کد خبر: ۵۸۷۰۷
تعداد نظرات: ۴۵ نظر
آش نخورده و دهان سوخته!
روزنامه خراسان در شماره امروز خود، در گزارشی با عنوان «نوبت عمل زیبایی سگ و گربه» ادعا نموده است که دامپزشکان با انجام جراحی‌های زیبایی اقدام به حیوان‌آزاری می‌نمایند ...
 

حکیم مهر: توئیت ناپخته یک دامپزشک جوان درباره شایع شدن جراحی زیبایی در حیوانات خانگی (اینجا)، بهانه‌ای برای برخی افراد و رسانه‌های مغرض برای هجمه به صنف مظلوم دامپزشکی را فراهم نموده است.

به گزارش حکیم مهر، این در حالی است که دامپزشکان فعال در حوزه حیوانات خانگی روزانه با انواع مشکلات ازجمله مشکل جلوگیری از فعالیت کلینیکهای دامپزشکی در اماکن مسکونی، مشکل مخالفت نیروی انتظامی با نقل و انتقال حیوانات خانگی با خودرو به این کلینیکها، مخالفت و سنگاندازی افراد و گروههای افراطی و... دست و پنجه نرم میکنند. اخیراً مشکل «اذیت نمودن نور تابلوی دامپزشکان برای همسایهها» هم به این معضلات اضافه شده است!

روزنامه خراسان در شماره امروز خود، در گزارشی با عنوان «نوبت عمل زیبایی سگ و گربه» ادعا نموده است که دامپزشکان با انجام جراحیهای زیبایی اقدام به حیوان‌آزاری نموده و حقالزحمههای ۲۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند و تا چند هفته هم وقت‌شان برای این جراحی‌ها پر است!

متن این گزارش به شرح زیر است:

نوبت عمل زیبایی سگ و گربه

در حالی که بسیاری در تامین هزینه‌های جاری زندگی‌شان مشکل دارند، برخی رقم‌های تا ۲۰ میلیونی برای عمل زیبایی سگ و گربه خانگی خود می‌پردازند.

اگر دوست دارید بدانید بعضی از آدم‌های پولدار، پول هایشان را خرج چه چیز‌هایی می‌کنند با گزارش امروز ما همراه باشید. البته این نکته را هم بگوییم که خودمان هم فکر نمی‌کردیم آدم‌هایی پیدا شوند که پولی که ما‌ها به سختی و هزار جان کندن به دست می‌آوریم به این راحتی خرج کنند؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر ناراحتی قلبی دارید، اگر حرص خوردن برای تان سم است و اگر این روز‌ها به سختی پول در می‌آورید و مشکل مالی دارید، بی‌خیال این گزارش شوید.

شاید باورتان نشود، اما روز گذشته یک دامپزشک و رزیدنت دانشگاه فردوسی در صفحه شخصی‌اش از آدم‌هایی نوشت که برای زیباتر شدن چشم و گوش حیوانات‌شان به سراغ کلینیک‌های دامپزشکی می‌روند و حیوانات زبان‌بسته را به تیغ جراحی می‌سپارند تا ظاهر و حتی صدایش را تغییر و با همین حیوان هم پیش دیگران خودی نشان بدهند.

برای همین، امروز سعی کردیم به این موضوع بپردازیم و از انواع و اقسام عمل‌های زیبایی که روی حیوانات انجام می‌شود و مبالغ آن‌ها گزارشی را تقدیم تان کنیم .

انواع و اقسام عمل‌های زیبایی حیوانات

هرچند برای نوشتن این گزارش وقت نشد که مستقیم سری به کلینیک‌های دامپزشکی بزنیم، اما طی تماس با چند کلینیک متوجه شلوغی آن‌ها شدیم که به جای درمان حیوانات اقدام به نوعی حیوان‌آزاری می‌کنند و با زیر تیغ بردن حیوانات به بهانه زیباسازی، آن‌ها را زجر می‌دهند و البته صاحبان این حیوانات هم که ادعا می‌کنند به این حیوانات خیلی علاقه دارند آن‌ها را به اصطلاح زجرکش می‌کنند و برای این کار پول‌های هنگفتی هم می‌پردازند؛ آن هم تنها برای چشم و همچشمی‌های خودخواهانه خود .

