کد خبر: ۵۸۷۳۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

رییس شبکه دامپزشکی مریوان از کشف و ضبط ۶ هزار کیلوگرم پودر استخوان (مکمل تولید خوراک طیور) فاسد در یکی از کارخانه‌های تولید خوراک طیور این شهرستان و معدوم سازی آن خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مسعود خاتمی» اظهار داشت:‌ کارشناسان شبکه دامپزشکی در راستای اجرای طرح رصد و پایش به صورت هفتگی مراکز تولید، تگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی و مراکز خدماتی دامپزشکی بخش خصوصی را مورد بازدید و بازرسی قرار می‌دهند.

وی افزود: در یکی از این بازرسی‌ها ۳۰۰ کیسه پودر استخوان هر کیسه معادل ۲۰ کیلوگرم و جمعا ۶ هزار کیلوگرم که به عنوان مکمل در تولید خوراک طیور از آن استفاده می شد در یکی از کارخانه های تولید خوراک دام و طیور مریوان بدلیل عدم گواهی بهداشتی و عدم هویت و مشخصه محل تولید کننده کشف و ضبط شد.

رییس شبکه دامپزشکی مریوان یادآور شد: بعد از تشکیل پرونده این تخلف به مراجع قضایی ارسال و با هماهنگی نمایندگان شبکه بهداشت و درمان و محیط زیست شهرستان در یک مکان مناسب معدوم شد.

وی تاکید کرد: در شهرستان مریوان تعداد سه واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور فعال هستند که تمام امور آنها تحت نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی است و هرگونه محموله مرتبط با دامپزشکی که فاقد گواهی حمل قرنطینه ای و نبود مشخصات کامل محل تولید کننده بر روی بسته بندی و عدم رعایت دمای مناسب باشد بدون هیچ مماشتی با اخذ دستور قضایی ضبط و معدوم خواهد شد.

شهرستان مریوان دارای ۳ کارخانه تولید خوراک دام و طیور، ۶۷ واحد مرغداری صنعتی پرورش نیمچه گوشتی و یک واحد مرغداری تخم گذار است.

جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

هم اکنون در این استان ۷۶۸ واحد پروش طیور شامل مرغداری گوشتی، تخم گذار و جوجه ریزی، پرورش بوقلمون، شترمرغ و سایر با ظرفیت سالانه ۱۷ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۵۴۹ قطعه فعال است .

شهرستان مریوان با جمعیت بیش از ۱۵۳ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است .

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
3
3
دامپزشکی کردستان یعنی این
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
3
3
احسنت به کارشناسان زحمت کش استان کردستان
ناشناس
|
Australia
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
3
3
واقعا نظارت در کردستان با کسی تعارف نداره .می خواد زنجیره تولید گوشت باشه یا یک سوپر گوشت.خدا قوت دلیر مردان غیور
ناشناس
|
Australia
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
2
4
واقعا کارتون عالی به هیچ کسی در این زمینه رحم نکنید و مثل همیشه قاطع باشید .ممنون ار شجاعت بی نظیر کارشناسان نظارت دامپزشکی
نظر شما
ادامه