کد خبر: ۵۸۸۲۰

یکی از آمارهای جالبی که در مورد سفرهای هوایی منتشر می شود پرواز میلیون ها حیوان خانگی در امنیت و آرامش به مقصد به همراه صاحبان شان است. کارکنان ایرلاین ها نیز تمام تلاش شان را می کنند تا آن چه لایق این حیوانات خانگی دوست داشتنی را در زمان حمل هوایی آن ها انجام دهند و آن ها را سالم به مقصد برسانند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از جهان نیوز، قوانین حمل هوایی حیوانات خانگی برای جا به جایی هوایی حیوانات باعث می شود تا مسافران، حیوانات خود را با امنیت کامل با خود حمل کنند. البته جدا از این قوانین کلی، در زمان سفر با هر ایرلاینی باید نسبت به خدمات ایرلاین مربوطه در مورد حمل حیوانات خانگی آگاه شوید.

کارت میکروفیپ، نشان دهنده سلامتی

علاوه بر خرید بلیط هواپیما، اگر حیوان خانگی تان را به همراه دارید می بایست برای او هم مدارک مورد نیاز را آماده کنید. برای حمل حیوانات خانگی با ایرلاین های بین المللی مستلزم کارت میکروفیپ است. کارت میکروفیپ در واقع کارتی الکترونیکی است که نشان دهنده سلامت و انجام واکسیناسیون حیوان است و نشان می دهد که شما می توانید او را به همراه خود داشته باشید. کارت میکروفیپ و گزارشات سلامت ثبت شده باید مطابق با استانداردهای ISO 11784/11785 باشد. این شماره، کدی پانزده رقمی است که در فرودگاه ها از آن برای استعلام سلامت حیوان خانگی شما استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که این کد پانزده رقمی باید بر روی تمام مدارک سلامت دیگر ثبت شده باشد.
 

چطور با حیوان خانگی سفر هوایی داشته باشیم؟

بعضی از ایرلاین ها در صورتی به مسافران اجازه می دهند تا حیوان خانگی شان را به داخل کابین بیاورند که بتوان حیوان را در قسمت جلوی صندلی و در سبد نگهداری حیوان جا داد و البته حیوان از بودن در آن قسمت احساس رضایت داشته باشد. یکی از سوالاتی که از مسافران برای حمل حیوانات خانگی شان در کابین می شود این است که آیا حیوان خانگی شما می تواند در جای خود و در سبد مخصوص بچرخد و یا بایستد؟ این سوال به به این دلیل مطرح می شود که از احساس راحتی و جلوگیری از آزار و خفه گی حیوان خانگی شما در صورتی که نتواند این اعمال را انجام دهد اقدامات لازم انجام شود. اگر حیوان خانگی شما از اندازه بزرگی برخوردار باشد، ایرلاین موردنظر شما خدماتی مانند چمدان های مخصوص به شما ارائه می دهد تا بتوانید به راحتی حیوان خانگی خود را حمل کنید و از طرفی دیگر قوانین حمل هوایی حیوانات خانگی را نیز رعایت کرده باشید. در مواقعی لازم می شود که حیوان خانگی شما با هواپیمایی جدا گانه با شما به مقصد پرواز کند؛ در این صورت نگران نباشید و تنها موردی که بررسی می کنید این باشد که آیا هر دو پرواز در یک زمان انجام می شود یا خیر. فراموش نکنید که در پایان سفر، اگر سگ یا گربه شما و یا هر حیوان خانگی که به همراه داشته اید را در مقصد در فرودگاه تحویل بگیرید. بسیاری از مسافران به اشتباه به سمت ترمینال برای تحویل حیوان خانگی خود می روند.


قوانین حمل هوایی حیوان خانگی: سن حیوان خانگی

یکی از مهم ترین سوالاتی که ایرلاین ها برای حمل حیوان خانگی شما بنا بر قوانین حمل هوایی حیوان خانگی از شما می پرسند سن حیوان شما است. آن ها می خواهند بداند که حیوان خانگی شما به اندازه کافی بزرگ شده است و آماده پرواز هوایی هست یا خیر. سن یکی از مهم ترین شاخصه ها برای جا به جایی حیوانات است؛ چرا که در بسیاری از پروازها پیش آمده که به خاطر جثه بسیار کوچک و به اصطلاح بلوغ نشدن حیوان، شرایط جوی و فشار هوا در ارتفاع به شدت روی این حیوانات تاثیر گذاشته و متاسفانه به آن ها آسیب های جدی رسیده است. حیوان خانگی شما برای سفر هوایی می بایست حداقل 15 هفته اش باشد و در غیر این صورت، جا به جایی او دچار مشکل خواهد شد و بسیاری از ایرلاین ها مسئولیت این جا به جایی را به عهده نمی گیرند.

کدام یک از پروازها برای حیوانات خانگی راحت تر است؟

در جواب این سوال، علاوه بر قوانین حمل هوایی حیوانات خانگی، می توان گفت در هر زمانی که توانستید خرید بلیط هواپیما برای پرواز مستقیم و بی توقف انجام دهید، درنگ نکنید. چه بهتر اگر بتوانید هماهنگ با خرید بلیط هواپیما، اقدام به رزرو هتل در مقصد موردنظر تان انجام دهید. سعی کنید در روزهایی که شرایط جوی مساعد نیست، برای همراه کردن حیوان خانگی خود برنامه ریزی نکنید؛ حیوانات در شرایط جوی نامساعد به شدت دچار اضطراب می شوند و پرواز در چنین شرایطی برای شان بسیار دشوار و مشکل ساز است. هوای بسیار سرد و بسیار گرم نیز برای حمل هوایی حیوانات خانگی نیز مناسب نیست. البته اگر مجبور هستید که در زمانی که هوا بسیار سرد و یا گرم است سفر کنید و حیوان خانگی خود را به همراه داشته باشید، از طرف بسیاری از ایرلاین ها مدرک استاندارد دما نیز برای حیوان خانگی شما و همچنین نوع و نژاد آن بسته به این که تاب آوری دارد یا خیر مورد قبول است. در مورد این شرط می توانید قبل از پرواز از ایرلاین موردنظر تان سوال کنید و به طور مختص از چند و چون ماجرا باخبر شوید.
 
منبع: eligasht.com
 
نظر شما
ادامه