کد خبر: ۵۸۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رییس مرکز پزشکی آموزشی و درمانی مسیح دانشوری از موفقیت محققان این مرکز در پیوند موفقیت‌آمیز نای به مری در مدل حیوانی، کشف یک ژن موثر در بروز جذام و شناسایی عامل بروز مقاومت دارویی در باسیل سل برای نخستین‌بار در جهان خبر داد.

علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در جمع خبرنگاران

دکتر علی‌اکبر ولایتی در حاشیه بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان مسیح دانشوری تهران با اعلام این مطلب خاطر نشان کرد: محققان این مرکز برای نخستین‌بار موفق به جایگزینی قسمتی از مری با نای شده‌اند که این پیوند در حیوانات با موفقیت انجام شده است.

وی افزود: در بخش میکروب‌شناسی سل هم محققان موفق به کشف یک ژن جذام در خانواده‌ای در سیستان و بلوچستان شده‌اند که موجب شده چهار نفر از آنها به این بیماری مبتلا شوند.

هم‌چنین در این گروه تحقیقات چهار ساله بر روی میکروب سل به نتایج موفقی در زمینه‌ دوره نهفته زندگی مایکروباکتریوم دست یافته که می‌تواند مقدمه‌ای برای علاج سل مقاوم به درمان به عنوان مشکل اساسی مطرح در دنیا باشد.

به گفته رییس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی مسیح دانشوری در زمینه پیوند قلب پزشکان این مرکز دارای رکورد پیوند قلب از نظر سرعت و موفقیت‌آمیز بودن شده‌اند که می‌تواند با کشورهای پیشرفته رقابت کند. هم‌چنین در زمینه مراقبت بالینی تجویز دارو و نظارت توسط متخصصان فارماکلوژی بالینی فعالیت‌های خوبی انجام شده است.

ولایتی در خصوص طرح دیگر این مرکز در زمینه‌ پزشکی از راه دور خاطر نشان کرد: مقدمات این طرح برای اولین‌بار با محوریت دانشگاه شهید بهشتی انجام می‌شود، به‌گونه‌ای که اگر مسافری در جاده براثر تصادف و یا دیگر عوامل دچار بیماری و آسیب شد، بتوانیم با همکاری هلال‌احمر و مخابرات مصدوم را در جاده‌های اطراف شهر به بیمارستان‌های تخصصی اعزام کرده و یا در محل ایجاد مشکل و حادثه بتوانیم با مشاوره و راهنمایی پزشک متخصص توسط پزشکان از راه دور درمان‌های ابتدایی را بر روی بیمار انجام دهیم.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
باران
|
-
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۲
1
0
آیا از هیچکدام از اعضای خانواده بزرگ دامپزشکان کمک گرفته شده ؟!؟!؟!؟!؟
نظر شما
ادامه