کد خبر: ۵۸۹۱۴

انتشار تصاویری از وضعیت نامناسب کمپ سگ‌های ولگرد شهرستان مبارکه، واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت و با پیگیری مردم و مسئولان، رفع مشکلات این کمپ در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  تسنیم، تصاویر منتسب منتشر شده حاکی از آن بود که در کمپ سگ‌های ولگرد شهرستان مبارکه وضعیت نامناسبی در انتظار سگ‌های جمع‌آوری شده بوده و این موضوع، واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت.

«اصغر هدایت»، فرماندار مبارکه در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از پیگیری موضوع کمپ نگهداری سگ‌های ولگرد مبارکه، از پیگیری این موضوع خبر داد و گفت: این موضوع در دستور کار ما قرار گرفته و بررسی‌های لازم در این خصوص صورت گرفت، تیمی متشکل از کارگروه‌های تخصصی برای بررسی این موضوع به محل اعزام شده‌اند و به طور جدی، موضوع را بررسی خواهند کرد.

شهردار مبارکه نیز ضمن تکذیب تصاویر منتشر شده از محل منتسب به کمپ سگ‌های ولگرد مبارکه گفت: این تصاویر صحت ندارند و کمپ سگ‌های ولگرد شهرستان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

«سید محسن هاشمی» تصریح کرد: بطور قطع حفظ حقوق حیوانات از مهمترین نکات مد نظر ما بود و تأسیس این کمپ نیز با این رویکرد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های قابل توجهی برای این کمپ از سوی شهرداری مبارکه صورت گرفته، افزود: اهالی رسانه می‌توانند برای تهیه گزارش به محل مراجعه کرده و از صحت ادعای ما مطمئن شوند.

شهردار مبارکه خاطرنشان کرد: این کمپ نسبت به کمپ‌های شهرهای مختلف استان، وضعیت مناسبی دارد و پیگیری‌ها برای نبود هرگونه مشکلی ادامه دارد.

شهرداری مبارکه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: با همکاری و هم‌افزایی شهروندان اقدامات مؤثری در راستای بهبود محیط‌زیست و حفظ حقوق حیوانات انجام دهد.

در بخشی از پیام شهرداری مبارکه آمده است:

شهرداری مبارکه با توجه به حفظ کرامت شهروندان و در راستای حفاظت از حقوق حیوانات اقدام به احداث کمپ نگهداری از سگ‌های ولگرد کرده است تا بازنده‌گیری آنان و نگهداری در محلی خارج از محدوده شهر بالاتر از وظیفه ذاتی خود عمل کرده و امکان ادامه زندگی برای حیوانات را فراهم آورده است.

ازآنجاکه توسعه و رشد همه‌جانبه شهرها جز با همکاری و تعامل شهروندان و شهرداری میسر نمی‌شود و با توجه به این موضوع که گروه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد حامی حقوق حیوانات به‌عنوان ارگانی غیردولتی و غیرانتفاعی همواره یار و یاور شهرداری بوده‌اند، در این مورد نیز هم‌افزایی شهروندان و شهرداری سبب شده تا کمپ نگهداری سگ‌های ولگرد شهرداری مبارکه از بالاترین استانداردهای موجود برخوردار بوده و در این روزهای گرم و طاقت‌فرسا مکانی امن برای این حیوانات باشد.

شهرداری مبارکه همچنان آمادگی دارد با همکاری و هم‌افزایی شهروندان اقدامات مؤثری در راستای بهبود محیط‌زیست و حفظ حقوق حیوانات انجام دهد.

«داوود ایرانپور»، مسئول خدمات شهری شهرداری مبارکه نیز گفت: هزینه‌های قابل توجهی برای تجهیز و نگهداری این کمپ صورت گرفته و تصاویر منتشر شده صحت ندارد.

وی ادامه داد: گوشت و مواد غذایی سگ‌های ولگرد جمع‌آوری شده از کشتارگاه شهرستان تهیه می‌شود و هیچ مشکلی در تأمین آن وجود نداد.

وی اضافه کرد: همچنین با دغدغه‌مندی مسئولان، تفنگ بیهوشی و سایر تجهیزات نیز خریداری شده و از این نظر نیز تلاش ما، فعالیت در حد استاندارد بوده است.

به گزارش تسنیم، با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان شهرستان مبارکه، قرار است که رفع مشکلات این کمپ بصورت جدی در دستور کار قرار گیرد و ضمن معاینه‌های دوره‌ای، مشکلات مربوط به تغذیه سگ‌های جمع‌آوری شده برطرف شود. همچنین مسئولان شهری مبارکه قول داده‌اند که برنامه‌ریزی مناسب در خصوص بهبود وضعیت ساختمانی محل را در دستور کار قرار داده و با همکاری گروه‌های حامی محیط زیست، در این خصوص اتفاقاتی را رقم بزنند.

نظر شما
ادامه