کد خبر: ۵۹۲۴۹
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
نگاه شما:
یک روز ریاست نه چندان دامپزشک شبکه پیام دادن بروید فلان جا الکلتان را تحویل بگیرید! باور کنید تمام راه به این فکر می‌کردم که این دلچسب‌ترین چیز مفتی است که تا به‌حال نصیبم شده است ...
 
 

یتیمخانهای به اسم بخش خصوصی

دکتر رضا ایجاب

مرخصی استحقاقی، مرخصی استعلاجی، مرخصی ازدواج، مرخصی فوت، مرخصی بین تعطیلی، مرخصی زایمان، مرخصی حج، مرخصی بدون حقوق و مرخص پاس شیر انواع مرخصی هستند که کارمندان و کارگران میتوانند از آن استفاده کنند.

شما اگر کارمند ادارات دامپزشکی باشید، طبق ماده 84 قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان دستگاههای اجرایی دولت، سالی سی روز حق مرخصی با استفاده از حقوق و مزایای مربوط به دوره مرخصی را دارند که این نوع مرخصی را مرخصی سالانه یا مرخصی استحقاقی میگویند. یا مثلا مرخصی استعلاجی در تبصره 2 ماده 84 قانون مدیریت خدمات کشوری به این صورت مورد پیشبینی قرار گرفته است که با گواهی پزشک سالی 4 ماه حق دارید در خانه استراحت کنید یا خدایی نکرده اگر بیماری صعبالعلاج باشد، بدون محدودیت این مرخصی قابل تمدید است. اگر از مرخصیهای زایمان، حج، ازدواج، فوت، ساعتی و بین تعطیلی بگذریم، شما اگر کارمند دولتی باشید و مثلا جهت ادامه تحصیل جویای مرخصی بدون حقوق باشید، تا سه سال میتوانید طالب علم و دانش باشید که تا 5 سال هم قابل تمدید است. تا اینجا کار هیچ حرفی از ابطال پروانه و اخراج گفته نشده و اکثراً هم با حقوق بوده است.

حالا فرض کنید شما خدایی نکرده کارمند نباشید و دستتان به عنوان بخش خصوصی توی جیب خودتان باشد و از قضا مرخصی لازم داشتید که علیالقاعده بی جیره مواجب نیز میباشد. در متن «شیوه‌نامه جدید سیاست‌ها و ضوابط تاسیس درمانگاه‌ها، مجتمع‌های درمانی، بیمارستان‌های دامپزشکی و مراکزمایه‌کوبی» باید تکلیف مرخصیهایتان مشخص شود:

«۵-۵- موسس و یا مسئول مرکز درمانی دامپزشكی میتواند با ارایه درخواست كتبی با كسب موافقت کمیته استانی حداکثر از یک ماه مرخصی سالیانه استفاده نماید.»

«۶-۵- موسس و یا مسئول مرکز درمانی دامپزشكی میتواند با ارایه درخواست كتبی و با ارایه مستندات قابل قبول از جمله انجام امور درمانی، شرکت در دورههای آموزشی و مسافرت ضروری درصورت كسب موافقت کمیته استانی، حداكثر از ۳ ماه متوالی مرخصی اضطراری در طول مدت اعتبار مجوز/پروانه خود استفاده نماید.»

سریعاً هم در ادامه توضیح داده شده (شما بخوانید تهدید) که اخطار اول... اخطار دوم... سوم... و ابطال پرونده! یعنی کلاً سه ماه وقت دارید در طول سه، چهار سال مدت پروانه ادامه تحصیل بدهید، مریض شوید، صعبالاعلاج بگیرید وگرنه ابطال پرونده شامل شما میشود!

خوب شاید برای شما هم مثل منی که آزمون اداره قبول شدم و نرفتم که یعنی دستم در جیب خودم باشد، این جواب به ذهنتان بیاید که در عوض آقابالا سر ندارید، کسی کار به کارتان ندارد، مسولیت ندارید، نامهنگاری ندارید، هر وقت خواستید بیایید، بروید، صبح بخوابید، مسافرت بروید، هر حیوانی خواستید ببینید ...

