کد خبر: ۵۸۷۰۴

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از خرید فرآورده‌های گوشتی فاقد بسته‌بندی، فاقد مهر دامپزشکی و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری کنید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمدباقر حاج‌کاظمی» در رابطه با احتمال ابتلای افراد به بیماری بر اثر خرید گوشت بسته‌بندی نشده، اظهار کرد: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیربهداشتی فرآورده‌های خام دامی از همه شهروندان درخواست می‌کنیم از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته‌بندی، گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری کنند.

وی با تاکید بر تشدید نظارت دامپزشکی زنجان بر فرآورده‌های دامی استان، افزود: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر مراکز تولید، توزیع، عرضه، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها و خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی با توجه به افزایش شیوع کرونا و با هدف حفظ سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی افزایش یافته است.

این مسئول با تاکید بر لزوم رعایت نکات و الزامات بهداشتی به خصوص استفاده از تجهیزات ایمنی فردی پرسنل و متصدیان فروش این مراکز در راستای مقابله و پیشگیری از انتقال بیماری‌هایی مانند کروناویروس، تصریح کرد: یکی از پایه‌های اساسی تشکیل‌دهنده سبد غذایی خانوار، مواد پروتئینی به خصوص با منشاء دامی است که شهروندان هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی به مهر دامپزشکی و برچسب حاوی تاریخ انقضا، تولید، محل تولید و شرایط نگه‌داری روی لاشه توجه کنند تا از روند بهداشتی طی شده در مراحل تولید اطمینان حاصل شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان ادامه داد: نظارت و تلاش‌های بی‌وقفه اکیپ‌های دامپزشکی در سطح استان زنجان با هدف رسیدن مواد غذایی سالم و بهداشتی به دست مصرف‌کننده و امنیت خاطر مصرف‌کنندگان انجام می‌شود تا همشهریان از سلامت مواد غذایی مصرفی خود اطمینان داشته و با خاطری آسوده از آن‌ها استفاده کنند.

حاج‌کاظمی خاطرنشان کرد: شهروندان زنجانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، ماهی، عسل و سایر آلایش خوراکی دام مانند مغز، کله و پاچه، سیرابی، دل و جگر مورد را با شماره تلفن ۱۵۱۲ گزارش دهند.

 

نظر شما
ادامه