کد خبر: ۵۸۷۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
هیچگاه متأسف نیستم که چرا در رشته پزشکی تحصیل نکردم و دامپزشکی خواندم، چرا که در همین رشته‎ای که درس خواندم وقتی موفق هستم و می‎توانم خدمت کنم خداوند را شاکرم / در زمان حضور در خرمشهر دانشجوی سال چهارم رشته دامپزشکی بودم و با همین سطح تحصیلات امدادرسانی به مجروحان را انجام می‏دادم...

حکیم مهر -  شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران در قالب برنامه "کیمیا" ، عصر دوشنبه دوم خردادماه سالجاری گزارشی از زندگی رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‎سازی رازی پخش کرد.

در این گزارش که به مناسبت فرارسیدن سالروز آزادی افتخارآمیز خرمشهر پخش شد، دکتر عبدالحسین دلیمی اصل به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس ، حضور در خرمشهر و امدادرسانی به مجروحان پرداخت.

وی با بیان اینکه در آن زمان هر فردی که می‎توانست اسلحه به دست بگیرد دریغ نمی‎کرد و سایر افراد هم که توانایی در حوزه امداد و درمان داشتند در این زمینه سازمان‎دهی شده بودند گفت : هنوز کوله پشتی حاوی داروها و لوازم امدادی که آن روزها برای کمک به مجروحان استفاده می‎کردیم را بعنوان خاطره‎ای از آن روزگار نگه داشته‎ام.

 

دکتر دلیمی (وسط) در کنار رئیس کنونی جهاد دانشگاهی (نفر سمت چپ)

 

رئیس مؤسسه رازی افزود : در زمان حضور در خرمشهر دانشجوی سال چهارم رشته دامپزشکی بودم و با همین سطح تحصیلات امدادرسانی به مجروحان را انجام می‏دادم.

دکتر دلیمی در ادامه اظهار داشت : برخی از مجروحان را که به اتاق عمل بردیم ، جراح از من تحصیلاتم را پرسید و وقتی گفتم دانشجوی دامپزشکی هستم گفت از آنجایی که مداوای اولیه را انجام داده‎ای معلوم است می‎توانی به من کمک کنی تا در اتاق عمل بتوانیم برخی از مجروحان را از مرگ نجات دهیم و شهید نشوند.

وی با اشاره به فشارهای روانی روی خانواده خود در آن زمان هم گفت : در مقطعی اطلاعات اشتباهی هم به خانواده‎ام داده بودند و حتی نحوه و موضع اصابت ترکش و قطع دست و غیره را هم شرح داده بودند و خانواده من فکر کرده بودند که شهید شده‎ام.

رئیس مؤسسه رازی در ادامه گفت : بهترین تفریح من تحقیق و مطالعه است و به معلمی هم عشق میورزم.

دکتر دلیمی با اشاره به اینکه هدف نهایی تحصیل ، مدرک گرفتن نیست اظهار داشت : هدف از تحصیل باید این باشد که علمی بیاموزیم تا بتوانیم برای کشورمان مفید باشیم.

وی افزود : هیچوقت نباید انسان فکر کند آنچه آرزو می‏کند را حتماً بدست می‎آورد و باید ضمن امیدواری از خدا بخواهد آنچه مصلحت است برای او اتفاق بیفتد.

دکتر دلیمی همچنین در ادامه گفت : ناامیدی کفر است و وقتی خدا را داریم چرا باید امید خود را از دست دهیم؟!

 

رئیس مؤسسه رازی در پایان این گزارش هم اظهار داشت : هیچگاه متأسف نیستم که چرا در رشته پزشکی تحصیل نکردم و دامپزشکی خواندم، چرا که در همین رشته‎ای که درس خواندم وقتی موفق هستم و می‎توانم خدمت کنم خداوند را شاکرم.

