کد خبر: ۵۸۶۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

جانشین رئیس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان گفت: این پژوهشکده با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، تاکنون نزدیک ۱۰۰۰ راس بز با نژاد سانن، مورسیا و آلپاین (بزهای شیرده) تولید کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «مهدی حاجیان» امروز (سه شنبه، ۳۱ تیر ماه) در حاشیه بازدید «سورنا ستاری» از پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان در طرحی با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در حال تولید و تکثیر بز سانن است و به همین منظور شرکتی به نام رویان دام اسپادانا در کنار این پژوهشکده اقدام به تولید و تکثیر بز سانن کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ این شرکت بتواند بزهایی را که توان ژنتیکی بالاتر و شیردهی بهتری دارند تولید کند تا بعد از تولید انبوه یک گله مولد، آن را در بین دامداری های کشور توزیع کند.

به گزارش ایسنا، جانشین رئیس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان با بیان اینکه این شرکت تاکنون نزدیک ۱۰۰۰ راس بز با نژاد سانن، مورسیا و آلپاین تولید کرده است، افزود: در این مجموعه همچنین بر روی دو نژاد گوشتی بز نیز در حال کار کردن هستیم و امیدواریم در تولید و تکثیر آن به نتیجه برسیم.

به گفته حاجیان، نژادهای بز سانن، آلپاین و مورسیا از جمله نژادهای بز شیرده هستند.

سورنا ستاری معاون علم و فناوری ریاست جمهوری در سفری یک روزه از اصفهان بازدید می کند. بازدید از پژوهشکده زیست فناوری رویان و محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان)، افتتاح ساختمان غدیر شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و بازدید از ساختمان فرصت، فاز توسعه ای شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از برنامه های یک روزه معاون علم و فناوری ریاست جمهوری به اصفهان است.

در این سفر مرکز نوآوری سلامت دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افتتاح و همچنین در بازدید از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، پروژه های پارک تجهیزات پزشکی و کارگاه تلاش افتتاح می شود. بازدید از کارگاه های مستقر و نمایشگاه محصولات فناورانه و دانش بنیان و آغاز به کار بهسازی و راه اندازی کارخانه نوآوری اصفهان نیز انجام می شود. در ادامه این سفر یک روزه نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید نیز برگزار خواهد شد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
2
حکیم مهر جان لطفا درباره میزان حضور دامپزشکان در موسسه رویان و میزان تاثیرگذاری و جاهایی که باید باشن ولی نیستن گزارش تهیه کنید
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
0
0
من چندسال تو این پژوهشکده بودم. واقعیتها غیر از اینه ک گزارش خبرگذاری میشه. اینا فقط تبلیغ بدون حقیقت
نظر شما
ادامه