کد خبر: ۵۸۹۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح رایگان بهداشتی دامپزشکی در دهه امامت و ولایت در مناطق محروم و صعب العبور استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «دکتر عبداله بهمنش» در حاشیه جلسه هماهنگی اجرای طرح بهداشتی دامپزشکی بمناسبت اعیاد قربان و غدیر در مناطق محروم و صعب العبور کهگیلویه وبویراحمد با اعلام این خبر گفت: با توجه به شرایط کرونایی و مشکلات مناطق دورافتاده در دسترسی به مراکز درمانی دامپزشکی برای اولین بار در کشور و به ابتکار این استان طرح رایگان بهداشتی دامپزشکی در مناطق محروم و صعب العبور استان طی هفته امامت و ولایت اجرایی خواهد شد.

وی گفت: در این طرح شهرستانهای 8 گانه استان به فراخور روزهای این هفته یک منطقه از مناطق روستایی و عشایری که به لحاظ امکانات و دسترسی به خدمات بهداشتی در محرومیت بسر برده احصاء و با حضور مسئولین شهرستانی خدمات معاینه، درمان، سمپاشی اماکن دامی، اهداء بسته های دارویی و سموم رایگان به همراه آموزش های چهره به چهره ارائه خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد هدف از اجرای طرح قربان تا غدیر را علاوه بر صیانت از سرمایه‌های دامی، کمک به اقتصاد دامپروری است که این امر از طریق کاهش هزینه‌های درمانی دامداران محقق خواهد شد.

دکتر بهمنش از حضور دکتر دامپزشک، کارشناس بهداشتی به همراه  تکنسین های دامپزشکی در اجرای بهینه این طرح نو و ابتکاری خبر داد و گفت: فعالیت های دامپزشکی در ارتقای سلامت در حوزه فرآورده های خام دامی و مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان از نقش قابل اهمیتی برخوردار است.

کهگیلویه وبویراحمد علاوه بر ظرفیت بالایی از جمعیت طیور، آبزیان و زنبور عسل دارای 2 میلیون و 600 هزار راس دام سبک و 55 هزار راس دام سنگین یکی از قطب های دامپروری در جنوب کشور به حساب می آید.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
1
0
با سلام علی رغم محدودیت های اعتباری و پرسنلی در این استان بینی و بین الله فعالیت های خوبی در مناطق محروم استان توسط مجموعه دامپزشکی صورت می گیرد.
درود بر مجموعه تلاشگر و بی ادعای دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد
نظر شما
ادامه