کد خبر: ۵۹۱۳۹

خفاش نعل اسبی که در جنوب چین به وفور یافت می شود عامل کرونا اعلام گردیده است. در تایلند نیز 19 گونه خفاش نعل اسبی وجود دارد با این حال تحقیقات دانشمندان تایلندی کماکان ادامه دارد. گروهی از محققان تایلندی برای دستیابی به منشأ ویروس کرونا خفاش ها را شکار می کنند.

به گزارش حکیم مهر، این محققان با رفتن در غاری در پارک ملی سای یوک در استان کانچنابوری واقع در غرب بانکوک پایتخت تایلند این خفاش ها را به دام می اندازند تا نشانی از منشأ ویروس کرونا پیدا کنند.

براساس اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز، تحقیقات اولیه نشان می دهد که خفاش ها عامل شیوع ویروس کرونا بوده اند، ویروسی مرگبار که تاکنون بیش از 21 میلیون نفر را در سرتاسر جهان مبتلا کرده و باعث مرگ بیش از 765 هزار نفر گردیده است.

خفاش نعل اسبی که در جنوب چین به وفور یافت می شود عامل کرونا اعلام گردیده است. در تایلند نیز 19 گونه خفاش نعل اسبی وجود دارد با این حال تحقیقات دانشمندان تایلندی کماکان ادامه دارد.

این محققان برای به دام انداختن 200 خفاش از سه غار مختلف در این منطقه تلاش می کنند. پس از آن نمونه‌های بزاق، خون و مدفوع خفاش‌ها گرفته می شود تا بتوانند بیماری های حامل این جانوران را بشناسند.

سرپرست این گروه می گوید به احتمال زیاد آنها در خفاش های تایلند همان ویروس کووید 19 را پیدا می کنند.

وی افزود: ویروس کرونا بدون مرز است این بیماری می تواند با خفاش ها سفر کند و به هرجایی برود.

منبع: فرارو و دانا 

نظر شما
ادامه