من چوب کنجکاوی زیاد از حدم را خوردم؛ برای همین توصیه نمیکنم سایر همکاران از این سؤالات از مسئولان بپرسند.

یعنی شما موظفید، هفتگی گزارش دهید، ماهانه گزارش مراجعات دهید، گزارش انگلتراپی دهید، گزارش وقوع بیماری دهید، در سامانه GIS واکسن و بیماری ثبت کنید، گزارش مصرف واکسن دهید، در دفتر اندیکاتور روزانه ثبت مراجعین کنید، تایم اداری در مطب بنشینید، 24 ساعته حتی ایام تعطیل پاسخگو باشید، حق ندارید به هیچ حیوانی بگویید نه، اگه هم تعرفه 10 تا 15 هزار تومانی دامپزشکی را نمیگیرید (که قاعدتاً هیچکدام نمیگیریم) این حق برای صاحب حیوان وجود دارد که قانوناً شکایت کند، در ضمن تکریم ارباب رجوع و نصب تابلو و پروانه و سماور ... هم که ضروری هست، در آخر هم یک پی دی اف که فکر کنم از آوما (AVMA) آمریکا کپی شده، در مورد اصول نسخهپیچی که باید بصورت بومیسازی شده در آن سربرگهای شکیل مورد تایید دامپزشکی بگنجانیم (اسم چوپان: جانسون). تازه اینها همه جز وظایف بدیهی هستند؛ هنوز در مورد اینکه خدای نکرده قصوری سر زند حرفی نزدیم!

شاید بگویید حالا مگر کی رعایت میکند! درست است کسی رعایت نمیکند ولی وای به روزی که یک نفر در اداره یا نظام با شما چپ بیافتد؛ آنوقت است که همه اینها میشوند «سخن قانون» و توبیخ و اخطار و رأی محرومیت است که گریبانتان را میگیرد.

ولی باید انصاف هم نگه داریم، من خودم همش کلنجار میرفتم که مگر میشود مثلا چند نفر در یک شورا نشسته باشند و اینهمه وظایف برای یک دامپزشک ترسیم کرده باشند؛ بعد یک نفر وسط آن جمع نپرسیده باشد «آقایون! خوب مگه ما چه امکاناتی میدهیم که همچین لیست بالا بلندی طلب داریم؟!». قطعاً گفته، من خودم از آنجا که همیشه دعای پدرم بدرقه راهم هست که «جامعه آدمت میکند پسرم»، همیشه دنبال این سؤال بودم. تازگی جوابش را پیدا کردم: «الکل»، به ما الکل میدهند! برای ضدعفونی قطعا! اگه شما در استانتان نمیدهند، کمکاری از خودتان هست، حتما پیگیری کنید.

در عین ناباوری یک روز ریاست نه چندان دامپزشک شبکه پیام دادن بروید فلان جا الکلتان را تحویل بگیرید! باور کنید تمام راه به این فکر میکردم که این دلچسپترین چیز مفتی است که تا بهحال نصیبم شده (تا جایی که خاطرم هست البته). رفتم داروخانه گفتم الکل مارا بدهید، از طرف ریاست اومدیم؛ فرمودند ته صف (یک عدد پشت چشم هم نشان دادن اون خانم بزرگوار)، پیش خودم گفتم این جلوییها هم حتما پزشک و کادر درمان هستند که اومدن الکل مفتی ببرند، خدا خیرشون بده، داشتم در مورد مدافعان سلامت مرثیهها میسرودم و ایضا به این فکر میکردم که تیپ ما دامپزشکها کم از پزشکها هم ندارد که باز پشت چشم نشون دادند آن خانم بزرگوار و کارتخوان را گذاشتند جلویم!

مشکل ما اما الکل نبود، همین کارتخوان لعنتی بود. از وقتی کارتخوان پایش به نظام دامپزشکی باز شد، نظامی که قرار بود مدافع ما باشد، همه چیز عوض شد. کاش حامی نداشتیم که لاقل میگفتیم بیکسیم. بیماری ما  اسمش دیگر «ام اس» نیست، جذام است. ام اس بیشتر مخصوص دختران 18 تا 30 سال است و ایضا کسانی که بازوی همورال آنها قویتر از سلولی بوده یعنی تهتغاریهای خانه که دست به سیاه سفید نزدند و قطعا خوشگلتر هستند. هر دو شاید راهی مرگ شوند ولی یکی دختری زیبارو که بغض همه را درآورده و دیگری یک جذامیه زشت که دلسوز هم ندارد.

