کد خبر: ۵۹۱۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

در ادامه سلسله دعوت های مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان از مسئولان استانی، حجت الاسلام و المسلمین نقدعلی نماینده مردم شریف شهرستان خمینی شهر و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از این اداره کل بازدید نمود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی نقدعلی» نماینده مردم شریف شهرستان خمینی شهر و عضو کمیسون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با حضور در محل این اداره کل، با «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل، معاونین و تعدادی از مدیران ستادی دیدار  و طی نشستی به گفتگو پرداخت.

ابتدا دکتر موحدی مدیرکل دامپزشکی استان ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام و المسلمین نقدعلی و همراهان، در ادامه پیرامون تاریخچه تشکیلات سازمان دامپزشکی کشور از سال 1304 تا کنون مطالبی را بیان نمود.

وی به عملکرد های دامپزشکی استان در بازه زمانی یکساله اشاره نمود و افزود: بیش از 14 میلیون نوبت سر واکسیناسیون دام و تزریق بیش 660 میلیون واکسن طیور، نتیجه تلاش شبانه روزی در زمینه بهداشت و سلامت عمومی و صیانت از سرمایه های ملی است.

دکتر موحدی به نظارت بهداشتی از تولید تا عرضه فرآورد های خام دامی اشاره و خاطر نشان کرد: سالیانه بیش از 66 میلیون قطعه طیور و یک میلیون و 400 هزار راس دام تحت نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی کشتار می شوند.

مدیرکل دامپزشکیس استان اظهار نمود: در سال گذشته کارشناسان دامپزشکی استان قریب به یکصد هزار بازدید نظارتی از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خامی داشته اند و در راستای ارتقاء سطح بهداشت عمومی، با متخلفان بهداشتی، برخورد قانونی صورت گرفته است.

وی به نقش نظارتی دامپزشکی بر صادرات فرآورده های دامی خوراکی و غیر خوراکی اشاره و تصریح نمود: در 4 ماهه نخست امسال 14 میلیون کیلوگرم انواع فرآورده از استان اصفهان به اقصی نقاط جهان صادرشده است که این عدد نسبت به مدت مشابه در سال 98 بیش از 122 درصد افزایش داشته است.

وی با توجه به وسعت استان اصفهان و تعدد و حجم کاری حوزه دامپزشکی در عرصه عملیات، به مشکلات این حوزه پرداخت و کمبود شدید اعتبارات، نیروی انسانی و خودروهای عملیاتی را از مهم ترین دغدغه های فعلی برشمرد.

دکتر موحدی بار دیگر پیرامون طرح تحول نظام سلامت کشور سخن گفت و خاطر نشان کرد: متاسفانه جایگاه دامپزشکی در طرح تحول نظام سلامت کشور دیده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان با توجه به مسئولیت حساس دامپزشکی در زمینه سلامت جامعه، حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی را از اهداف و اقدامات سازمان دامپزشکی کشور خواستار شد.

سپس حجت الاسلام و المسلمین نقدعلی نماینده مردم شریف شهرستان خمینی شهر در مجلس ضمن تشکر و قدردانی از زحمات تلاشگران عرصه دامپزشکی در خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم به ویژه دامداران عزیز، پیرامون اهمیت وجودی سازمان دامپزشکی مطالبی را بیان داشت.

وی به قدمت نزدیک به یک قرنی سازمان دامپزشکی کشور اشاره و تصریح کرد: دامپزشکی در عرصه امنیت غذایی نقش کلیدی و حساسی بر عهده دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بر اساس گزارش های ارائه شده به توانمندی های دامپزشکی در عرصه علم و عمل اشاره و بر رفع مشکلات این حوزه و کمک به ارتقاء جایگاه آن تاکید نمود.

بازدید از بخش های مختلف آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از دیگر برنامه های حضور این نماینده مجلس شورای اسلامی در محل این اداره کل می باشد.

تکنیک آزمایش تشخیص بیماری مشمشه  (CFT) در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان راه اندازی شد

با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی نقدعلی نماینده مردم شریف شهرستان خمینی شهر و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع مجلس شورای اسلامی، تکنیک آزمایش تشخیص بیماری مشمشه در جمعیت تک سمی ها، در آزمایشگاه مرکزی این اداره کل راه اندازی شد.

دکتر موحدی مدیرکل دامپزشکی استان در حضور حجت الاسلام و المسلمین نقدعلی در تشریح بیماری مشمشه گفت: این بیماری، یک بیماری باکتریایی واگیردار و خطرناکی است که بیشتر در تک سمی ها مشاهده و یکی از انواع بیماری قابل انتقال از اسب به انسان می باشد.

وی افزود: با توجه به گردش پذیر بودن استان اصفهان، چه گردشگران داخلی و خارجی و استفاده از اسب در مراکز تفریحی و گردشگری استان، موضوع پیشگیری و مقابله با بیماری مشمشه، برای دامپزشکی استان از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار است.

دکتر موحدی تصریح کرد: این اداره کل در راستای صیانت از صنعت دام و طیور استان و کشور و به تبع آن حفظ بهداشت و سلامت جامعه، تاکنون اقدامات آزمایشگاهی و تشخیصی شایسته ای را در بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی انجام داده است و با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های آزمایشگاهی همواره به عنوان استان معین تهران و سایر استان ها معرفی شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد: مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور با هدف تمرکز زدایی و واگذاری آزمایشات به استانها، انتقال دانش فنی در خصوص تعدادی از آزمایش های مهم و حساس که تا کنون فقط در مرکز ملی قابلیت تشخیص داشته است، دوره های آموزشی لازم برای  تکنکیک آزمایش بیماری مشمشه (CFT)  ویژه کارشناسان آزمایشگاه تعدادی از ادارات کل استانی را اجرا نمود و پس از فراهم سازی مواد و تجهیزات مورد نیاز،  این آزمایش از حالا به بعد در بخش تشخیص مرضی آزمایشگاه مرکزی این اداره کل انجام می شود.

حجت الاسلام و المسلمین نقدعلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تلاش سازمان دامپزشکی کشور در امر پیشگیری و تشخیص انواع بیماری های مشترک بین انسان و دام، راه اندازی این تکنیک آزمایشگاهی در تشخیص بیماری خطرناک مشمشه در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان را به فال نیک گرفته و از خدمات کارشناسان در این بخش تشکر و قدردانی نمود.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
1
حاجی خدا قوت

واسه اینکه زیاد سر در گم نشین بگم : مشکل بهداشت و امنیت غذایی، سوسیس کالباس، روغن پالم و ذرت آلوده و.... خلاصه همه چیز به ساختار غلط دامپزشکی در کشور ما مرتبط است، اینو به دوستان در کمیسیون کشاورزی مجلس برسونین و گرنه علم و دانش و تعهد در دامپزشکی این کشور به وفور یافت میشود.

من الله التوفیق
پاسخ ها
دکتر xy
| Canada |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
بزرگترین مشکل بخش نظارت بهداشتی دامپزشکی وجود رابطه مالی و وابستگی مسول بهداشتی به کارفرماست. این موضوع رو به یک فرد عادی بگید شاخ درمیاره و نظارت بهداشتی رو زیرسوال میبره.
نظر شما
ادامه