کد خبر: ۵۸۶۹۶
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
به بهانه انتصاب «دکتر وحید کشاورز زمانیان»:
«دکتر وحید کشاورز زمانیان» افزود: از همه همکاران و بهره‌برداران محترم دعوت می‌گردد نقطه نظرات خود را از طریق پرتال سازمان دامپزشکی کشور به این سازمان ارسال نمایند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «دکتر وحید کشاورز زمانیان»، زاده روستای کلج بخش طارم سفلی استان قزوین، در سال 70 در دوره دکترای عمومی دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز پذیرفته و ۶ سال بعد فارغ‌التحصیل شد. بعدها و در سال 92 در دوره دکترای تخصصی بهداشت و بیماری‌های طیور در همین دانشگاه پذیرفته و ۴ سال بعد این دوره را به پایان رساند. بعد از فارغ‌التحصیلی در سال 76 در اداره کل دامپزشکی استان قزوین شروع به کار نمود. در سال 97 به سازمان دامپزشکی کشور منتقل و به عنوان معاون مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور فعالیت داشته و در نهایت در 14 تیرماه سال جاری به عنوان مدیرکل حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد سازمان دامپزشکی کشور منصوب شد.

وی در گفت‌وگو با حکیم مهر، ضمن تاکید بر اینکه ارزیابی ادارات کل دامپزشکی استان‌ها در دو قالب انجام می‌گیرد، به تشریح سازوکار این ارزیابی می‌پردازد.

حکیم مهر: آقای دکتر، چه شد که به دامپزشکی علاقه‌مند شدید؟

علاقه من به حرفه دامپزشکی به تدریج و طی دوران تحصیل در این رشته شکل گرفت. تنوع حرفه‌ای دامپزشکی قابل توجه است و برای تمام سلایق، حوزه کاری مناسبی را در خود دارد. از موضوع آموزش و پژوهش گرفته تا درمان حیوانات اهلی و وحشی و البته، کنترل بهداشتی مواد غذایی با منشأ دامی.

حکیم مهر: بعد از فارغ‌التحصیلی چه کردید؟

بعد از فارغ‌التحصیلی در سال 76 در اداره کل دامپزشکی استان قزوین شروع به کار کردم. در این اداره کل مسئولیت‌های مختلفی از جمله رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل به مدت 16 سال، معاون توسعه و مدیریت و منابع به مدت 5 سال (92 تا 97)، مسئول ارزیابی عملکرد به مدت 7 سال (89 تا 97) داشتم. در سال 97 به سازمان دامپزشکی کشور منتقل و به عنوان معاون مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور فعالیت داشتم. در نهایت در 14 تیرماه امسال نیز به عنوان مدیرکل حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد منصوب شدم.

همچنین از زمان تاسیس نظام دامپزشکی استان‌ها در سال 78 تا سال 97 به مدت 20 سال در سمت نایب‌رئیس و دبیر نظام دامپزشکی استان قزوین فعالیت داشتم.

حکیم مهر: چند سال پیش هم به‌عنوان دامپزشک نمونه کشوری انتخاب شدید. علت این انتخاب چه بود؟

در طول دوران خدمت، دو مرتبه به‌عنوان دامپزشک نمونه کشوری انتخاب شدم؛ یک‌بار در سال 82 به عنوان سرپرست نمونه کشوری در زمان آقای دکتر سیاری و یک‌بار دیگر در سال 92 به عنوان دامپزشک نمونه کشوری در زمان آقای دکتر خلج. البته این موفقیت‌ها را مدیون همکاران و مدیران خود در مجموعه اداره کل دامپزشکی استان قزوین و سازمان دامپزشکی کشور می‌دانم و عملکرد بنده با پشتوانه‌ی این عزیزان بوده است. در سال 83 نیز با توجه به فعالیت پژوهشی و تدریس در دانشگاه، به عنوان پژوهشگر برتر استان قزوین انتخاب شدم.

حکیم مهر: چه برنامه‌هایی برای حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد سازمان دامپزشکی کشور دارید؟

حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود که هر کدام از اهمیت خاصی برخوردارند. این بخش‌ها شامل امور مرتبط با حوزه رئیس سازمان و امور استان‌ها، حقوقی، بازرسی و رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد می‌باشد.

در حوزه ریاست سازمان و امور استان‌ها تعامل و ارتباط موثر با مجموعه ستاد سازمان و ادارات کل استان را در جهت پیشبرد اهداف و اولویت‌های کاری تعیین شده سازمان، در دستور کار قرار خواهیم داد و سعی خواهیم نمود تا ارتباط بین ستاد و سازمان را ارتقاء داده و دسترسی کلیه مدیران، همکاران و بخش خصوصی و کلیه بهره‌برداران دامپزشکی به مدیران عالی سازمان را فراهم نماییم و در این‌خصوص از امکانات ارتباطی موجود همچون فضای مجازی، پورتال، رسانه‌های جمعی و... استفاده خواهیم نمود.