کلام آخر را من نزدم، یعنی کی باشم که بزنم، چند وقت پیش یک مطلبی از عزیز همهی ما دکتر باسامی خدابیامرز حکیم مهر گذاشته بود که در کامنتها دکتر نوری اهواز پدرانه توصیهای کردند: «بروید».

آدم یاد دیالوگ فیلم ابد و یکروز میافتد: «هرکس بتونه بره و نره از سگ کمتره، و هرکس بره و برگرده ازون از سگ کمتر، کمتره»

 

انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
1
9
خود کرده را تدبیر نیست
چقدر زمانی دانشجویی ترم بالایی .فارغ التحصیل به ما میگفتن انصراف بدین .هیچی ته ش نیس حالا منظور شو میفهمم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
دقیقا، قیافش هنوز جلو چشمام هست، کاش گوش کرده بودیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
1
11
یک دلیل دارد و ان هم این است که کسانی در دامپزشکی تصمیم میگیرند که کلینیسین یا داروخانه دار و مشابه نبوده اند
اصلا ما را درک نمیکنند
نمیفهمند روزمزد یعنی چه
نمیفهمند و فقط شیوه نامه مینویسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
اگر هم بودند بجای حس همکاری ، بیشتر حس رقابت و انحصارطلبی شان بر تصمیماتشان اثر می گذارد .
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
2
14
درود بر دکتر نویسنده ،الحق که حق مطلب را ادا کردی، لطفا به نوشتن ادامه بده یه کم دلمون خنک شد
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
1
8
مطلب کار شده تماما حقیقت محض و عالی ...هیج بخش خصوصی در این کشور نداریم که اینقدر نوکر بی اجر و مواجب آماده به خدمت و گزارش دهی به بخش دولتی باشد.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
1
4
البته من که کارمندم رنگ این مرخصی ها را هم نمیبینیم، اینجا هم عزیز دردانه اداره یک هفته میرود ولی به ما مرخصی ساعتی هم به سختی میدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
هرچی باشه بازم از خصوصی بهتره، آخه ما که حقوقی نمیگیریم که بابت مرخصی بخواهیم ایقد تحت فشار باشیم
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
بابا ادارات رها شده ، همه چیز به حال خودش رها شده ، همه ول کردن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
1
5
.................... به امید صبح روشن که سرپرست واقعی وبدون حب و بغض داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
شما اگه یک ریس نظام دیدی که بخطر بخش خصوصی (نه مسول فنی شرکت ها) جلوی اداره سینه سپر کنه نشون ما هم بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
عمرا، بشینیم تا بشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
8
نظام فقط بلده پول بگیره
دامپزشك كلينيسين بخش خصوصي
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
8
درود بر دكتر عزيز كه اين نامه زيبا را كه حرف دلمان هست را براي اولين بار نوشتيد.مشكل اصلي بخش خصوصي مخصوصا دام كوچك همين مسائل هست و... اول اين كه سازمان نيمه خصوصي نظام دامپزشكي مدافع حقوق بيمار و اداره ماليات و... مي باشد تا اين كه به فكر دامپزشك باشد . به تازگي مد شده است بيماران بعد از انجام درمان يا در حين پروسه درماني مراجعه به نظام دامپزشكي و اداره. به طرح شكايت از دامپزشك ميكنند و جالب اين هست كه سريعا در اين موقع دوستان در نظام دامپزشكي رسيدگي و طرح شكايت جهت نظام بدوي را شروع مي كنند و بعد بيمار با وقاحت كامل مراحل اخاذي را از دامپزشك پيش مي گيرد. نه خود شبكه يااداره دامپزشكي شهر و نه نظام دامپزشكي هيچ بروتكل مشخص استاندارد به كلينيك ها ابلاغ نمي كنند، ولي درست بعد شكايت صاحب اجراي قانون و موازين مي شوند و تا اشد مجازات براي دامپزشك پروانه دار مظلوم پيش مي روند. اقايوني كه با حمايت و حق عضويت ما دامپزشكان در ان شورا نشسته اند اين امور را پيگيري مي كننند. و مد شده است كه حتي براي تمديد بدون در نظر گرفتن سابقه كار صرفا دامپزشك مي بايست در دوره اي حتي غير مرتبط شركت كند تا امتياز بگيرد و وسيله خوبي براي استخدام و درامد زايي انها مي باشند.
در اصل هيچ سازمان يا تشكلي به صورت واقعي به فكر حقوق تضعيف شده اين بخش نيستند و فقط شيپورهاي ظاهري هست كه در هنگام وقايع نامه اي به دست ارگا نها و سازمان ها ارسال مي كند كه نتيجه اي مفيد در پي ندارد.

