا با هجمه های بسیاری مواجه شد. همچنین در صلاحیت شهرداری تهران نیست که در مورد مراکز دامپزشکی اظهار نظر کند. یکی از لایحه های بالادستی در این حوزه لایحه قانونی حمایت از حیوانات است که در دولت در دست تهیه است و به مجلس ارسال خواهد شد. ما به این لایحه پیش از بررسی چنین موضوعاتی نیاز داریم.

فخاری نهایتا در پاسخ به صحبت های معاون شهردار تهران گفت: به استناد قانون می توان این مسئله را به خوبی روشن کرد.

به گزارش ایسنا، اعضای شورا نهایتا پس از بحث و بررسی با 11 رأی موافق از مجموع 17 نفر حاضر در این جلسه یک فوریت این طرح را به تصویب رساندند.

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Canada
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
1
0
خوب سر کار گذاشتن ،بالاخره برای رفع بیکاری اعضای شورای شهر بد نیست چنین موضوعات سرکاری مطرح ، بحث وتبادل نظر گردد ،منتها دامپزشکی بدبخت رو بگو شده گوشت قربونی
دکتررفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
1
کاش مسول فنی شهرداری میشدیم
گیلکمرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
1
2
خدا بخیر بگذراند. هر امری که در کشور قرار شد «ساماندهی» شود همان سامان نصفه و نیمه خود را از دست داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
1
0
مطمئن باشید اگر هر واحد دامپزشکی دیگه که همانند دکتر محبی ارتباطاتی نداشت پلمپ میشد این طرح ساماندهی مطرح نمیشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
قطعا چنین طرحی از چند ماهه قبل زمینه چینی شده تا امروز تصویب شود پس ربطی به ایشان ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
دوست ناشناس ۲۰:۲۷
تیتر و متن خبر رو دوباره بخونید. تازه یک فوریت بررسیش تصویب شده. هنوز طرحی در کار نیست که تصویب بشه و شهرداری دو ماه فرصت داره طرحش رو ارائه بده
نعیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
0
در واقع میشه دوبل فوریت
نظر شما
ادامه