کد خبر: ۵۹۱۳۳

فرماندار شهرستان گرمی در مراسم معارفه سرپرست جدید دامپزشکی شهرستان گرمی که با حضور مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه این نهاد موجب افزایش اعتماد عمومی و احساس امنیت غذایی مردم به لحاظ اجرای وظایف نظارتی است بر ضرورت تأمین غذا و بهداشت عمومی جامعه تأکید کرد و گفت: با تهدید کنندگان حوزه سلامت عمومی جامعه به هیچ وجه نباید مماشات کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، «علی بهشتی» با اشاره به اینکه نگاه فرمانداری به دستگاهها نگاه کارشناسی است افزود: در شرایط حاضر، کاهش هزینه ها و خلق مزیت یک هنر است که همواره باید در نظام مدیریتی مد نظر باشد و باید تلاش کنیم از پتانسیل های موجود به شکل درست و منطقی استفاده کنیم.

فرماندار گرمی از تلاشهای بی وقفه، بی دریغ و همه جانبه دامپزشکی در بهسازی و ساماندهی کشتارگاه دام این شهرستان تشکر کرد و گفت نظارت بهداشتی دامپزشکی بر کشتارگاهها و به تبع آن بر فراورده های خام دامی لازمه رسیدن به هدف تغذیه یک جامعه سالم است.

بهشتی در ادامه سخنانش عملکرد دامپزشکی در حوزه های مختلف را خوب ارزیابی کرد و گفت گزارشهای واصله نشان از رضایت دامداران و عشایر منطقه نسبت به فعالیت های دامپزشکی است و بحمدا... در چند سال اخیر مشکلی در این حوزه نداشته ایم.

فرماندار گرمی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد خدمت در سنگر شما که همانا تأمین غذا و امنیت غذایی و ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه است فرصت ارزشمندی است که باید آنرا مغتنم شمرد و توشه آخرت قرار داد.

در ابتدای این دیدار مدیر کل دامپزشکی استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دامپزشکی در حوزه های مختلف فعالیت گفت تعامل و همکاری فی مابین و تلاش در این حوزه های فعالیت و استفاده مشترک از پتانسیل دامپزشکی و فرمانداری می تواند تحقق بهتر سلامت و امنیت غذایی را به همراه داشته باشد.

«دکتر صالحی» بر اهمیت و حساسیت کادر دامپزشکی به لحاظ پتانسیل عظیم دامپروری منطقه و موقعیت خاص جغرافیایی و هم مرز بودن این شهرستان از شرق با کشور جمهوری آذربایجان و از غرب با استان آذربایجان شرقی و اشتغال بیشتر اهالی منطقه به شغل دامداری و دامپروری اشاره کرد و گفت اگر امروز به جرأت ادعا می کنیم که منطقه عاری از بیماری حاد دامی است. به یُمن تلاش شبانه روزی همکاران دامپزشکی و حمایت متعهدانه و دلسوزانه حضرتعالی و تعامل و همکاری بین بخشی در دستگاههای اجرائی این شهرستان است.

در پــایان این دیدار «دکتر خلیل منصوری» به عنوان سرپرست جدید دامپزشکی این شهرستان معرفی و از زحمات چندین ساله «مهندس لطیف وطن خواه »رئیس قبلی تقدیر بعمل آمد.

با همدلی در خدمت بیشتر به قشر دامدار منطقه پیشقدم باشیم

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل سپس با حضور در اداره دامپزشکی شهرستان گرمی و دیدار با همکاران و معرفی سرپرست  جدید این اداره که بدلیل حساسیت پروتکل های بهداشتی و شرایط خاص بیماری کووید 19 در محوطه اداره و فضای باز انجام شد با بیان اینکه قطعاً تغییر مدیریتی در راستای بهبود عملکرد اداره و خدمت بهتر به قشر دامدار و عشایر صورت می گیرد بر ضرورت همدلی و هم افزایی در خدمت بیشتر به قشر دامدار تأکید کرد.

دکتر صالحی با اشاره به پتانسیل های بالای دامپروری منطقه افزود: عشایر و دامداران بزرگترین سرمایه های تولید پروتئین حیوانی هستند و با توجه به سنخیت کاری ، وظایف و مسئولیتی که در این حوزه بر دوش داریم باید جهاد گونه به این اقشار کمک کنیم چرا که اکثریت این افراد بسیار آسیب پذیرند و با هر بحرانی امکان از بین رفتن سرمایه دامی آنها وجود دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان در عین حال ضمن استماع نظرات، پیشنهادات و مشکلات کاری همکاران بر پیگیری موضوع و حل آن قول مساعد داد.

گفتنی است در این دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع ، مسئول روابط عمومی و رؤسای قدیم و جدید اداره دامپزشکی شهرستان گرمی مدیر کل دامپزشکی استان را همراهی می کردند.

 


نظر شما
ادامه