کد خبر: ۵۸۸۸۹

رئیس کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر دزفول کشتن حیوانات ولگرد را کار نادرستی دانست و گفت: احداث پناهگاه حیوانات برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در دستور کار شورای اسلامی شهر دزفول قرار گرفته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «فرهاد جاموسی» روز یکشنبه با بیان اینکه زنده گیری و نگهداری سگ‌های ولگرد در پناهگاه بهار انجام خواهد شد، افزود: احداث دیوارهای این پناهگاه توسط یکی از شرکت‌های عمرانی دزفول انجام شده ولی برای تکمیل آن به حمایت مالی انجمن‌ها و دوستداران حیوانات نیاز است.

وی اظهارداشت: با احداث این پناهگاه یکی از مطالبات مردم و دوستداران حیوانات یعنی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد با روش‌های نوین و زنده گیری میسر می‌شود.
 
پیش از این نیز شهردار دزفول از اختصاص زمین به منظور کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در این شهر خبر داده بود.

محمدعلی دوایی‌فر افزود: زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع جنب بوستان لادن دزفول با امکانات لازم به این منظور اختصاص یافته که مورد تایید مسوولان محیط زیست و بهداشت قرار گرفته است.

وی گفت: با احداث این محل، سگ های ولگرد با روش‌های خاص و علمی از سطح شهر زنده گیری و جمع‌آوری می‌شوند و به مکان در نظرگرفته شده انتقال می‌یابند.

ساماندهی سگ‌های ولگرد یکی از مطالبات دوستداران حیوانات در دزفول بوده و موضوع بحث نشست‌های مختلف فرمانداری و شهرداری این شهر است.

 
نظر شما
ادامه