کد خبر: ۵۸۷۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در دیدار مدیرکل دامپزشکی که در آستانه فرارسیدن عید قربان با محوریت طرح دغدغه های بهداشتی و مخاطرات ذبح دام خارج از کشتارگاه برگزار شد، حمایت خود را از تدابیر پیشگیرانه و راهکارهای پیشنهادی دامپزشکی استان اعلام کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، «دکتر سید محمدمهدی احمدی» مدیرکل دامپزشکی استان در این دیدار ضمن اشاره به مهم ترین مخاطرات بهداشتی ناشی از ذبح دام خارج از کشتارگاه ها که تهدیدی برای سلامت عمومی و بهداشت جمعی به شمار می آید، تصریح کرد: شرایط حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا عامل دیگری است که اهمیت پیشگیری از بیماری های مشترک و قابل انتقال از حیوانات به انسان را به همگان گوشزد می کند.

دکتر سید محمدمهدی احمدی از این منظر، مساعدت نماینده ولی فقیه در استان را برای آگاهی رسانی عمومی ازطریق امامان جمعه و جماعات، خطبا و صاحبان تریبون و نفوذ اجتماعی خواستار شد. وی هم چنین از اتخاذ همه تدابیر لازم برای پاسخگویی مطلوب به مراجعان مردمی در کشتارگاه های دام استان در ایام مناسبت پیش رو و آمادگی کامل برای ذبح شرعی و بهداشتی دام همانند گذشته در این مراکز خبر داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز ضمن اعلام حمایت کامل خود از این راهکارها و جایز ندانستن برگزاری تجمعات مردمی و آیین های ویژه این ایام با توجه به شرایط و اقتضائات شیوع کرونا، رعایت دقیق تدابیر بهداشتی و پیشگیرانه را برای حفظ سلامت آحاد جامعه ضروری دانست.

«حجت الاسلام یعقوبی» همچنین با استقبال از طرح دغدغه های مرتبط با این مسئله در نشست ستاد برگزاری نماز جمعه استان، اتخاذ تمهیدات گسترده تر برای فرهنگ سازی در مورد این موضوع مهم، به خصوص با همراهی علما در مناطق اهل سنت را ضروری خواند که ذبح دام قربانی با آداب و تشریفات فقهی خاص همراه است.

«حجت الاسلام دهقان» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی نیز با اشاره به حضور 14 ناظر شرعی در کشتارگاه های استان و نظارت مستقیم آنان بر فرایند استحصال محصول حلال در این واحدها یادآور شد: در ایام خاص مثل عید قربان و محرم از ظرفیت طلاب علاقه مند دیگر نیز برای این منظور استفاده می شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نعیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
بالاخره یکی فهمید از این اقشار
نظر شما
ادامه