کد خبر: ۵۸۸۳۶
 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد از شناسایی و معرفی فرد متهم به حیوان آزاری در مهاباد به مراجع قضایی خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از کردپرس، «فاروق سخنور» بیان کرد: با کمک انجمن حامی حیوانات ژین مکریان مهاباد و مستنداتی که این انجمن حامی حقوق حیوانات در اختیار اداره قرار دادند، فرد حیوان آزار جهت شناسایی و پیگیری به دادستان شهرستان مهاباد معرفی شد.

 او ادامه داد: این فرد که دارای گویا دارای مشکلات روانی است در حرکتی شنیع و ناهنجار اقدام به ذبح یک قلاده توله سگ کرده بود و چندین مورد دیگر نیز حیوان‌آزاری انجام داده بود.

رئیس اداره محیط زیست مهاباد گفت: مستندات در خصوص اقدام حیوان آزاری این فرد به مراجع قضایی ارسال شده تا دادستان دستور لازم را در خصوص رسیدگی و مجازات متهم اعمال کند.

سخنور با بیان اینکه وظیفه اداره محیط زیست در قبال گونه‌های حیات وحش است، تاکید کرد:  اما در این قبیل موارد که حیوان آزاری حیوانات اهلی را شامل می‌شود بنابر بار اجتماعی و روانی که به جامعه تحمیل می‌شود اداره محیط زیست وظیفه خود می‌داند که به قضیه ورود کرده و از با حیوان آزاران برخورد کند.

به گزارش کردپرس، بر اساس ابلاغیه تعقیب کیفری حیوان آزارها توسط دادستان مهاباد به کلانتری های این شهرستان، مقرر شده تا در صورت گزارش اعضای «انجمن حیوانات ژین مکریان مهاباد»، موضوع گزارش سریع بررسی و نسبت به تشکیل پرونده برای فرد خاطی و معرفی به دادسرا اقدام کنند.

گفتنی است؛ حق احترام بر حیوانات، حق زندگی و تولید نسل آزادانه و حق مراقبت از حیوانات، از جمله حقوق آنها است به نحوی که هیچ حیوانی نباید در معرض برخورد نامناسب یا اعمال بی رحمانه قرار گیرد و بر اساس قانون، هرفعل غیر ضروری و هرگونه تصمیم که منجر به مرگ حیوانات شود به مثابه جنایت علیه حیات آنها است.

 

نظر شما
ادامه