کد خبر: ۵۸۹۵۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

در روزهایی که تورم و کمبود مواد غذایی و دارویی در ونزوئلا بیداد می کند هر روز ابعاد تازه ای از این فاجعه انسانی خود را نشان می دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روزیاتو، در آخرین نمونه ویدیویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که نشان می دهد یک نوع یوزپلنگ (جگوار) نادر در شمال غرب این کشور توسط افرادی کشته شده و قصد آنان خوردن آن به عنوان ناهار است. در تصاویر منتشر شده، جنازه یوزپلنگ روی یک میز گذاشته شده و افرادی در اطراف آن دیده می شوند، در حالی که یک نفر می گوید این حیوان را به خاطر خوردن شکار کرده اند. کشتن حیوانات وحشی و نادر به دلیل قحطی و گرسنگی به امری بسیار طبیعی در ونزوئلا تبدیل شده است .

دادستان ونزوئلا در واکنش به این خبر گفته است که عاملان کشتن این گونه جانوری در حال انقراض را تحت تعقیب قرار داده و به خاطر این گناه نابخشودنی مورد محاکمه قرار خواهند داد. روز بعد دادستان ونزوئلا اعلام کرد که چهار مرد را در رابطه با کشتن این یوزپلنگ دستگیر کرده است. جرم این افراد داشتن اسلحه غیر مجاز و کشتن حیوانات نادر و در معرض انقراض عنوان شده است .

همانطور که گفته شد یوزپلنگ از گونه های جانوری در معرض انقراض به شمار آمده و شکار آن در ونزوئلا ممنوع شده است. پیش از این نیز خبر دزدیدن و کشتن یک اسب مسابقه بسیار مشهور در این کشور خبرساز شده بود .

اسب مذکور با نام  Ocean Bay که بسیاری از مهم ترین جوایز مسابقات اسب دوانی در ونزوئلا را کسب کرده بود، دزدیده و قصابی شد، اتفاقی که مانند بمب در این کشور صدا کرده و خشم عمومی را حتی در چنین شرایط دشواری در پی داشته است. بر اساس آمارهای سازمان جهانی غذا، اکنون در ونزوئلا از هر ۳ نفر یک نفر گرسنه است. اگر چه کشتن حیوانات اهلی و غیراهلی که منبع غذایی به شمار نمی آیند در سال های اخیر در ونزوئلا و به دنبال وخامت اوضاع اقتصادی در این کشور بالا گرفته اما قصابی شدن  Ocean Bay با آن شهرت و محبوبیت حتی مردم گرسنه و درمانده ونزوئلا را نیز تکان داده است .

تنها سه ماه قبل از این اتفاق، ۷ اسب اصیل دیگر از جمله مادر  Ocean Bay دزدیده شده و قصابی شدند. تنها ساعاتی پس از اعلام دزدیده شدن این اسب، بخش هایی از اسکلت او در نزدیکی  زندان  شهر پیدا شد. وضعیت در ونزوئلا چنان وخیم است که جانوران ساکن باغ وحش ها نیز مورد حمله سارقان قرار گرفته و بعد از ربوده شدن، کشته شده و به عنوان غذا به مصرف می رسند .

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Hungary
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
1
7
این هم از برکات ایدئولوژی هست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
0
2
دریغ از ذره ای اطلاعات عمومی این یوزپلنگه؟
مجید
|
Germany
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
0
3
ماشاالله، این متن را کدام استاد ترجمه کرده آخر مگر ما در قاره آمریکا یوز پلنگ (وحشی ) هم داریم؟ این جگوار است و از گونه پلنگ ها و زمین تا آسمان با چیتا یا همان یوز پلنگ فاصله دارد .اطلاعات علمی در حال لبریز شدن است . ضمنا در صورت عدم کنترل نرخ ارز وضعیت کشور ما هم کم کم ونزوئلا ی خاورمیانه خواهد شد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
1
1
غصه نخورید با سرعت به همون سمت میریم و یوز ایرانی اصیل کباب می کنیم !
نظر شما
ادامه