کد خبر: ۵۸۹۴

حکیم مهر - عضو انجمن حمایت از حیوانات گفت: جوجه های وازده از مرغداری ها که به لحاظ اقتصادی برای واحدهای پرورشی صرفه ندارند، در کنار خیابان ها برای نگهداری در منازل عرضه می شوند.

عبدالرضا باقری مدیر روابط عمومی انجمن حمایت از حیوانات با اعلام این مطلب اظهار داشت: این جوجه ها به وسیله دستفروشان در کنار خیابان عرضه می شود و هیچ نهادی به این اقدامات رسیدگی نمی کند.
وی از روش های عجیب برای رنگ آمیزی جوجه های یکروزه خبر داد و گفت: جوجه هایی که به رنگ های مختلف سبز، قرمز و غیره به فروش می رسند، توسط فروشندگان داخل سطل رنگ ریخته می‏شوند.
باقری افزود: پس از هم زدن این جوجه ها در داخل سطل و رنگ آمیزی آنها، جوجه های رنگی راهی بازار می شوند.
وی شهرداری را تنها نهاد قابل اتکا برای برخورد با فروشندگان جوجه یکروزه دانست و تصریح کرد: ستاد مبارزه با سد معبر، بهترین ارگانی است که می تواند به صورت مستقیم با فروشندگان جوجه برخورد کند.
مدیر روابط عمومی انجمن حمایت از حیوانات در خصوص اقدامات این انجمن برای مقابله با ورود جوجه‏های یکروزه به بازار، خاطرنشان ساخت: سال ها پیش نامه هایی توسط این انجمن به ارگان های ذیربط ارسال شد.
وی افزود: این مکاتبات در دوره مدیریت الویری بر شهر تهران انجام شد، اما به نتیجه ای نرسید.
باقری تاکید کرد: در صورتی که رسانه ها اطلاع رسانی مناسبی در خصوص احتمال ابتلا به بیماری‏ها در اثر نگهداری این جوجه ها داشته باشند، تقاضا برای خرید این حیوانات به حداقل می رسد.

 

 

نظر شما
ادامه