کد خبر: ۵۸۸۴۳
 

اقدامات پیشگیرانه از سوی شبکه دامپزشکی آستانه اشرفیه به میزان قابل توجهی موجب تأمین سلامت جمعیت دامی شهرستان می شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی گیلان، «دکتر سید علی قائمی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستانه اشرفیه گفت: در تیر ماه سال جاری با گزارش دو مورد دام مشکوک به هاری از سوی بخش خصوصی و انجام مراقبت غیرفعال بیماری، توسط کارشناس دامپزشک این شبکه از دو راس گاو با علائم مشکوک به بیماری هاری نمونه برداری شد. با توجه به نتایج مثبت آزمایشگاه در هر دو نمونه گرفته شده، برنامه ریزی جهت آموزش روستائیان و دامداران و انجام واکسیناسیون برای گاو در کانون هاری و سگ های صاحبدار در روستاهای تا شعاع 3 کیلومتری از کانون مورد نظر انجام گرفت.

وی افزود: تلفات دام و خسارت های اقتصادی ناشی از این بیماری که در دام ایجاد می شود به همراه مخاطرات انسانی آن با شیوع این بیماری در منطقه جبران ناپذیر می باشد که با توجه به اقدامات پیشگیرانه از سوی شبکه دامپزشکی به میزان قابل توجهی موجب تأمین سلامت جمعیت دامی شهرستان می شود. 

دکتر قائمی در خاتمه از دامداران شهرستان خواست با دیدن علایم هاری از قبیل آبریزش، نعره زدن، ترس از آب و نور، دویدن های بی هدف و حمله به اهالی، در اسرع وقت موضوع را جهت پیگیری های بعدی به اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.
 
نظر شما
ادامه