گوینده متن گزارش هم در پایان دکتر دلیمی را متولد خرمشهر به سال 1335، استاد نمونه دانشگاه ، استاد نمونه بسیجی کشور و چهره ماندگار کرج معرفی کرد.

گفتنی است دکتر دلیمی اصل اکنون ریاست مؤسسه رازی را بعهده دارد و علاوه بر تحصیل در رشته دکترای دامپزشکی ، در سطح تخصصی در رشته انگل‎شناسی پزشکی هم به تکمیل تحصیل خود پرداخته است.

 

" یاد و خاطره شهدای عزیز جنگ تحمیلی بخصوص شهدای گرانقدر عملیات آزادسازی خرمشهر گرامی و درجاتشان متعالی باد"

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
0
0
چه خوب بود كه ايشان كه خوزستاني اند در آباد كردن آن مناطق پس از جنگ هم نقش داشتند. نه اينكه در موسسه اي باشند كه بخش خصوصي هم مي تواند تقريباً تمام كارهاي آنها را در اختيار بگيرد و واكسن و سرم داخلي را توليد و صادر نمايد.
بنده وقتي به جنوب كشور سفر مي كنم از ايراني بودن خودم بيزار مي شوم كه چرا بنده و امثال من نرفته ايم در آنجا مستقر شويم تا اگر كمكي از دستمان بر مي آيد و فكري بنظرمان مي رسد در آنجا به انجام رسانيم.
در روز آزادسازي خرمشهر به ياد شهداي بزرگ دفاع مقدس مي افتيم و رشادتشان را ارج مي نهيم.
چنانچه گزارش خبرگزاري مهر را در سايت آن خبر گزاري نگاه كنيم متوجه مي شويم كه همه در ساختن جنوب كشورمان و آباد ساختن آن كوتاهي كرده ايم.

اهواز - خبرگزاری مهر: خرمشهر آزاد شد اما چرا آنگونه که باید آباد نشد. این سؤالی است که در درون نه تنها یک خرمشهری، یک خوزستانی بلکه در درون هر ایرانی بارها و بارها طی بیست و نه سالی که از آزادی خرمشهر گذشته است مرور می شود.
گزارش تصویری/ خرمشهر 29 سال پس از آزادی را در اين خبر گزاري ملاحظه فرمائيد 3/3/89
دکتر حسینی
|
-
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
0
0
همکاران عزیز این چه گونه اظهار نظر است و چه ربطی به ایشان دارد؟ همکاران محترم سایت از دکتر دامپزشکی که در جبهه های جنگ تحمیلی و جهاد علمی موفق بوده اند مطلبی را از قول شبکه اول سیما عنوان کرده اند. آیا انصاف است که اینگونه به سرمایه های ملی خودمان بی دلیل حمله کنیم و بجای تقدیر از ایشان مطالبی اظهار کنیم که ارتباطی به ایشان نداشته باشد. آیا این اظهار نظرها مصداق گنه کرد در بلخ آهنگری ...... نیست؟ بنده از دانشجویان شان بوده ام علاوه بر تلمذ از حضور ایشان ، از منش و رفتار اسلامی شان درسهای فراوانی یاد گرفتم. لذا نامبرده بیش از اینها شایسته تقدیر است. تعصبی که به خرمشهر داشته اند شاید از خیلی از افراد بیشتر باشد.
همكار
|
-
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
0
2
بهتر است گزارش تحقيق و تفحص كمسيون كشاورزي مجلس از موسسه رازي را كه چندي قبل صورت گرفته است در كنار همين گزارش منتشر نمايييد.
باران
|
-
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۲
1
0
دکتر دلیمی صداش از جای گرم در میاد!!!!!
مث بقیه دامپزشکای ..... مملکت که بدبختی نکشیده!!! با یه دونه ..... رفتن بیمه عمر شده . . .
همکار
|
-
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
1
1
کاش امثال ایشان رئیس سازمان دامپزشکی میشدند
نظر شما
ادامه