دامپزشك بخش خصوصي حقوق يك طرفه شامل حالش هست در حالي كه هيچ اعاده حقي ندارد .
در شبكه و ادارات كوچك بدليل كمبود بودجه از افراد داراي طرح نيروي خدمت انساني كمك مي گيرند كه شامل افراد بي تجربه مي شود و انها با استفاده از قدرت سازماني براي دامپزشكان بخش خصوصي در حين بازرسي نسخه مي پيچند.
تا وقتي دامپزشكان به صورت جدي به فكر تغييرات نيافتند اين روال مضحك ادامه خواهد يافت. خواهشمندم كه همكاران بخش دولتي به جاي ايجاد فضاي ارعاب كني به فكر تصحيح و پشتيباني دامپزشكان باشند.

با تشكر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
کاش صنف مستقل و مجزا از نظام داشتیم
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
1
8
جناب دکتر ایجاب هرچند شمارا ملاقات نکردم اما احساس میکنم سالهاست شما را میشناسم و به این قلم جنابعالی بوسه میزنم . باور کن با این قلم شیوایی که داری اگر وقت خودت رو صرف نگارش مبکردی بهتر از دامپزشکی درآمد داشتی البته به شرطی که علاقه به کار دامپزشکی نداشتی .
درددلها زیاده . مشکلات پیش روی بخش خصوصیرو برخوردهای زشت ورفتارهای ناشایست برخی کارکنان بخش دولتی که گاها از نظر تحصیلات از دامپزشکان پایین ترند ( البته هیچ وقت مدرک تحصیلی دلیلی برای برتری بعضی از بعضی ها نیست ) همواره وجود داشته و هیچ رئیس سازمانی نتوانسته دکمه دیلیت انرا بزند . برابردستورالعمل سازمان روسای ادارات دامپزشکی نمیتوانند پروانه درمانی نیمه وقت داشته باشند ولی دراستان ما هم میتوانی رئیس اداره باشی هم رئیس شورا باشی و هم پروانه نبمه وقت داشته باشی و هم میتوانی تمام وقت دارو بفروشی وهم میتوانی بقول کارشناس کاردان اداره و بازدید کننده همزمان نظام دامپزشکی مربوط به ماده ۲ دورکاری خودت رو در مطب نیمه وقتت بگذرونی . اما وای بروزی که دربخش خصوصی کارکنی . البته نه هرکس . مثلا میتونی کلنسین باشی ولی کیس های زحمت دارو و نفس گیر رو رد کنی ولی بوفور داروهم بفروشی . یااینکه میتونی دانشجوی تحصیلات تکمیلی باشی و پروانه هم داشته باشی . وقتی هم که نیستی داداشت یا همسایه ت بجات ویزیت کنه و ....
اما وااای بروزی که بعداز ۲۰ سال کار کلینیکی وتاسیس داروخونه دامداری به اشتباه همراه دامش بیاد داروخونه ت و تو کیس پرولاپس رحمی رو توی گرمای ۴۵ درجه بفرستی خدمت کلنسین ها که یا نیستند و یا اینکه انجام نمیدن نهایتا بره اداره دامپزشکی که قانونا پاسخگو ست اما دامدار توی این هوای گرم از این مطب به اون مطب و اداره در رفت و آمد باشه وبعد شما دلت بسوزه و داخل ماشین و توی هوای گرم جون سرمایه یه پیرزن رو نجات بدی . همون کاردان کارشناس زیرکولر مونده اداره با ماشین کولردارو لباس اتوکشیده بدون اجازه وخبردارکردن شما مثل قوم مغول بره سر یخچال داروخانه شما و چیزی بذاره تو یخچالت یا چیزی ازتوش برداره وبرات صورتجلسه تنظیم کنه .
