کد خبر: ۵۹۱۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در جلسه گردهمایی روسای شبکه های دامپزشکی استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار کرد: نیاز به فعالیت جهادی داریم و نباید محدودیت ها مانع خدمت رسانی شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، «دکتر احمد شریعتی» افزود: اطلاع رسانی بیماری لمپی اسکین و تب سه روزه در حال انجام است و باید این اطلاع رسانی استمرار یابد تا صنعت دام سنگین استان دچار آسیب نشود.

وی گفت: با توجه به مشاهده بیماری در برخی استان های دور و نزدیک، سیاست اطلاع رسانی گسترده را در دستور کار قرار دادیم و قرنطینه، سمپاشی و نیز واکسیناسیون دام ها و ایمن سازی آنها نیز ضروری است‌ چرا که با توجه به هزینه های سنگین درمان، لازم است این اقدامات صورت پذیرد.

شریعتی عنوان داشت: در خصوص لمپی اسکین نیز با توجه به بروز آن در برخی استان ها تا کنون موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.

وی ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در عید قربان که منجر به استقبال خیرین از ذبح غیر حضوری دام شد خواستار فرهنگ سازی و پی گیری این موضوع طی سالهای آتی شد.

وی گفت: با توجه به برخی محدودیت های موجود در تامین واکسن، لازم است واکسیناسیون هدفمند در دستور کار قرار گیرد و هیچ خللی در خدمت رسانی صورت نگیرد.
 

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Lithuania
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
0
2
معاونت تشخيص و درمان اذعان دارند كه واكسن كمبود نداريم. حرف چه كسي را بايد باور كرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
1
2
جناب دکتر شریعتی شما یک مدیر با تجربه هستید واکسیناسیون هدفمند دیگه چیه ؟
اگر موسسه رازی نمیتونه واکسن تولید کنه
اگر سازمان دامپزشکی نمیتونه اعتبار بگیره
چرا اصول پیشگیری ازبیماری ها را از نظر علمی خدشه دار میکنید
صالح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
1
0
موسسه رازی در تولید مشکل داره.ورود مواد اولیه واکسن از قبیل ادجوانت ها و تخم مرغ spf از چند مدتی است دچار مشکل شده.مدیریت داخلی هم بر تولید واکسن تاثیر گذار بوده بطوریکه کمبود واکسن در سطح کشور سایه انداخته و دامداران معترض میباشند.واکسیناسیون هدفمند برای همه بیماری ها جوابگو نیست و توجیح علمی ندارد.
نظر شما
ادامه