کد خبر: ۵۸۷۷۹

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با فرماندار شهرستان خمینی شهر دیدار و پیرامون موضوعات مختلف دامپزشکی به گفتگو پرداخت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر شهرام موحدی» مدیر کل با همراهی «کوروش دهقان» مسئول حراست، «رسول زکیان» مسئول روابط عمومی و «دکتر سعید جان بخش» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خمینی شهر با حضور در محل فرمانداری این شهرستان با «علیرضا بصیری» فرماندار دیدار و گفتگو نمود.

دکتر موحدی گزارشی از عملکرد دامپزشکی استان در امر پیشگیری از بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام ارائه نمود و افزود: سالیانه 14 میلیون نوبت سر واکسیناسیون دام سبک و سنگین، تزریق 666 میلیون دز واکسن طیور، خونگیری از 200 هزار راس دام جهت تشخیص بیماری بروسلوز و... تنها بخشی از زحمات سربازان گمنام عرصه بهداشت و سلامت جامعه در سطح استان می باشد.

وی به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان طی سال های 95 تا 97 اشاره و تصریح کرد: شکست این بیماری مهلک دستاوری مهم برای صنعت طیور کشور محسوب می گردد.

این مقام مسئول با اشاره به شرایط فعلی کشور در خصوص اپیدمی ویروس کرونا، اذعان داشت: در حال حاضر اطلاعات عمومی مردم از ویروس ها بسیار بیشتر شده است و این موضوع کمک شایانی به موضوع  شناخت بیماری های ویروسی و اهمیت پیشگیری می نماید.

دکتر موحدی با اشاره مهم ترین مشکلات پیش روی دامپزشکی استان نظیر مشکلات اعتباری، نیروی انسانی و خودروهای عملیاتی اذعان داشت: در صورتی که اعتبار خرید واکسن های دامی در مهلت مقرر تامین نگردد، زمان طلایی اجرای عملیات واکسیناسیون در امر پیشگیری و صیانت از سلامت دام ها از دست می رود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در پایان به طرح ها و پروژه های در دست اقدام حوزه دامپزشکی استان اشاره و خاطر نشان کرد تمام تلاش خویش را به کار گرفته ایم تا بتوانیم ضمن حمایت حداکثری از تولیدکنندگان به ویژه تولید فرآورده های خام دامی سالم و بهداشتی، زمینه توسعه اقتصاد و تحقق اهداف جهش تولید را فراهم نماییم.

سپس علیرضا بصیری فرماندار شهرستان خمینی شهر از عملکرد دامپزشکی استان و شهرستان در سالیان اخیر و خدمت شبانه روزی به اقشار مختلف مردم به ویژه دامداران تقدیر نمود و اذعان داشت: امروزه نقش دامپزشکی در جبهه سلامت و اقتصاد کشور بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

وی به ارتباط مستقیم دامپزشکی با سفره مردم اشاره و بر استفاده از ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی و دامپروری تاکید نمود.

فرماندار شهرستان خمینی شهر در پایان بر تکریم قشر زحمتکش دامدار تاکید و حمایت همه جانبه خود را از اهداف و اقدامات دامپزشکی در خدمت رسانی به دامداران که زحمات زیادی در عرصه تولید فرآورده های پروتئینی متحمل می شوند، اعلام داشت.

 

نظر شما
ادامه