هرچند بیشتر کلینیک‌ها در ابتدا اعلام می‌کردند که جراحی زیبایی دارند و تا چند هفته هم وقت‌شان پر است، اما به محض این که متوجه می‌شدند از روزنامه با آن‌ها تماس گرفته ایم، تماس را قطع یا ادعا می‌کردند که منظورشان فقط عمل بوده نه عمل زیبایی تا این که یک کلینیک که نمی‌خواست نامش فاش شود، از عمل‌های مختلفی که در این کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دامپزشکی انجام می‌شود برای‌مان پرده برداشت.

فرم دادن به بینی، بزرگ کردن چشم، صاف کردن و کشیدن پوست، برداشتن چربی، تیز کردن گوش افتاده، بوتاکس، خالکوبی و... از جمله عمل‌هایی است که برخی برای زیباتر شدن حیوانشان انجام می‌دهند تا بتوانند شاید کمی بیشتر با آن‌ها پز بدهند. اما عده‌ای پا را فراتر هم گذاشته‌اند و برای تغییر صدای حیوان‌شان دست به عمل حنجره حیوانات هم می‌زنند تا صدایشان نازک‌تر شود و حتی برخی مدعی شده اند همسایه‌هایشان از صدای حیوان‌شان شکایت کرده‌اند و برای این‌که بتوانند حیوان را نگه دارند، مجبورند حنجره حیوان را عمل کنند .

قیمت هر عمل زیبایی

فکر این که یک سگ یا گربه چسبی روی بینی‌اش چسبیده باشد، آن‌هم به دلیل عمل زیبایی بینی، خنده‌دار و غیرقابل باور است، اما این روز‌ها در واقعیت این اتفاق در حال رخ دادن است. این روز‌ها با توجه به تورم بالا و افزایش هزینه‌های زندگی بسیاری از قشر‌های جامعه برای امرار معاش و تهیه سرپناه با مشکلاتی روبه‌رو هستند و نان شب‌شان را هم با مشقت به دست می‌آورند، اما در آن طرف عده‌ای برای نگهداری و تامین مایحتاج حیوانات خود هزینه‌های چند ده میلیونی می‌کنند. از غذا‌های چند صد هزار تومانی برای سگ و گربه بگیر تا هزینه‌های درمانی که چندین برابر هزینه‌های درمان یک انسان است.

امروزه هزینه شکستگی دست و پای یک سگ یا گربه حدود پنج میلیون تومان آب می‌خورد، با این حال عده‌ای پا را فراتر می‌گذارند و میلیون‌ها تومان هم برای زیباسازی و خوش‌صدا کردن این حیوانات هزینه می‌کنند. برای به دست آوردن هزینه عمل‌های مختلف این حیوانات از ده‌ها کلینیک پرس‌وجو کردیم و با ده‌ها دامپزشک تماس گرفتیم تا توانستیم مبلغ عمل‌ها را به دست آوریم که نتیجه آن را در جدول هزینه‌های جراحی زیبایی حیوانات می‌توانید مشاهده کنید. البته هزینه ویزیت اولیه و ویزیت‌های بعدی را هم به این مبلغ باید اضافه کنید که هر مرحله بیش از ۵۰ هزار تومان هزینه دارد .

 

نظر دامپزشکان و فعالان حقوق حیوانات

«دکتر حسین علوی‌زاده» ‏دامپزشک و رزیدنت دانشگاه فردوسی درباره عمل‌های زیبایی حیوانات می‌گوید: «عشق به حیوانات عالی است و کسانی که حیوانات را دوست ندارند، بهتر است به پزشک مراجعه کنند. اما عشق با حماقت دو مقوله کاملا متفاوت است و کسانی که عمل زیبایی حیوانات را توجیه می‌کنند، تهی‌مغز و بی‌سوادند و کاری را که خلاف انسانیت است انجام می‌دهند.» او همچنین می‌افزاید: «حیوانات با هر عمل غیرضروری زجر می‌کشند و به همین دلیل به شدت غیر انسانی است که باید جلوی آن گرفته شود.»