در حوزه حقوقی و امور مجلس نیز ارائه مشاوره‌های حقوقی به دفاتر تخصصی و تشکیل شورای حقوقی سازمان دامپزشکی را با مشارکت همکاران حقوقی استان‌ها و ارتباط مستمر و موثر را با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در ستاد و استان‌ها در دستور کار داریم.

در زمینه بازرسی و رسیدگی به شکایات، نگاه دفتر، اجرای قانون با رویکرد اخلاق‌مداری و حفظ کرامت انسانی و حفظ حقوق همه خدمات‌گیرندگان و همکاران دامپزشکی خواهد بود.

در خصوص ارزیابی عملکرد، ارتقاء جایگاه سازمان و ادارات کل دامپزشکی استان‌ها در ارزیابی عملکرد سالانه انجام شده توسط سازمان امور اداری و استخدامی در برنامه کاری دفتر خواهد بود.

حکیم مهر: آقای دکتر، شاخص‌های ارزیابی عملکرد ادارات کل دامپزشکی استان‌های مختلف به چه صورت است؟ معیارهای آن چیست؟ به نظر می‌رسد بر اساس خوداظهاری انجام می‌شود. آیا شاخص‌های عینی‌تری وجود دارد که بر اساس آن بتوانید عملکرد ادارات کل و مدیران کل را ارزیابی کنید؟ به عبارتی آیا خود سازمان می‌تواند ملاک‌هایی داشته باشد که به صورت مستقل از ادارات کل ارزیابی کند؟

ارزیابی ادارات کل دامپزشکی استان‌ها در دو قالب انجام می‌گیرد؛ یک مورد آن ارزیابی است که توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور انجام می‌گیرد که طبق آن ادارات کل دامپزشکی استان و خود ستاد سازمان بر اساس شاخص‌های اختصاصی و عمومی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که این شاخص‌ها خود دارای محورهای مختلفی است و اقدامات ادارات کل در حوزه‌های تخصصی دامپزشکی و عمومی از جمله حوزه‌های اداری و مالی، فناوری اطلاعات، حقوق شهروندی و سلامت اداری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

ارزیابی دوم ارزیابی هست که توسط دفتر حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد انجام میگیرد که این فرایند بر اساس جمع‌بندی ارزیابی عملکرد ادارات کل دامپزشکی استان‌ها توسط دفاتر تخصصی صورت گرفته و عملکرد ادارات کل استان‌ها در حوزه کاری هر دفتر در طی سال ارزیابی می‌شود. این فرایند ارزیابی بر اساس اطلاعات و آمار درج شده در سامانه‌های تخصصی و در مواردی بازدیدهای حضوری از ادارات کل دامپزشکی استان‌ها و بر اساس شاخص‌های مشخص شده هر دفتر انجام می‌گیرد.

البته با توجه به عدم امکان بازدید حضوری به‌لحاظ تعدد دفاتر تخصصی و تعداد استان‌ها، تلاش می‌شود تا ارزیابی بر اساس شاخص‌های تعیین شده از طریق سامانه‌های تخصصی انجام گیرد که این اقدام درسال 99 نیز انجام خواهد شد و این‌گونه نیست که به صورت خود اظهاری انجام گیرد.

حکیم مهر: سازمان دامپزشکی چه کمکی به حل مشکل ماده ۱۹ کرده است؟ در این خصوص چه اقداماتی انجام دادید و چطور به بحث استقلال حقوق دریافتی مسئولین فنی از کارفرما ورود کردید؟

ماده ۱۹ مرتبط با حوزه مسئولیتی بنده نیست.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

