کد خبر: ۵۸۷۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق های خود در یکصد و سی و دومین جلسه علنی این شورا با اشاره به مطالبه برخی شهروندان و فعالان محیط زیست و حقوق حیوانات برای تعطیلی باغ وحش صفه، خواستار توجه شهرداری اصفهان به این مطالبه مردمی و باز شدن باب گفت و گو و تعامل بیشتر با شهروندان در چنین مواردی شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور این جلسه که امروز (یکشنبه_۵ مردادماه) برگزار شد،  اظهار کرد: هفته گذشته دولت تصمیم به یکسان سازی حقوق بازنشستگان گرفت و پس از سال ها انتظار قرار است از ابتدای مهرماه شاهد افزایش و همسان سازی حقوق بازنشستگان باشیم که امیدواریم این قول در زمان خودش عملیاتی شود.

علیرضا نصراصفهانی به بازارهای روز کوثر اشاره کرد و افزود: زمانی اولین بازار روز کوثر در اصفهان راه اندازی شد تا امروز که تعداد آنها به ۱۵ بازار رسیده، ۴ هدف مناسب بودن قیمت ها، ارائه اجناس با کیفیت بالا، تکریم شهروندان و رعایت بهداشت تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر درحال فاصله گرفتن از اهداف تعیین شده هستیم، گفت: بهره برداران باید زمینه استحصال مبالغ را فراهم کنند تا اجاره ماهیانه منجر به افزایش قیمت و کاهش کیفیت در این بازارها نشود.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین وضعیت دو تیم اصفهانی ذوب آهن و سپاهان را یادآور شد و گفت: ذوب آهن و سپاهان، اصفهان را به قطب فوتبال کشور تبدیل کرده بودند، درحالی که این روزها خبرهای خوبی از این دو تیم به گوش نمی رسد، به ویژه ذوب آهن که وضعیت ناگوارتری دارد اما مردم اصفهان تیم هایشان را در صدر جدول می خواهند.

ارتقا کیفیت آموزش های مهارتی در گرو ارتقا مربیان است

فریده روشن عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در نطق خود در این جلسه،  به چالش های آموزش فنی و حرفه ای اشاره و اظهار کرد: تحقق هر آرمانی از جمله ارتقا کیفیت آموزش های مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای در گرو ارتقا مربیان است و مربی در مقام سرمایه انسانی، یکی از عوامل اثرگذاری به شمار می رود که می تواند با تاثیرگذاری بر سایر عوامل، مسیر پیشرفت و ارتقا آموزش ها را فراهم کند.

 وی با اشاره به مشکلاتی که پیش روی آموزش فنی و حرفه ای وجود دارد، گفت: یکی از این مشکلات، تعریف چند فرایند ساده برای اخذ مجوزهای لازم دایر کردن آموزشگاه های فنی و حرفه ای است که نه تنها کمکی به ارتقا سطح مهارت متقاضیان نکرده، بلکه در غالب موارد با ارائه گواهینامه آموزشی، این افراد را در بازار تشنه مهارت واقعی می گذارند، یعنی کاری که در آموزش عالی باعث تنزل اعتبار مدارک تحصیلی شد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تقویت مشارکت مردمی و بخش خصوصی را از راهکارهای برون رفت از مشکلات موجود آموزش فنی و حرفه ای دانست و افزود: در این راستا باید بسترهای لازم برای هم افزایی با سازمان های مختلف فراهم شده و تفاهم نامه های منعقد شده عملیاتی شود.

وی همچنین به اخراج مسئولان دفاتر سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرداری اصفهان اشاره و تاکید کرد: این دفاتر برنامه های خوبی برای شهروندان داشتند به ویژه در ایام کرونا که در پایش سلامت کارکنان در مراکز مختلف خدمت کرده، رابط شهروندان با شهرداری بودند و در ایجاد شبکه های محلی نقش بسزایی داشتند، ولی بدون اعلام قبلی تعدیل شده اند که به لحاظ اخلاقی درست نیست و این افراد را به مشکلات جدی مواجه کرده است.

باغ وحش صفه باید تعطیل شود

روشن همچنین در مورد باغ وحش صفه گفت: باوجود تاکیدی که داشتم هنوز اقدامی در زمینه تعطیلی این باغ وحش صورت نگرفته و مدیریت شهری مشغول انعقاد قرارداد با پیمانکار جدید است، درحالی که امکان ایجاد فضای مناسب برای حیوانات در باغ وحش صفه نیست و این مکان باید تعطیل و حیوانات به مکان مناسبی منتقل شوند، بنابراین از شهردار اصفهان درخواست دارم باتوجه به مطالبه شهروندان و فعالان محیط زیست به این موضوع ورود کند.

اخراج کارکنان اداره سلامت و پیشگیری از آسیب ها

کوروش محمدی عضو دیگر شورای شهر اصفهان  هم به اخراج کارکنان اداره سلامت و پیشگیری از آسیب های شهرداری اصفهان اشاره و اظهار کرد: دو سال پیش طی رایزنی ها هایی که صورت گرفت با تبدیل دفاتر سلامت به دفاتر سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب ها، ۱۶ نفر به کار گرفته شدند، اما امسال به خاطر مشکلات مالی شهرداری جزو اولین گروه هایی بودند که تعدیل شدند.

