کد خبر: ۵۸۷۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

دامپزشکان نسبت به چالش جدیدی که در میان کاربران شبکه اجتماعی تیک تاک به راه افتاده هشدار داده اند. در این چالش کاربران باید حیوان خانگی خود را «مثل تلفن» نگه دارند، امری که می تواند باعث وارد آمدن صدمات بلند مدت به سلامت حیوان شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از برنا، در این چالش که کاربران آمریکایی و انگلیسی تیک تاک به آن روی آورده اند، فرد حیوان خانگی اش را تا دم گوش خود، در اغلب موارد به صورت سر و ته، بالا می آورد و سپس شروع به اجرای یک مکالمه ی تلفنی مربوط به فیلم «خاطرات پرنسس  (The Princess Diaries) » می کند.

دامپزشکان اما نسبت به سلامت حیوانات خانگی ای که در این چالش از آن ها استفاده می شود ابراز نگرانی کرده اند، چون اغلب «به شکل نامناسبی» نگه داشته می شوند و بد نگه داشتن حیوانات می تواند باعث وارد شدن آسیب به «پشت، جمجمه یا ستون فقرات» آن ها شود.

آن ها می گویند نگه داشتن حیوانات به این شکل برای آن ها بسیار آزاردهنده است و حیوانات را در معرض خطر آسیب دیدگی قرار می دهد.

در ویدئوهای این ترند می بینیم که حیوانات خانگی را، در حالی که دست و پایشان در هوا معلق مانده، سر و ته و در زاویه ی نامناسبی نگه می دارند.

گرچه همیشه امکان دیدن پایان کار وجود ندارد، اما به نظر می رسد بعضی کاربرها در انتهای چالش هم حیوان را به درستی زمین نمی گذارند. در یکی از ویدئوهای این ترند می بینیم که صاحب حیوان آن را بی توجه روی یک میز رها می کند و بلافاصله حیوان لیز می خورد و به پایین می افتد.

برخی از این ویدئوها میلیون بار دیده شده اند، که این بدان معنی است که کسان دیگری هم دست به این چالش خواهند زد.

جسیکا می، یکی از دامپزشکانی است که با انتشار ویدئویی نسبت به پیامدهای این ترند برای حیوانات خانگی هشدار داده است.

او در ویدئوی خود می گوید: «از ویدئوهای تاک تیک مشخص است که حیوان ها را همیشه درست نگه نمی دارند. زبان بدن حیوان هم نشان می دهد که واکنش منفی ای به نحوه ی بلند کردنش دارد .»

«این مسأله به خصوص در مورد گربه هایی نگران کننده است که آن ها را سر و ته نگه می دارند. این حرکت برای آن ها نه فقط خیلی ترسناک است بلکه ممکن است آن ها بیفتند و آسیب ببینند.»

«در این ویدئوها می بینیم که وقتی حیوان را رها می کنند به این توجه نمی شود که حیوان را درست روی زمین گذاشته اند یا نه. موقع پایین آوردن حیوان، پای آن باید به آرامی به زمین برسد و حیوان باید بتواند وقتی به زمین رسید شروع به راه رفتن کند.»

«اگر حیوان وحشت کند و تلاش کند فرار کند، ممکن است بیفتد، که این مسأله می تواند باعث رگ به رگ شدن یا شکستگی استخوان های آن شود.»

«در بسیاری از این ویدئوها گربه ها را مثل تلفن، در یک زاویه ی نامناسب، بالا نگه می دارند. اینطور نگه داشتن حیوان می تواند به پشت، ستون فقرات یا جمجمه ی آن صدمه بزند. گرچه چنین آسیب هایی به ندرت اتفاق می افتند اما درمان آن ها بسیار هزینه بر است یا می توانند صدمات جبران ناپذیری به بار بیاورند و حیوان را برای مدت طولانی دچار نقص و درگیر درد کنند.»

