کد خبر: ۵۹۰۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

در بازدید سرزده مدیرکل دامپزشکی استان لرستان از کشتارگاه دام گلشن خرم آباد، ضمن بازدید از بخش های مختلف این کشتارگاه و نحوه کار در این مکان، به بررسی چگونگی اجرای دستورالعمل خودکنترلی معیارهای بهداشتی فرایند تولید درکشتارگاههای دام از اول مهر سال جاری پرداختند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان لرستان، «دکتر زبردست» مدیرکل دامپزشکی لرستان به همراه مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی لرستان، مسئول حراست، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی ودیگر کارشناسان این اداره ضمن بازدید از کشتارگاه گلشن دام خرم آباد، از  اجرای دستورالعمل خودکنترلی معیارهای بهداشتی فرایند تولید درکشتارگاههای دام از اول مهرسال جاری خبرداد.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح خود کنترلی بهداشتی فرآیند تولید (کشتار) در راستای اعمال سامانه HACcP به منظور کنترل نقاط بحرانی واصلاح فرایند تولید وتعیین وضعیت آلودگی میکروب های بیماری زا در لاشه با مسئولیت مالک کشتارگاه  که موظف به تامین شرایط لازم، امکانات و لوازم مورد نیاز برای نمونه برداری و انجام آزمایشات لازم در آزمایشگاه مورد تایید سازمان به منظورانجام آزمایشات مورد نظر این دستورالعمل می باشد.



 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Vet.
|
Mauritius
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
0
2
سپاس از حکیم مهر به خاط این خبر.
لازم به توضیح میدانم، در دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور، موضوع HACCP از خیلی قبل وجود داشته، اینکه هر کشتارگاه و یا کارخانجات الزام به تشکیل این تیم هستند. تشکیل تیم HACCP را باید از صفر تا صد موارد بحرانی واحدهای متشکل از افراد خبره و یا متخصص با فرمت خاص به انجام رسانید. وطیفه اصلی این تیم ها از زیر ساخت هاساخت ها ی واحدها و مواردی که می‌توانند ایجاد بحران در نوع تولید ات نمایند، آغاز میگردد، سپس این موارد آنالیز، و در نهایت باز سازی و بر طرف گردد، در اینصورت می‌توان به تولیدات ایمن دست یافته و وظیفه خود را در ارتقاء تامین امنیت غذایی بجای آورد.
نظر شما
ادامه