وی همچنین به طرح های توانمندسازی برای مشاغل زنان اشاره و خاطرنشان کرد: هدف اصلی باید ایجاد شغل شایسته برای زنان باشد اما اگر قرار باشد صرفا برندسازی و ایجاد شغل ناپایداری باشد، غیر از بیگاری کشیدن از زنان نتیجه دیگری ندارد، بنابراین باید همه با هم تلاش کنیم تا برای زنان براساس منزلت انسانی و نه جنسیت آنها شغل ایجاد کنیم تا بتوانیم برای جامعه نسخه خوبی بپیچیم.

این عضو شورای شهر اصفهان همچنین به موضوع باغ وحش صفه اشاره و تصریح کرد: از حدود چند ماه پیش به این موضوع ورود پیدا کردیم، درحالی که از ابتدا بر مبنای یک نگاه انسانی بود و در ارتباط با مسائل اقتصادی باغ وحش هیچ وقت بحثی مطرح نکردیم، چون هدف ما نبود.

اسم باغ بر روی اسارتگاه حیوانات بی معنا است

وی با بیان اینکه گذاشتن نام باغ بر روی مکانی که حیوانات در قفس نگهداری می شوند بی معناست، گفت: این مکان بیشتر زندان و اسارتگاهی است که حیوانات را برخلاف همه اصول اخلاقی و حقوق حیوانات حبس کرده و شرایطی فراهم شده که سال به سال به تعداد آنها افزوده می شود.

محمدی با بیان اینکه ما با نشان دادن حیوانات به فرزندانمان در واقع ظلم به حیوانات را به بچه هایمان نشان می دهیم، یادآور شد: جمعیت زیادی از فعالان حوزه مدنی برای بستن این باغ وحش مطالبه دارند و در یک هفته گذشته نیز هجمه وسیعی از سوی فعالان محیط زیست و حتی شهروندان عادی نسبت به مدیریت شهری وارد شده، درحالی که ما آنچه در کمیسیون اجتماعی برای تعطیلی باغ وحش مطرح کردیم را دنبال می کنیم و امیدواریم به زودی تصمیم قاطع و کارسازی در صحن علنی شورای شهر گرفته شود.

نظرسنجی برای تعطیلی یا اصلاح و بازسازی باغ وحش صفه

کوروش خسروی از دیگر اعضای شورای شهر اصفهان  با اشاره به اینکه به خاطر مخالفت با تعطیلی باغ وحش صفه، صفحه من آماج حملات طرفداران محیط زیست قرار گرفت که انتقادات شدید و حتی توهین آمیزی به من داشتند، گفت: وقتی چیزی مصوبه شورا می شود همه باید موضع واحد داشته باشیم، ضمن اینکه نظر اعضای شورا نباید طوری منتقل شود که انگار من عامل تعطیل نشدن این باغ وحش هستم، اگرچه نسبت به این مسائل گلایه دارم اما موضوع بحثم نیست.

وی خواستار ضرورت گفت و گو با طبقه ای از جامعه شد که نسبت به مسائل پیرامون خودش حساس است و توضیح داد: نظر من تعطیلی باغ وحش نبود، بلکه اصلاح و بازسازی بود، به همین خاطر با ابزار فضای مجازی باب گفت و گو را با شهروندان باز کردم که نتیجه جالب توجهی داشت و تا الان حدود ۲ هزار نظر ثبت شده که ۷۷ درصد رای به تعطیلی و ۲۳ درصد رای به اصلاح و بازسازی باغ وحش داشتند.

خسروی با اشاره به مشارکت بیش از ۲۰ هزار نفر در این نظرسنجی که در فضای مجازی انجام شد، گفت: این تجربه به من نشان داد که باید فضای گفت و گو را در مدیریت شهری باز کنیم، براین اساس پیشنهادی به شورای شهر دارم و می توانم طرحی تهیه کنم تا مدیریت شهری فضای گفت و گو با افراد فعال اجتماعی را فراهم کند، همانطور که در مورد برخی مباحث گفت و گو می کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه افراد جامعه دغدغه مند نیستند و تنها برخی مسائل شهر را پیگیری می کنند، اظهار کرد: ما اولین شهری در کشور هستیم که قدم در راه گفت و گو گذاشته ایم و قبل از آن برای برنامه جامع شهری این کار انجام شد، اما باید به سمت سیستماتیک کردن این گفت و گوها حرکت کنیم.

توجه به انتقاد از عملکرد یکی از رسانه های شهرداری که باعث رنجش خاطر علما و شهروندان اصفهانی شده، نارضایتی مردم از احداث خط بی آر تی در خیابان هشت بهشت، بی توجهی به فضای سبز شهری از سوی برخی پیمانکاران و نظارت بر عملکرد پیمانکارانی که ضعیف عمل می کنند از تذکراتی بود که در این جلسه از سوی اعضای شورای شهر اصفهان مطرح شد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتررفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
0
من پیشنهاد دارم زبون بسته این چند حیوان را بیارند ناژوان باغ پرندگان گفتند پیمانکار شخص دیگری اونجاست بحث پول است واسکن
نظر شما
ادامه