کد خبر: ۵۹۱۶۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
 
 

چند روز پیش «کامران بارنجی» خبرنگار روزنامه همشهری با انتشار عکس فوق در توییترش نوشت:

«این وضعیت تولیدات استاندارد و گوشتی هست که می‌دهند دست مردم.

چند روز پیش از فروشگاه شهروند کباب لقمه‌ای مهیاپروتئین را خریدم.

حین سرخ کردن متوجه ردهای سفیدی روی محصول شدیم وقتی سفیدی‌ها را برداشتم دیدم نخ‌های سفید زیادی بین گوشت‌ها چرخ شده‌اند.

شرف هم چیزخوبی است آقای تولید کننده»

جوابیه شرکت مهیا پروتئین:

در پی باز نشر توئیت خبرنگار همشهری راجع به وجود نخ در کباب لقمه شرکت مهیا پروتئین، مدیریت این شرکت جوابیه‌ای ارسال کرد که وفق قانون مطبوعات منتشر می‌شود.

نکاتی در مورد توئیت منتشر شده:

 ۱- گوشت ساختار یکسانی نداشته و همانطور که می‌دانیم از بافت‌های مختلفی تشکیل شده، از جمله بافت‌هایی بنام زردپی یا تاندون tendon ، رباط یا ligament ، تاندون‌ها، بافت‌های رشته‌ای و نخ مانند هستند و ماهیچه را به استخوان متصل می‌کنند.

 ۲- این بافت‌ها کاملاً edible و خوراکی بوده و اصولاً قابل جداسازی نمی‌باشند.

 ۳- جای تاسف است یک خبرنگار که وظیفه روشنگری جامعه را دارد، اینگونه بدون بررسی موضوع قضاوت نموده و توئیت می‌کند، چگونه اینقدر راحت با آبروی تولیدکنندگان محدودی که در شرایط سخت اقتصادی و در سال جهش تولید، صادقانه به تولید و اشتغال‌زایی مشغولند، بازی نموده و مورد حمله قرار می‌دهند. اخبار ضد و نقیضی که هر روز تایید و بلافاصله تکذیب می‌گردد، احتمالا توسط همین دست از خبرنگاران تهیه می‌گردد.

در پایان ضمن احترام فراوان به جامعه خبرنگاری، امیدواریم خبرنگار مربوطه و سایر رسانه‌هایی که این مطلب سراسر کذب را منتشر کردند، پاسخ این شرکت را نیز ضمن عذرخواهی درج نمایند.
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
1
0
تاندون و نخ؟ عجیبه
دامپزشک
|
United States of America
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
2
8
آخه نخ وزنی نداره که بخوان بخاطر تقلب و افزایش وزن به گوشت اضافه کنن! متاسفانه در کشور ما همه کارشناس هستند و در همه زمینه ها اظهار نظر و از اون بدتر توهین می کنند! قبل از تایید موضوع شرف تولید کننده رو زیر سوال میبرند! شرف هم چیز خوبیست آقای خبرنگار!
ناشناس
|
Philippines
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
1
4
دوست عزیز خبرنگار در دامپزشکی تقلبات علاوه بر اینکه باید قابل تشخیص و تایید باشند یک وجه بسیار مهم هم دارند ، اینکه تقلب باید برای فرد متقلب مقرون به صرفه هم باشد ! نخ و ریسمان و امثالهم را کیلویی چقدر باید خرید تا برای مخلوط شدن با گوشت مقرون به صرفه باشد؟ به قول قدیمیها یه چیزی بگید که بگنجه !!
نخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
0
2
اگر آشنا نداشته باشه پلمپش میکنند
نظر شما
ادامه