در پایان باید عرض کنم موفقیت در حوزه‌های مختلف دامپزشکی با همکاری و مشارکت فعال هر دو بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی و بهره‌برداران حوزه‌های مختلف کاری دامپزشکی حاصل می‌شود و بر این اساس نظرات کلیه همکاران در این زمینه بسیار سازنده و مفید خواهد بود. خوشبختانه امکان ارسال مستقیم و بی‌واسطه پیام و نظرات کلیه همکاران برای ریاست محترم سازمان از طریق بخش ارتباط با ما (تماس با رئیس سازمان) در پرتال سازمان دامپزشکی کشور فراهم شده است و از همه همکاران و بهره‌برداران محترم دعوت می‌گردد نقطه نظرات خود را از این طریق به سازمان دامپزشکی کشور ارسال نمایند.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
سپهر
|
Germany
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
1
11
با توجه به سطح علمی و تجربه و پشتکارو شخصیت اقای دکتر قطعا منتظر شنیدن خبرهای بسیار خوب هستیم
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
1
6
خدا کنه پیگیری کنن درخواست های بخش خصوصی رو.
متعجب زاده
|
United States of America
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
1
5
تا اقدام موثر و جدی مبتنی بر وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی کشور صورت نگیرد، صحبتها و قولها در حد شعار باقی میمانند،
...................
همکارانتان نظاره گر مدیریت تان هستند.
..............
دامپزشک بخش دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
3
18
با سلام. بنده همین امروز جهت حل مشکلم با اقای دکتر تماس تلفنی داشتم که در ابتدا بدلیل حجم کاری نتونستن پاسخگو باشند و بعد از یک ساعت خودشون زحمت کشیدند و تماس گرفتند که این برای بنده واقعا با ارزشه و واقعا دلگرم کننده. این نکته نشان از خدمت و نگاه دلسوزانه ایشان در جهت پیگیری مشکلات همکاران است. برای ایشان آرزوی موفقیت رو دارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
2
5
با سلام بسیاری از مطالبات دامپزشکی طی سالها مغفول مانده ومتاسفانه تلاشی در این خصوص صورت نگرفته وضعیت حقوقی دامپزشکی نسبت به سایر ارگانها اسفناک است امیدوارم با توجه به تجربه وسوابق خوب مدیریتی آقای دکتر کشاورز شاهد دستیابی همکاران به حقوق قانونی خودشان باشند
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
3
7
جناب دکتر کشاورز عزیز
سلام
آرزو می کنم در این مسئولیت جدید سربلند و موفق باشید.
بنده از دوستان دانشکده ای شما هستم .متاسفانه در فضای عمومی کشور آنقدر جو چاپلوسی و تظاهر وجود دارد که من بایستی بصورت ناشناس به دوست قدیمی خودم تبریک بگویم که نکند تصور شود انتظاری دارم.
دکتر عزیز
از ارتباط و تعامل با نمایندگان سخن گفته اید.
این کار خوب است اما بدان
باخبر باش که سر می شکند دیوارش.
این جماعت آنقدر مدیون و وامدار اطرافیان هستند که فقط توقع عزل و نصب بر اساس میل ستاد انتخاباتیشان را دارند.
مواظب باشید اشتهای سیری ناپذیری دارندو خواسته هایشان پایانی ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
3
7
امیدوارم آقای دکتر کشاورز مسئله تسری را که حق کارمندان سازمان دامپزشکی میباشد پیگیری و به نتیجه برسانند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
1
4
موفق باشید
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
1
4
جناب آقای دکتر در این جایگاه مهم و وزین در خصوص استان .......... خیلی خوب عمل نشده، و برای همکاران اداره بصورت علامت سوال باقی مانده،امیدوارم پاسخی برای همکاران داشته باشید، تشکر فراوان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
2
4
امیدوارم همانند پیشنیان نباشید حداقل از ارتباط با نمایندگان استفاده کرده قانون سازمان دامپزشکی تعرفه ها و تسری و محرومیت از وطب به جایی برسد
متاسفانه پیشنیان کاری نکردند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
1
7
تورو به خدا فکری بحال دامپزشکهای دولتی بکنید ،که حقوقشان پایینه ،تورو خدا ،حداقل تسری رو تو‌حکماشان بزنید ،بخدا خرج‌گرونه وحقوق هامون کم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
دامپزشکی شغل انبیا است
حقوقش نصف حقوق افغانیا است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
2
1
متاسفانه بخش دولتی نگرش مثبتی به بخش خصوصی نداره وهممیشه نگاه از بالا به پایین دارند که امیدوارم این نگاه اصلاح بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
3
3
اگر حقوق دامپزشکان بخش دولتی کمه پس ما بخش خصوصی چی بگیم که در بیشتر مواقع نصف تعرفه را هم نمیگیریم و کسی هم از ما حمایت نمی کنه و واقعا چوب دو سر طلاییم بین ادارات کل دامپزشکی و کارفرما.
رضا کاظم پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
1
5
جناب اقای دکتر کشاورز یکی از سالمترین وموثرترین دامپزشکان هستند وانتصاب به حق وشایسته ای صورت گرفته است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
1
3
جناب دکتر ، با سلام و احترام . لطفا پیگیر موضوع تسری پس از تذکر کتبی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به رئیس جمهور: لزوم اجرای قانون تسری فوق‌العاده خاص کارکنان سازمان دامپزشکی کشور باشید.
لطفا خواهش میکنم از مدیران کل استان ها بخواهید با نمایندگان مجلس رایزنی و شفاف سازی کنند تا این موضوع مهم که اخیراٌ با رای دیوان ، متاسفانه شکست خورده بود دوباره از کانال سازمان و با دفاعیه قوی شکل بگیرد تا شاهد پیروزی و سلامت روحی و روانی کارکنان دامپزشکی در این شرایط بد اقتصادی باشیم . با سپاس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
1
4
مرد با اخلاق و دوست داشتنی و عالم خدا قوت.موفق باشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
0
خواهشا در مورد ماده ی 19 هم ارتباط مستمر با نمایندگان مجلس داشته باشید
نظر شما
ادامه