بسیاری از فعالان حیوانات از این که عده‌ای برای داشتن حیوان خانگی به دنبال حیوانات زیبا می‌گردند و نژاد برای‌شان اهمیت دارد، به اندازه کافی گله‌مند هستند و عمل‌های زیبایی را کاری بی‌رحمانه می‌دانند. یکی از فعالان حقوق حیوانات در این‌باره می‌گوید: «عمل‌های جراحی رفتار آزار‌دهنده‌ای است که بعد از دستکاری ژنتیکی به بازار آمده. تقریبا تمام گونه‌های سگ که وجود دارد اصلاح نژادی شده‌اند. در میان گربه‌ها هم مواردی می‌بینیم که برای زیبایی و بازار بیشتر برخی به دستکاری‌های ژنتیکی دست زده اند.»
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Romania
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
5
14
بهترین راه حل این مناقشه این هست که روزنامه خراسان عکس چند تا از این سگ و گربه هایی که عمل های زیبایی روشون انجام شده رو منتشر کنه وگرنه حرف که باد هواست

این جناب دکتر که رزیدنت پاتولوژی هستند چگونه اطلاعاتشون از جراحان فعال صنف هم بیشتره؟
روزنامه خراسان از کلینیک های مشهد گزارش تهیه کرده؟ اون بدبخت ها که باید از صنف گل فروشان مجوز بگیرن
حالا فردا یکی رو میارن میگن سلطان جراحی زیبایی سگ و گربه که باعث گرون شدن دلار و سکه و خودرو شده و قصد داشته توی بورس هم عملیات انتحاری انجام بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
بطور حیرت آوری تمام متن منتشر شده توسط این روزنامه تخیلی و ساختگی است و بدون شک نوعی زمینه سازی برای مقاصدی منحرف که بعدا معلوم خواهد شد و فقط ساده لوحان باور خواهند کرد و برای همین گروه ساده لوح نیز نوشته شده !! همیشه دروغ زودتر از حقیقت منتشر میشود .
متاسفانه خارج کردن سنگی که دیوانه ای در چاه می اندازد به این راحتی نیست !!
نکته اول ، آن است که اساسا نمیدانند که اکثریت دامپزشکان فارغ التحصیل شده از سیستم آموزشی ناقص این کشور در دامپزشکی ، چنین تخصص و توانایی هایی ندارند و اکثرا در درمانها و جراحیهای معمول و ساده هم نا موفق هستند .
ضمنا مگر در مشهد و حتی شهرهای بزرگ خراسان چند کلینیک یا بیمارستان دامپزشکی وجود دارد که این روزنامه با ده ها کلینیک تماس گرفته!!!؟؟
دست اندر کاران این روزنامه بجای تماس تلفنی کمی همت بخرج می دادند و با پای خود تشریف میبردند و یک دوری در این ده ها کلینیک میزدند و میدیدند که در اکثر آنها مگس هم پر نمیزند . چه بسا اگر فروش پت شاپشان نبود از عهده مخارج عادی هم بر نمی آمدند .
جالب است که گروهی که به هر دری میزنند تا حیوانات خانگی را مذموم و نجس معرفی کنند و با هر ترفندی بر علیه حیوانات خانگی ایجاد ترس و نفرت میکنند ، از هر قانونی من در آوردی برای محدود کردن فرصت زندگی برای این حیوانات دریغ نمیکنند حتی در جلوی چشم سرپرست حیوان در یک پارک عمومی اقدام به تیراندازی منجر به مرگ حیوان می نمایند ،اکنون در لباس حامی و دلواپس حیوانات ، متنی سر تا پا دروغ را با بی وجدانی تمام بصورت عمومی در شهری مذهبی پر از تعصب و ساده دلی منتشر میکنند !!؟؟ به وضوح زمینه سازی برای نقشه ای بی خردانه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
خبر مسخره ای که تا بی بی سی هم رفته !!! شکی نیست برنامه ای در جریان است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
7
8
وقتی دانشگاه فردوسی بیاد واسه phd دامپزشکی بدون کنکور دانشجو بگیره همین میشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
هیچ رشته ای این کار را نمی کند و متاسفانه این تفکر کاملا پوچ است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
خود سایت حکیم مهر اگهی بدون کنکور ثبت کرده تو سایتش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
کد خبر 57614.یا تو قسمت جستجو سایت حکیم مهر بزنید فردوسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
شما شرایط اون پذیرش بدون کنکور را ببین بعد نظر بدهید لطفا!
کلی شرط معدل و مقاله و رتبه فارغ التحصیلی و ... باید داشته باشی کنکور قبول شدن خیلی راحت تر از این پذیرش بدون کنکوره
اون پذیرش فقط برای کسانی بود که دوسال از فارغ التحصیلی اونها میگذره با کلی شروط . مرجع پذیرش هم سازمان سنجش هستش نه دانشگاه فردوسی مشهد!
دقت کن داداش
ناشناس
| Bulgaria |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
اقای ناشناس ۲۲:۳۵
پذیرش دانشجوی phdباید با کنکور باشد وگر نه هیچ باری نخواهد داشت حتی طرف اونقد توانایی داشته بلشد ولی نتواند در آزمون phdدامپزشکی که تعداد شرکت کننده هر رشته از ۳۰ نفر تجاوز نمیکنه نتونه حد نصاب رو بیاره! خودت در مورد سطح علمیش قضاوت کن که طدف چه نخبه ای بوده که نتونسته بین ۵۰ نفر رتبه خوب بیاورد! نمونه phd بدون کنکور رو ما در دانشگاه تهران رشته سم شناسی دیدیم به نخبه بودن ربطی ندارد تنها به رابطه با اساتید اون بخش بستگی دارد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
پاسخ به ناشناس محترم ۰۰:۱۲
عزیز برادر!
بنده خودم پارسال با آزمون قبول شدم فقط دانشگاه در اون رشته ای که من قبول شدم امکانات لازم را نداشت
با اون آزمون بدون مقاله و ... قبول شدم معدل درست حسابی هم نداشتم فقط با معلومات چون تازه فارغ التحصیل شده بودم تونستم قبول بشم تو مصاحبه هم مسلط بودم ولی این بدون آزمون خیلی شرایط سخت تری دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
همکار محترم 11:06
اون دانشگاهی که امکانات نداشته باشه و دانشجو بگیره معلومه چه دانشگاهی بوده !!! اساتید اینجور دانشکده ها واسه اینکه تو مرحله ارتقا تو رزومشون دانشجوی دکترا داشته باشن حاضی میشن این خیانت رو نسبت به دانشجوی شان بکنن و مهم هم نیست چه رزومه ای داشته باشی!!!! دانشکده های دامپزشکی خوب ایران همشون حداقل امکانات رو دارن! مگه این که خود دانشجو دکترا اهل کار و تحیق نباشه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
همکار دلاور ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳

