کد خبر: ۵۸۸۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست زیرکوه گفت: بیماری وحوش منطقه حفاظت شده به دلیل فعالیت مگسی به نام «میاز» بوده که واگیر نیست و تنها در چهار راس مشاهده شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «امیر صادقی» با اشاره به منطقه حفاظت شده شاسکوه زیرکوه بیان کرد: این منطقه با ۷۳ هزار هکتار شامل جغرافیایی صخره ای، دشت و تپه های ماهور است.

وی ادامه داد: زیستگاه آهو در دشت شیخ علی و فرخی، قوچ و میش در تپه های ماهور و کل بز هم در صخره ها است.

صادقی شایعه مبتلا شدن وحوش منطقه حفاظت شده شاسکوه را به یک بیماری ناشناخته را تکذیب کرد و گفت: چندی پیش یکی از شهروندان شهرستان زیرکوه با انتشار تصویری از بیماری وحوش منطقه، از مبتلا شدن وحش منطقه حفاظت شده به یک بیماری ناشناخته که باعث کوری و سپس مرگ آنها می شود، خبر داد.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست زیرکوه افزود: این بیماری به علت تخم ریزی یک نوع مگس به نام میاز در چشم حیوانات به وجود آمده و واگیردار نیست.

صادقی با بیان اینکه تاکنون فقط چهار راس از وحوش منطقه درگیر این بیماری شده اند، گفت: از این تعداد، دو مورد زنده گیری شده و در مرکز قرنطینه تیمار و نگهداری می شوند.

وی با بیان اینکه با توجه به کوهستانی و وسعت منطقه حفاظت شده، دسترسی به موارد آلوده دشوار است، افزود: اگر مورد آلوده قبل از کور شدن یافت شود، می تواند درمان شود.

صادقی اظهار کرد: اگرچه این بیماری برای اولین بار حیات وحش منطقه حفاظت شده شاسکوه مشاهده می شود اما تاکنون در گوسفندان اهلی هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه این بیماری در سال هایی که میزان بارندگی در منطقه خوب باشد، رخ داده و فراگیری چندانی ندارد، افزود: برای اطمینان بیشتر در این مورد، با هماهنگی و همکاری دامپزشکی شهرستان، از حیوانات مبتلا، آزمایشات مورد نیاز گرفته و به تهران ارسال است.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست زیرکوه ادامه داد: خوشبختانه عدم واگیردار بودن این بیماری در آزمایش ها تایید شده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Spain
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
0
2
این عکس که مربوط به حمله کنه به گوش هست.احتمالا تا حالا میاز ندیده!
نظر شما
ادامه