کد خبر: ۵۸۹۳۴

فرماندار سراب گفت: شاهد نفس‌های آخر نژاد گاو بومی سراب هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «حسن یحیوی» فرماندار سراب در نشست بررسی مشکلات بخش کشاورزی و دامداری این شهرستان، با تاکید بر لزوم افزایش تعداد گاو‌های نژاد سرابی گفت: احیای این نژاد برتر، موجب افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات و فرآورده‌های لبنی در این منطقه می‌شود.

او  با بیان اینکه شهرستان سراب، با دارا بودن یک میلیون واحد دامی بیشترین جمعیت دامی آذربایجان شرقی را داراست افزود: این شهرستان، روزانه با تولید بیش از ۲۰۰ تن شیرخام، حدود ۳۰ درصد از شیر تولیدی این استان را تامین کرده و در تولید گوشت قرمز نیزرتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

او  با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی در سراب از راه اندازی کارخانه سورتینگ سیب زمینی خبر داد و افزود: با آغاز فصل برداشت این محصول روزانه ۱۰۰ تن سیب زمینی بسته بندی و سورت می‌شود.

او  با بیان اینکه شهرستان سراب با تولید سالانه بیش از ۱۳۵ هزار تن سیب زمینی رتبه اول را در تولید این محصول از آن خود کرده است افزود: در سال گذشته حدود ۵۰ هزار تن از سیب زمینی‌های کشاورزان این منطقه خریداری، بسته بندی وبه کشور‌های همسایه صادر شده است.

فیروزباقرزاده معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، با اشاره به قرار گرفتن این شهرستان در حوزه آبریز دریاچه ارومیه، خواستار صرفه جویی ۴۰ درصدی درآب کشاورزی شد و بر افزایش سامانه‌های آبیاری تحت فشار تاکید کرد.

او  با بیان اینکه دولت در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری از کشاورزان حمایت می‌کند افزود: تا کنون ۵ هزارهکتار از اراضی آبی شهرستان سراب به روش‌های جدید آبیاری مجهز شده است.

 
نظر شما
ادامه