بنده اسم دانشگاه را نگفتم چون شاید برخی دلگیر شوند ولی باور کنید بخش بافت شناسی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران با همین بخش در دانشگاه فردوسی اصلا قابل مقایسه نیست!(با احترام خدمت دکتر عرفانی مجد)
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
2
11
این ......... جز ایجاد تنفر در مردم هیچ سودی ندارد، مردم و بسیاری از دامپزشکان در هزینه های روزانه خود مانده اند. کی ازین پولها در صنف دامپزشکی دیده که این حرفهای .... ناپخته چنین تیغ حرف ردم را بر ما افراشته می کند، دامپزشکی که تب مالت می گیری را دیده ای؟ دامپزشکی که در اسنپ کار می کند دیده ای؟ تو از کدام دامپزشک و کدام دام حرف میزنی که ما ندیده ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
مسئولین فنی زیادی رو دیده ام که در هزینه ی روزانه ی خود مانده اند. دامپزشک، داروساز (مسئول فنی نه داروخانه دار)، تغذیه و بسیاری از مهندسین!
ولی باور کنید هیأت علمی ندیدم که در هزینه های خود مشکلی داشته باشد، کلینیکی را ندیده ام که درامد نداشته باشد (اصفهان) یا داروخانه ای (انسانی) که درامد چند ده میلیونی نداشته باشد.
کار هست، درامد هم هست. چیزی که نیست انگیزه ی بسیاری از افراد است برای تلاش کردن. زمان ورودی ما هم این گونه حرف ها زده میشد ولی از همین ورودی ها، قبل و بعد از ما، کسانی مثل دکتر منشئی، دکتر ترکان، دکتر افشار و ... سر کار هستند با درامد خوب. وضعیت کشور جالب نیست ولی نمی شود یک طرفه به موضوع نگاه کرد. مسئولین فنی درامد جالبی ندارند و ان هم مربوط به اکثر رشته ها هست. حتی رشته های مهندسی هم به اندازه ی ما گلایه نمی کنند، دکتر جان.
تا حالا توی کامنت ها دیدید یک نفر بگوید: هیأت علمی هستم. کاش این رشته را نخوانده بودم! کسی این را هم بگوید به خاطر درامد نیست، بلکه به خاطر علاقه ی شخص هست.
ما ناراضی، پرستار ناراضی، داروساز مسئول فنی ناراضی از دکتر داروخانه، رشته ی تغذیه ناراضی، مهندسی ها ناراضی... ولی باور کنید نظر همه ی فارغ التحصیل ها این چنین نیست.
بهتر است تفکرمان را تغییر دهیم. با احترام و ارزوی موفقیت برای همگی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
6
8
نیازمند شکایت و پیگیری از طرف نظام، جامعه دامپزشکان و سازمان دامپزشکی می باشد.
سلمانپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
5
10
این حرفها قشنگ نیست یادش بخیر در دانشگاه استادی داشتم همیشه میگفت اول مطالعه بعد تحقیق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
اول مطالعه بعد تحقیق؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
ناشناس
| Poland |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
دقیقاً، لازمه هر تحقیقی در رشته دامپزشکی، انجام مطالعه کامل است.
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
18
2
خب راست گفته دیگ سگ هم الگوی غربیه و هم نجسه و باید برخورد شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
جا داره که بهتون بگم ...........................، هیچ موجودی نجس نیست...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
مگه میشه خداوند که از ناپاکی مبرا هستش موجود زنده ی نجسی اونهم مثل سگ که اینقدر وفاداره و محبت حالیشه بیافرینه.من باور نمیکنم سگ نجس باشه
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
این طرز تفکر بسیار کوته برنامه ست. بد نیست حداقل روزی چند دقیقه مطالعه کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
6
6
حداقل یه کلاسی به کار دامپزشک ها داده..
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
5
7
در شهر بنده برای ویزیت سگ و گربه بیشتر از 5 هزار تومن نمیدن همه جا تهران نیست
دکترx
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
1
4
دوساله بیکارم هر جا هم بخوای مسئول فنی بشی حقوقهای بیشرمانه و کم پیشنهاد میدن.هر جا هم بری کار چ مسیول فنی چ گاوداری حقوقتو نمیدن یا ازش میزنن..مجوز مطب و داروخانه هم ک نمیدید .......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
3
3
متاسفانه در اصفهان این اتفاق دارد می افتد که کاملا مخالف حقوق حیوانات است.
پاسخ ها
دکتر مجید ابن النصیر
| Germany |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
آیا ما در سگ و گربه راینوپلاستی زیبایی داریم دوست عزیز؟ ایشان ادعا کرده جراحی بینی به منظور زیبایی انجام می شه اون هم به وفور! کجای این ادعا چه از نظر علمی چه آماری راست و درسته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
......................
از اون دانشکده های دامپزشکی ، از اون سیستم معیوب آموزش ، از اون پذیرشهای کیلویی ، از اون اساتید اکثرا رانتی ، نمیشه انتظار محصولی مبتنی بر علم و وجدان داشت !!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
7
7
این دامپزشک جوان بسیار اخلاق مدار و راست گو هستش .دام کوچک ها فقط معترضن. اقا شما نکنید اگه بده هیچکسم کاریتون نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
5
0
حقوق حیوانات متنند حقوق بشر از غرب نشات گرفته ولی خودشان مانند حقوق بشر شعار میدهند تمام کارهای زیبای روی سک از قبیل عقیم سازی بی جهت برای سگ خانگی‌وجراحی تار صوتی خلاصه تمام کارهای غیر درمانی از آنجا شروع میشود حتی آمیزش با .......نمیداند ما حق نداریم بی جهت با حیوان بخاطر خودمان این کارهارا انجام دهیم ولی از نظر رونق کار ما لازم است کخ کارمان را انجام دهیم وقتی رضایت نامه میگیربم‌اگر گناه را قبول داشته باشیم با شم با صاحبش است ضمنا اگر گفتن سگ نجس‌است نتوانستند یا نخواستن توضیح دهند چون یگ وقتی‌راه میرود بو میکشد ومقعد خود را با زبان پاک میکند لازم است بهداشت رعایت گردد بقیه اش افراط وتفریط است ناراحت نباشید همکاران امروز روز دلار است در زمان داشجویی ما در امریکا دامپرشکان در هر پارتی دعوت بود ن خانمها نشان میدادند میگفتن ابنها ربچ من هیتند چون انها دلارا را از ما زودتر شناختن
دکتر مجید ابن النصیر، دامپزشک حیوانات خاص و حیات وحش
|
Germany
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
7
7
با سلام و احترام،

