کد خبر: ۵۸۷۶

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی البرز، ایلام و کرمان + عکس

 

برگزاری مراسم بزرگداشت روز زن در اداره کل دامپزشکی استان البرز
 
دکتر سید اصغر برایی نژاد مدیر کل دامپزشکی استان البرز به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن طی مراسمی از بانوان شاغل در این اداره کل با اهدای لوح سپاس قدردانی نمود.

 

----------------------------------------

 

برگزاری دوره آموزشی بیماری تب برفکی برای دامداران شیروانی


دوره آموزشی تحت عنوان "بیماری تب برفکی" برای دامداران بخش شیروان از توابع شهرستان شیرواچرداول استان ایلام برگزار شد.
در ابتدای این دوره، صابری بخشدار شیروان در خصوص اهمیت غذای سالم گفت: برای حفظ سلامت آحاد جامعه باید غذای سالم در اختیار مردم قرار گیرد که لازمه آن داشتن دام هایی سالم است.
وی با تقدیر از خدمات دامپزشکی بخش شیروان، از دامداران منطقه خواست مسایل بهداشتی، قرنطینه ای و پیشگیری مورد نظر دامپزشکی را رعایت نمایند تا با حفظ سلامت دام ها، از شیوع بیماری در منطقه جلوگیری شود.
در ادامه مرادبیان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شیروان در سخنانی با اشاره به لزوم استمرار برگزاری این گونه کلاس‌ها، ضمن دعوت از همه دست‌اندرکاران مرتبط با حرفه دام و طیور، بر رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای از سوی آنها تاکید کرد.
در این دوره آموزشی به منظور افزایش آگاهی دامداران جزوات آموزشی بیماری تب برفکی در قالب بروشور توزیع شد.

 

----------------------------------------

 

اقدامات موثر دامپزشکی باعث کاهش کانون های بیماری تب برفکی در استان کرمان شده است


رئیس اداره بررسی، مبارزه و مراقبت از بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی کرمان گفت: تعداد کانون های بیماری تب برفکی در استان کرمان از ابتدای سال تا کنون نسبت به مورد مشابه در سال گذشته کاهش محسوسی داشته است.
دکتر صدیقه کاظمی نیا افزود: تعداد این کانون ها از ابتدای سالجاری تا کنون 2 کانون که در شهرستانهای بم و راور بوده است.
وی ادامه داد: بیماری تب برفکی از بیماری های بسیار عفونی و بشدت واگیر دام می باشد که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در رشد و شکوفایی صنعت دامپروری می باشد که سبب کاهش شدید تولید در دام گردیده که در نهایت راندمان اقتصادی دامداری را کاهش می دهد.
رئیس مبارزه با بیماری های دامی ضمن اشاره به این موضوع که با پیشگیری و مدیریت صحیح دامداران در واحد های دامی می توان ازخسارات بیماری جلوگیری کرد گفت: ورود خودروهای آلوده، تردد افراد غیرمرتبط، حمل غیربهداشتی کود، ورود حیوانات حامل ویروس و ابزار آلات آلوده در شیوع بیماری موثر می باشند.
دکتر کاظمی نیا اقدامات دامپزشکی در زمینه های قرنطینه مناسب ،واکسیناسیون و افزایش آگاهی دامداران پیرآمون بیماری مذکور را از عوامل کاهش و کنترل بیماری در استان برشمرد.

 

نظر شما
ادامه