«شرکت در چالش های شبکه های اجتماعی می تواند راه خوبی برای تحکیم رابطه ی خود با حیوان خانگی خود باشد. ولی صاحبان حیوانات خانگی باید مراقب باشند که با آن ها بدرفتاری نکنند چون این مسأله می تواند برای آن ها بسیار اذیت کننده باشند.»

«چنین چالش هایی که در آن ها باید سگ و گربه ها را با سرعتی زیاد و به شکلی غیر طبیعی نگه داشت، می تواند آن ها را وحشت زده کند و هم به حیوان و هم صاحب او صدمه بزند.»

 «باید به خاطر داشته باشید که حیوانات موجودات حساسی هستند و با آن ها باید با احترام رفتار شود.»

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
0
جاهلیت مدرن!
حیوان زبان بسته را از خونه خودش که همان طبیعت است آوردن تو جامعه انسانی که زندگی کردن در آن قواعد متناسب با خلق و خوی انسان دارد
حالا نتیجه این شده:
یه روز سگ گردانی ممنوع میشه بهانه ای میشه یه عده عده ای دیگر را فحش بدهند
یه روز یه ابلهی دیگر سگ را می بنده به نیسان تو خیابون میکشه چند روز اونا فحش میدهند
یه روز سلبریتی دیگری میاد مرثیه ای در مرگ گربه و مشا و... می نویسد عده ای به اون می تازند
حالا این جراحی زیبایی حیوانات و داستانهاش شده دعوای درون خانواده دامپزشکی
این خبر جدید و تیک تاک مصیبتی دیگر شده
جون هر کی دوست دارید از این بازی مسخره که اسم حقوق حیوانات اسمش را گذاشتید دست بردارید
حکیم جان جای این مطالب غیر مرتبط و غیر علمی دوتا مطلب جدید از نتشار کرونا در حیوانات و روش تشخیص و PCR , ... بذار آدم لذت ببره از خوندنش
من نمیدونم چرا این حدیث پیغمبر اسلام(ص) سرلوحه کار ما نیست که:
الحکمة ضالة المؤمن ......:» حکمت گمشده مؤمن است پس او را بجوئید و بیابید هر چند در نزدیک نفر مشرک باشد
یه حرف علمی درست و درمان و کارآمد که دردی از جامعه دامدار و دامپزشک دوا کند منتشر کنید لطفا
خیلی دوست دارم یکی از همکاران باحال جامعه دامپزشکی ما بیاد و روش ایمنی زایی واکسن را توضیح بدهد دقیق و علمی مثلا اینکه طرح واکسیناسیون تب برفکی چرا باید 4 ماه یکبار تکرار بشه؟ مکانیسم ایمنی زایی چگونه است ایمنی سلولی یا همورال، تفاوت در واکسنها و روشهای تزریق و ...
آیا میتوان واکسن PPR تولید کرد که ایمنی چند ساله بدهد؟
واکسن آبله و بروسلوز چطور؟
اگر کسی درمانی خاص(علاوه بر درمانهای روتین) برای بیماری خاص تجربه موفق داشته یا داویی سنتی را در شرایط اضطرار تجویز کرده و نتیجه گرفته بیاد اینجا بنویسه با تشکر همه دعاگویش هستیم
کاش یکی پیدا میشد می گفت آناپلاسما و تیلریا و بابزیا تو علائم بالینی و آزمایشگاه و... چه تفاوت شاخصی دارند
یه نفر بیاد سورا را که خودش تشخیص داده اینجا شرح بده
خواهش می کنم نگین تو اینترنت هست و برو دنبالش و ... عرض بنده این است ما میخواهیم ببینیم در عمل در جامعه دامپزشکی ما آموزه های علمی عملی میشوند
همه درس اینها را خوانده ایم ولی از بس به اجاره خانه و دیگر مشکلات فکر کردیم یادمان رفته
یاحق
نظر شما
ادامه