کد خبر: ۵۹۱۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

فرماندار شهرستان نیر در مراسم معارفه سرپرست جدید دامپزشکی شهرستان نیر که با حضور مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در محل دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه امروز تأمین غذا و امنیت غذایی جامعه از محورهای اصلی توسعه ملی است به نقش مهم دامپزشکی در تأمین مواد غذایی و تضمین سلامت و بهداشت عمومی جامعه تأکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، «طاهر براتچیان» گفت: گستره فعالیت های دامپزشکی در راستای ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی در جامعه کاملاً مشهود است لذا علاوه بر دامپزشکی سایر ارگانهای مرتبط با موضوع باید از همه لحاظ مورد حمایت واقع شوند.

فرماندار شهرستان نیر به پتانسیل دامداری و دامپروری منطقه در حوزه معیشت اهالی اشاره کرد و گفت تمام مواد غذایی با منشأ دامی در حیطه اختیارات دامپزشکی است و در واقع دام واسطه ایست برای تأمین محصولات غذایی با منشأ دامی برای انسانها که می تواند منتقل کننده سلامت یا بیماری باشد.  

براتچیان با بیان اینکه در سالهای اخیر کشتارگاه دام این شهرستان به همت و تلاش دامپزشکی و طرحهای مشورتی مشترک که با دامپزشکی داشته ایم ساماندهی و بهسازی شده است تصریح کرد در این راستا یکی از مهمترین دغدغه های اهالی این منطقه که تولید بهداشتی گوشت و آلایش گوشتی بوده مرتفع شده است.

فرماندار نیر در پایان ضمن تشکر از عملکرد دامپزشکی در حوزه های مختلف فعالیت گفت: ما آمادگی خودرا جهت تعامل و همکاری در پیشبرد فعالیت های دامپزشکی در منطقه اعلام می کنیم.

در ابتدای این دیدار مدیر کل دامپزشکی استان به نقش دامپزشکی از مزرعه تا سر سفره غذایی مردم اشاره کرد و با یاد آوری اهمیت دامپزشکی در حفظ و حراست از جمعیت دامی منطقه و ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه گفت: نظارت بهداشتی دامپزشکی از مزرعه تا سر سفره غذایی روزانه مردم کاملاً ملموس است.

«دکتر صالحی» افزود: با نگاهی به انواع مواد لبنی همچون شیر، ماست .... تا انواع فراورده های خام دامی اعم از گوشت قرمز و سفید، آبزیان، تخم مرغ و ... در قوت روز مره مردم می توان دریافت که طیف وسیعی از سلامت تغذیه ای جامعه تحت تاثیر مستقیم عملکرد دامپزشکی قرار دارد.

این مقام مسئول دامپزشکی تصریح کرد کار اصلی که اداره کل دامپزشکی استان در راستای حمایت از تولید و تأمین سلامت جامعه انجام می دهد در راستای پیشگیری و کنترل بیماریهای دام و طیور است در این خصوص تمهیدات گسترده ای برای کنترل و پیشگیری از این بیماریها انجام شده و قدمهای مؤثری در سالهای اخیر برداشته شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ادامه داد : علاوه بر فعالیت های پیشگیرانه دامپزشکی در این حوزه چندین طرح ضربتی و نظارتی دامپزشکی در طول سال در سطح استان اجراء می شود.

دکتر صالحی در ادامه سخنانش اظهار کرد محوری ترین فعالیت دامپزشکی نظارت بهداشتی بر کشتارگاههای دام و طیور و عرضه بهداشتی فراورده های خام دامی است. در این راستا عمده ترین چالشی که در چند سال اخیر با آن مواجه بودیم کشتار غیر مجاز دام کنار جاده ای در برخی از محورهای مواصلاتی استان بود که بحمدا... در چند ماه اخیر نسبت به جمع آوری آنها مخصوصاً در منطقه آراللوی اردبیل با همکاری و تعامل دستگاه قضایی اقدام ضربتی انجام دادیم.

وی بار دیگر ضمن تشکر از دادستان مرکز استان و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی گفت بررسیهای میدانی نشان می دهد با نظارتهای مستمر اکیپهای بهداشتی دامپزشکی معضل کشتار غیر مجاز در این شهرستان وجود ندارد و کشتار دام با انضباط و ضوابط بهداشتی خاص در کشتارگاه دام این شهرستان انجام می گیرد.

دکتر صالحی در ادامه خواستار حمایت بیش از پیش فرمانداری در ایفای شایسته و مقتدرانه مسئولیت ها و وظایف خطیر و ذاتی دامپزشکی شد و خاطر نشان کرد با اقدامات مناسب صورت گرفته اداره کل دامپزشکی استان موفق شده ضمن حفظ سرمایه ارزشمند دامی از همه گیری بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام تا حد ممکن پیشگیری نماید.

گفتنی است در این مراسم مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان دکتر صالحی را همراهی می کردند.

 در پایان این مراسم «مهندس لطیف وطن خواه» به عنوان سرپرست جدید دامپزشکی این شهرستان معرفی شد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتررفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
0
0
یعنی یک دکتر در این شهر نبود مهندس گذاشتندرییس؟
نظر شما
ادامه