به نظر می رسد این همکار محترم، حتی یک روز کامل در کلینیک دامپزشکی حضور نداشته! چه خوب است عذرخواهی مفصلی بابت این ادعای واهی و بی پایه که موجب وارد آمدن بدبینی فراوان و آسیب جدی نسبت به پیکره ی ضعیف دامپزشکی و همکاران زحمت کش در بخش خصوصی می شود منتشر کند. یا اگر آمار و اطلاعات رسمی دارد منتشر نماید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
آقای ابن نصیر ................ ایشونم دامپزشکه و میتونه نظر بده. هم صنفی خودمون رو نکوبیم این طوری.یکم اخلاق حرفه ای یاد بگیریم
دکتر مجید ابن النصیر
| Germany |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
دفاع شما از یک نظر غیر آماری و غیر حرفه ای مشکوکه. پیشنهادتونم جسارتا مردوده. ایشان کل دامپزشکی رو کوبیده اند. حالا اگر ازشون انتقاد بشه اشکالش چیه؟ ضمن اینکه بر اساس منشور اخلاقی خودتون، ایشان نظر داده اند و بنده هم همچنین. پس لطفا توصیه اخلاقی خودتون رو در مورد خودتون پیاده کنید و بنده رو نکوبید :))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
مجید جان خودت یه امار مستند و محکم داری که منتشر کنی؟!!!تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها ...دست پیش گرفتی پس نیفتی ......؟ ضمنا شما نماینده کلللل سازمان نیستی جایگاه و اندازت رو بدون کجاست و از طرف بقیه نظر نده لطفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
2
1
این بنده خدا ........... خواسته یه چیزی خواسته بنویسه ..........، دشمنان حیوانات خانگی که هم که همیشه در کمینن،واقع تاسف داره حال بعضی از این فارغ التحصیلان جدید
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
5
0
به عقیده بنده موارد زیر در کشور باید جمع شود مانند پرورش سگ در شهر .تولید سوسیس و کالباس در کشور .گما اینکه خزینه در حمامهای عمومی جمع شده است هر سه به بهداشت انسان صدمه میزند سگ و سوسیس و خزینه حمام .سومی جمع شده است ولی اولی و دومی نه .هر جامعه ای اقتضا ات خود را دارد نمیشود گفت چون در اروپا سوسیس کالباس هست در ایران هم باشد در انجا سوسیس سوسیس است اینجا گوشت صورت گاو و نشاسته و سنگدان مرغ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
من متوجه نشدم اونوقت چرا باید سوسیس و کالباس و سگ جمع بشه اصلا چه ربطی بهم دارن نکنه سوسیس و کالباس رو هم مثل سگ نجس میدونین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
تو اروپا زندگی کردی ؟گوشی موبایلت هم اروپایی وامریکاییه ها؟ماشینتم ساخت فرنگستونه...ولی اونجا ماشینا ماشینن به قول خودت پس دلیلی نداره از ماشین و موبایل استفاده کنیم...ضمنا گوشت شتر ترکمن پخته شده و داخل روده دودی میشه و قدمتش بیش از سوسیس اروپاییه.. یه سوزن به خودت بزن ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
3
7
