کد خبر: ۵۸۸۱

حکیم مهر - بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور خاورمیانه صبح سوم خرداد ماه سالجاری با حضور وزیر جهاد کشاورزی در آمل افتتاح شد.
وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح این کشتارگاه از پیش بینی مجموع تولیدات زراعی، دامی، طیور و شیلاتی کشور به میزان 118 میلیون تن در سال جاری خبر داد.
صادق خلیلیان، تولید انواع مختلف محصولات یاد شده در سال گذشته در کشور را بیش از 107 میلیون تن ذکر کرد.
وی  ارزش مجموع محصولات کشاورزی صادراتی کشور در سال گذشته را 8.3 میلیارد دلار اعلام کرد و اظهار داشت: صادرات انواع مختلف محصولات کشاورزی کشور در مدت زمان یاد شده از نظر وزنی حدود 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
وی با تاکید بر لزوم پرهیز از واردات بی رویه محصولات کشاورزی، گفت: جلوگیری از واردات برخی اقلام کشاورزی با هدف حمایت از تولید محصولات داخلی صورت می گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی از افزایش ظرفیت سازی و فرآوری محصولات کشاورزی برای توسعه صادرات در کشور خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته توان فرآوری محصولات کشاورزی و صادرات کشور به بیش از پنج میلیون تن افزایش یافت.وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در برنامه پنجم توسعه پیشرفت های خوبی را در بخش های دام، طیور و باغبانی، زارعت و شیلات خواهد داشت.خلیلیان، روند جذب سرمایه های خصوصی به بخش کشاورزی را رو به رشد خواند و افزود: دولت از سرمایه گذاران مرتبط با بخش های فرآوری و تولید محصولات کشاورزی به طور جدی حمایت می کند.
گفتنی است بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور در زمینی به مساحت 270 هزار مترمربع  و با زیربنای 80 هزار مترمربع در 31 کیلومترِی آمل  واقع در منطقه لهاشت این شهرستان واقع شده است.

 

 

نظر شما
ادامه