کد خبر: ۵۸۸۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

در حالی که این روزها برخی گروه‌ها برای خرید خرگوش موردنیاز یوزپلنگ‌های آسیایی انتقال‌یافته به توران فراخوان داده‌اند، مسؤولان از احداث سایت پرورش خرگوش در این منطقه و بی‌نیازی به کمک‌های نقدی خبر می‌دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، طی روزهای گذشته، برخی گروه‌های عمدتاً دوستدار محیط‌زیستی برای خرید خرگوش موردنیاز یوزپلنگ‌های آسیایی انتقال‌یافته به توران فراخوان دادند.

این اقدام در حالی انجام شد که مسؤولان از احداث سایت پرورش خرگوش در این منطقه و بی‌نیازی به کمک‌های نقدی خبر می‌دهند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان ابتدا خواستار بی‌توجهی به این فراخوان‌ها شد.

هر یوزپلنگ در هفته ۳ خرگوش می‌خورد

«امیر عبدوس»، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان سپس در این‌باره گفت: ما از بدو ورود «دلبر»، «کوشکی» و «ایران» (اسامی سه یوزپلنگ) به توران، برای تغذیه آن‌ها سایت پرورش خرگوش احداث کردیم؛ از آن‌ها که باور ندارند، دعوت می‌کنیم از نزدیک از این سایت بازدید کنند.

او گفت: بعد از فراخوان اشتباهی بعضی از دوستداران حیات‌وحش مبنی بر جذب کمک‌های مردمی برای تأمین خرگوش، پیام‌های زیادی به این‌جانب رسید که تأکید می‌کنیم لطفاً به این‌گونه فراخوان‌ها ترتیب اثر ندهید.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان افزود: هیچ‌یک از ادارات محیط‌زیست تاکنون برای اقدامات خود کمک نقدی دریافت نکرده و نخواهند کرد.

عبدوس بیان کرد: هر یک از سه یوزپلنگ موجود در سایت توران در هفته سه خرگوش مصرف می‌کنند و مجموع نیاز آن‌ها در سال کمتر از ۵۰۰ خرگوش خواهد شد که هزینه خریدان بسیار ناچیز است.

او ادامه داد: این اداره کل بدین منظور، سایت پرورش خرگوش احداث کرده است و نیازی به خرید خرگوش از بازار ندارد. خرگوش‌های سایت و یوزپلنگ‌ها تحت نظارت تست انگلی هستند.

احداث و تجهیز ایستگاه علمی و تحقیقاتی یوزپلنگ آسیایی در توران

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: ما تابه‌حال میلیاردها ریال برای احداث و تجهیز ایستگاه علمی و تحقیقاتی یوزپلنگ آسیایی در توران هزینه کرده‌ایم و هیچ کمبودی هم از نظر تأمین منابع مالی برای این مرکز نداریم.

عبدوس اضافه کرد: این مرکز استراتژی و طرح کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دارد و بر اساس آن روزبه‌روز در حال پیشرفت و تجهیز است؛ طرحی که اجرای آن در پردیسان غیرممکن و محال بود.

او ادامه داد: ایستگاه علمی تحقیقاتی یوزپلنگ آسیایی توران داری یک نفر دامپزشک مقیم و یک نفر تکنسین دامپزشکی است و تمام امور بهداشتی و بالینی یوزپلنگ‌ها تحت نظارت آن‌ها ثبت و گزارش می‌شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حججی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
0
باز هم به این یوز بعضی مردم درهفته یک خرگوش هم نمیتوانندبخورند
نظر شما
ادامه