کد خبر: ۵۸۷۸۴

با توجه به وضعیت خاص بیماری کرونا در مشهد و نیز در جهت پیشگیری از شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو، شایسته است شهروندان از کشتار غیر مجاز دام در عید قربان پرهیز کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی ضمن اعلام این خبر در جلسه ستاد هماهنگی اقدامات دامپزشکی استان در عید قربان افزود: در سال جاری 159 اکیپ دامپزشکی استان در قالب 57 اکیپ ثابت و 102 اکیپ سیار با حضور 72 دامپزشک، 144 کارشناس بهداشت گوشت و 32 ناظر ذبح شرعی آماده خدمت رسانی به آحاد هم استانی های عزیز هستند.

«دکتر احمد شریعتی» گفت: برای برخورد با مراکز غیر مجاز کشتار دام با همکاری سایر نهادها اقدام خواهیم کرد و با توجه به مخاطرات این موضوع، توصیه اکید داریم که شهروندان از امکانات ایجاد شده توسط شهرداری و دیگر نهادهای مرتبط با این موضوع استفاده کنند.

وی گفت: بر اساس اعلام مجتمع صنعتی گوشت مشهد، شهروندان می توانند در روز عید قربان از طریق شماره تلفن 38801392 و تارنمای ثبت سفارس دام به آدرس www.mashadmeat.ir سفارشات خود را اعلام داشته و از تجمع برای خرید و ذبح دام در روز عید خودداری کنند.

وی اعلام داشت: در روز عید قربان، فقط مراکز مجازی که طی روزهای آینده اطلاع رسانی خواهند شد اجازه عرضه دام و خدمت رسانی به شهروندان را دارند و عرضه دام در سایر نقاط ممنوع خواهد بود.

شریعتی اظهار کرد: عدم رعایت موازین بهداشتی در روز عید سعید قربان علاوه بر افزایش احتمال بروز بیماری های مشترکی نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خطر احتمال کرونا را نیز افزایش خواهد داد.

 

نظر شما
ادامه