کد خبر: ۵۹۲۱۰

مدیر کل دامپزشکی خوزستان با حضور در مجتمع پرورش میگوی چوئبده آخرین وضعیت مزارع پرورش میگو و بیماری های مرتبط را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «دکتر مصطفی کنار کوهی» ضمن دیدار با پرورش دهندگان از نزدیک روند پرورش میگو و وضعیت بیماری در منطقه را مورد بررسی قرار داد.

وی در این بازدید که به اتفاق  روساء و کارشناسان اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی و اداره دامپزشکی آبادان صورت گرفت از مزارع پرورش میگو و پروژه نرسری در یکی از مزارع تکثیر سایت چوئبده آبادان بازدید به عمل آورد.

کنارکوهی در این بازدید بر آمادگی کارشناسان دامپزشکی جهت اعمال نظارت های شبانه روزی بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه از هرگونه بیماری و برگزاری دوره آموزشی تاکید کرد.

وی افزود: در سال جاری با رعایت دستورالعمل های ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور موفق به تولید میگو بدون بیماری شده ایم و تاکنون تلفاتی در حوضچه های پرورش میگو گزارش نشده است و عملیات برداشت میگو از یکی از مزارع زیر کشت مجتمع بدلیل رشد خوب و رسیدن به وزن ایده آل متوسط ۲۰ تا ۲۳ گرم با حضور  عوامل اجرایی انجام شد و پیش بینی می شود مزارع دیگری از هفته آینده عملیات صید و برداشت را آغاز خواهند کرد و این روند تانیمه مهرماه سالجاری ادامه خواهد یافت.

شایان ذکر است در سالجاری ۱۵ مزرعه میگو با مساحت ۶/۱۵۷ هکتار زیر کشت میگوی پرورشی وانامی قرار گرفته است.

شهر چوئبده از توابع شهرستان آبادان و در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی آبادان واقع شده است.

 


نظر شما
ادامه