نگهداری حیوان خانگی موضوعی کاملا شخصی است و کسی حق نداره در این زمینه برای دیگران تعیین تکلیف کنه .انسان آزاد افریده شده و تا این ازادی تا حدودی که به کسی اسیب نرسونه محترم هستش نگهداری حیوان هم جزو همین ازادی مورد احترام است.از لحاظ روانشناسی هم قابل تایید هستش که نگهداری حیوانات خانگی بخصوص سگ برای کسانی که افسردگی دارن کسانی که تنها هستند یا مورد ظلم فرزندان یا همسران قرار میگیرند و از تنهایی رنج میبرند یک التیم است.اینقدر در زندگی خصوصی دیگران وارد نشویم.
نقاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
بر فرض این مطلب صحت داشته باشه، آیا اشکالی داره کسی که درآمد خیلی خوبی داره بابت یکی از علایق خودش هزینه میلیونی بکنه؟ خیلی خوبه که یک دامپزشک بتونه این مقدار پول رو برای انجام یک کار تخصصی بدست بیاره. افرادی که درآمدهای بالایی دارند آیا فقط باید با سفرهای خارجی و نیز خارج کردن ارز از مملکت برای خودشون سرگرمی بسازن...اگر هم چنین کارهایی داره انجام میشه طبعا روش انجام جراحی توسط نویسندگان معتبر آمریکایی و اروپایی تایید شده.... چرا کسی از پزشک های محترم ایرادی نمی گیره که بینی دخترای ایرانی رو شبیه خوک درست میکنند ...خیلی هم بیشتر پول می گیرن؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
کسی نباید اجازه داشته باشه برای اینکه از قیافه حیوانی خوشش نمیاد، با وارد کردن درد و رنج، قیافه شو عوض کنه. خود حیوان از قیافه خودش خوشش میاد و به هیچ وجه علاقه نداره که جراحی زیبایی بکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
1
1
کا ملا درست است هرکس حق دارد پولش را بهر طریق که دلش میخواهد خرج کند و همکاران حق دارند ‌اینکار را انجام دهند بخودشان‌ هم مربوط میشود درمان و جراحی روی سگ تعرفه ندارد در مورد انسان هم اگر اسم زیبایی باشد نه بیمه قبول دارد نه تعرفه تعیین شده دارد
مسعود
|
United States of America
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
0
1
با سلام
بنده پزشک هستم، ولی دوستدار حیوانات.
مبحث جراحی های غیر ضروری هم تو حیطه پزشکی و هم دامپزشکی قطعا وجود داره.چ، منکر این قضیه نیستم به شخصه.
ولی سوق دادن ذهنیت عموم به سمتی که جراحی زیبایی حیوانات داره زیاد میشه و یا امری عادی میشه این ادعا از اساس غلط هست.
اولا که حیطه دامپزشکی و حامیان حیوانات قطعا با چنین جراحی های غیر ضروری مخالف هستند، دوما من به شخصه با یک صدم ادعاهای متن این روزنامه هم تا به حال مواجه نشدم.به هر حال اگر فرض رو بگذاریم به اینکه این نوشته ها از سر دلسوزی و‌نگرانی بوده، باید بگم که قطعا خود مجموعه دامپزشکی و حامیان حیوانات، قبل از شما در صورت مواجهه با چنین مسائلی قطعا برخورد خواهند کرد.
الله و‌اکبرااا
دکتر مجید ابن النصیر
|
Germany
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
1
1
درود بر شما. ما خودمون هم طی این همه سال با چنین جراحی هایی مواجه نبوده ایم و از تکست ها هم حتی حذف شده سال هاست. نه تدریس می شد در دانشگاه تهران و نه کسی از این همه همکار و دوست متخصص جراحی که دارم حاضره انجام بده و نه در مراکز درمانی کسی برای این نوع جراحی ها مراجعه می کنه.

