کد خبر: ۵۸۷۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

 کارشناس مرکز بهداشت استان یزد گفت: تب مالت ارمغان مصرف شیر فله‌ای و لبنیات نا سالم است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «علی اکبر تاج فیروزه» کارشناس مرکز بهداشت استان یزد گفت: براساس آمار سازمان بهداشت جهانی ۲۵ درصد مرگ و میر جهان در رابطه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام  است که این آمار در کشور‌های در حال توسعه به یک سوم نیز می‌رسد.

او افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته معادل ۴۷ درصد بیماری‌های انسان به طور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق حیوانات انتقال می‌یابد. همچنین در ۴۰ سال اخیر بسیاری از بیماری‌های عفونی جدید در بخش‌هایی از دنیا شایع شده که بخش وسیعی از آن‌ها جزء بیماری مشترک یا اصطلاحاً زئونوز بوده است.

تاج فیروزه اظهار داشت: یکی از مهمترین بیماری‌هایی که از حیوان به انسان منتقل می‌شود، تب مالت است. این بیماری در حیوانات باعث سقط جنین و کاهش وزن و شیر شده و سبب زیان اقتصادی فراوانی در دامداری‌ها می‌شود.

کارشناس مرکز بهداشت استان یزد این بیماری از طریق دفع باکتری از محل‌های نگهداری دام‌ها آلوده شده، دام‌های سالم را مبتلا کرده و سبب شیوع بیشتر بیماری می‌شود.

او گفت: این بیماری یکی از مهمترین بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان است که هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ بهداشت عمومی دارای اهمیت است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
1
0
این حرف کاملا اشتباه است
نظر شما
ادامه