کد خبر: ۵۸۹۸۷
 

حکیم مهر: روزنامه دیلی میل نوشت:

پس از ابتلای یک گربه در بیرمنگام انگلیس به ویروس کرونا مشخص شد که از او صاحبش این ویروس را گرفته است .

پیش از این ابتلای حیوانات خانگی نظیر گربه ها به  کرونا  فقط در حد یک احتمال بود اما اکنون با ثبت یک گربه کرونایی در بیرمنگام این احتمال به واقعیت تبدیل شده است.

اکنون که یک گربه از یک انسان کرونا گرفته این احتمال قوی هم وجود دارد که یک انسان از حیوانات خانگی نظیر گربه آلوده به ویروس کرونا شود.

صاحب 57 ساله این گربه که خود به کرونا مبتلا است می گوید در گربه اش علامت تنگی نفس دیده است، چیزی که شبیه علامت کرونا در انسان است.

امروز کارشناسان هشدار داده اند که از نوازش حیوانات خانگی خودداری کنند یا آنها را در داخل خانه نگه دارند تا خطر انتشار ویروس ها را کاهش دهند.

البته این نخستین باری نیست که یک حیوان خانگی مبتلا به ویروس کرونا می شود. پیش از آن یک سگ در هنگ کنگ آلوده به این ویروس شده بود. این سگ نیز از صاحب مبتلایش این ویروس را دریافت کرده بود .

حیوانات خانگی هم باید از ماسک استفاده کنند!

کارشناسان اکنون توصیه می کنند حیوانات خانگی هم باید از ماسک استفاده کنند! البته این توصیه چندان موثر نیست چرا که حیوانات ممکن است نسبت به این مسئله واکنش ترس از خود نشان بدهند و یا اینکه ناسازگاری خود را نشان بدهند.

حیوانات به احتمال زیاد ویروس را به همان روشی که انسان می تواند گرفتار کنند دریافت می کنند، یعنی بلعیدن قطرات آلوده به ویروس.

اندازه نسبی گربه در برابر انسان بدان معنی است که در مقایسه با حجم نفس بازدم شده از یک بیمار انسانی ، نفس کشیدن گربه به مراتب کمتر است.

منبع: جام جم آنلاین
 
نظر شما
ادامه