اگر کسی هم درخواست کنه معمولا همون تلفنی رد می کنند مراکز. چون این نوع جراحی ها موجب Black Listed شدن اون جراح در مجامع بین المللی می شه و غیر اخلاقیه.

از طرفی اصلا جراحی کوچک کردن بینی چه معنایی داره در پت و شبیه جوک هست این ادعا... ممکنه در سگ های پوزه کوتاه که دچار مشکلات تنفسی می شن، مشکلشون به روش جراحی حل بشه که حیوون بهتر نفس بکشه ولی اولا منظره بینی تغییر خاصی نمی کنه. دوما این اعمال Therapeutic هستند و نه Cosmetic.

بله در مورد گوش و دم ممکنه موارد تک و توک باشه ولی جراحان حاذق و اساتید بنام اصلا انجامش نمی دن. کسی هم که انجام بده مرتکب بی اخلاقی شده از نظر حرفه ای. اما اینکه رو به رشده و این قیمت هایی که گفته شده اساسا کذب و اشتباهه.

متاسفانه دوستان ما بعضی اوقات راه رو اشتباه می رن و اطلاعاتشون کافی نیست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
اقا..امار مستند بده واماری صحبت کن لطفا ..من خودم دیدم و من خودم ندیدم که نشد
نظر شما
ادامه