کد خبر: ۵۸۹۴۳

رییس اداره امور عشایری سرپل‌ذهاب گفت: بزرگترین مشکلی که عشایر امروز با آن مواجه هستند تهیه واکسن و داروی دامپزشکی به دلیل کمبود و گرانی آن با توجه به مشکلات اقتصادی کشور است که با تدابیر مسوولان امیدواریم این مشکل هرچه سریع‌تر رفع شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «اردشیر مرادی» روز سه شنبه افزود: یکی از مهمترین اهداف اداره امور عشایری خدمات رسانی شایسته به عشایر به عنوان ذخایر انقلاب در فصول ییلاق و قشلاق است.

وی اظهار داشت: جمعیت عشایری شهرستان سرپل ذهاب در فصل تابستان ۲۷۰ خانوار است که این تعداد در فصل زمستان به دلیل قشلاق به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت  ۱۵ هزار و ۳۴۲ تن می رسد.

رییس اداره امور عشایری سرپل ذهاب گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا عشایر از سالم ترین قشر جامعه هستند که در بحث بیماری کرونا تا به امروز هیچ گونه مورد مشکوک و مثبتی در جامعه عشایری شهرستان وجود نداشته است.

وی اضافه کرد: جمعیت دامی عشایری در حال پرورش ۲۶۷ هزار و ۱۰۰ راس دام سبک است که علاوه بر این پنج هزار و ۳۴۲ راس دیگر نیز توسط عشایر در حال پرورش است.

مرادی ادامه داد: تولید روزانه چهار هزار و ۹۰۰ تن شیر و سه هزار و ۵۷۰ تن گوشت قرمز و ۲۵۶ تن پشم نیز به صورت سالیانه از مهم ترین تولیدات عشایر سرپل ذهاب است که بخش عمده ای لبنیات و گوشت مورد نیاز منطقه را تامین می کنند.

وی اظهارداشت: جابه جایی و کوچ عشایر غیور شهرستان نیازمند یک مسیر بدون خطر است از این رو امور عشایری در بحث ایجاد جاده عشایری و رفع مشکلات و موانع پیش رو برای کوچ عشایر اقدام خواهد کرد.

مرادی گفت: با توجه به این که در زمستان با کمبود علوفه مواجه هستیم ذخیره‌سازی جو در دستور کار است تا با قیمت متعادل به منظور رفع نیاز خوراک دام ها در بین عشایر توزیع و مورد استفاده قرار گیرد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

 

نظر شما
ادامه