بنابراین به شما عرض میکنم شما باکاردامپزشکی و کم کردن رنج و آلام دام و خوشحال کردن دامدار بزرگترین ثواب رو برای خودت ثبت میکنی و مطمئن باش ثمرات اون تو زندگیت دیده میشه و هیچ توقعی از ادارات دامپزشکی نداشته باش . برقرار باشی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
4
4
واقعا که با خوندن این مطلب حالم گرفته شد بخش خصوصی خصوصا دام کوچک واقعا توقعات شون خیلی بالا رفته مطب شون کردن مرکز تجاری پت شاپ یه سگ بینوا با صاحب متمولش میاد گوش سگ و صاحب و با هم میبرن پول یا مفت میگیرن نه گزارشی میدن نه مرخصی میرن اجازه ای میگیرن طرف تو کانادا زندگی میکنه یه مرکز درمانی زده یه دکتر هم گذاشته ماهی2500 حقوق میده بعن.ان پروانه اشتغال ماهی چند صد میلیون در میاره تازه طلب کارم هست .............. یکم سپاسگذار باشید با همین کارا نون تونو از دست میدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
5
4
آقای دکتر ایجاب
ضمن تشکر از حکیم مهر که مشکلات همه دوستان را چاپ می‌کنند چند سوال خدمت شما دارم.
1. در زمانی که شما در این شهرستان مجوز اشتغال گرفتید آیا همین شبکه و ریس نه چندان دامپزشک با یکی از داروخانه های دامپزشکی شهرستان صحبت نکردند و شما بدون دادن اجاره و حتی خرید میز و صندلی در مجاورت همان داروخانه بدون کمترین هزینه و حتی هزینه آب و برق مستقر نشدید.
2. آیا همان شبکه و ریس نه چندان دامپزشک با حمایت اداره کل و نظام دامپزشکی تقریبا تمام مرغداران شهرستان که حدود 30 مرغداری بود را حتی با فشار فرماندار محترم و نماینده محترم وقت مردم آن شهرستان مجبور به قرار داد با شما نکرد که البته با عدم کارکرد مناسب شما در این یکسال و چند ماهه گرفتن مجوز باعث نارضایتی شدید مرغداران و دامداران و فشار زیاد از همه طرف به شبکه نشدید که مجبور به خواهش از یکی از دامپزشکان دولتی جهت درخواست صدور پروانه نیمه وقت برای ایشان در شهرستان نشدید.
3. بفرمایید که شما به عنوان تنها کیلینسن تمام وقت شهرستان چرا وقت دارید عصرها در شهرستان مجاور و به طور غیر قانونی درمان انجام دهید ولی در شهرستان محل خدمت خودتان با چندین و چند بار خواهش و اخطاریه شبکه دامپزشکی حاضر به انجام امور درمانی دام های سبک و سنگین این شهرستان نیستید و میفرمایید فقط مرغداری ها را ویزیت میکنید که به دلیل حمایت همین شبکه مجبورند آخر هر دوره حتی بدون مراجعه جنابعالی به این واحدها هر یک حدود 2 میلیون تومان به حساب جنابعالی بریزند.
خواهش‌ میکنم از حکیم مهر عزیز که این مطلب را به عنوان کمترین جوابیه به جناب دکتر چاپ کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
مدافع نظام دامپزشکی استان.....، با فرض بر اینکه همه صحبت های شما درست باشند، بنده هم چند سوال خدمت شما بزرگوار دارم، مگر نه اینکه با فشار شبکه هر دوره مرغداری دو میلیون تومان به حساب دکتر می آید! مگر پول کمی هست؟! شما ۱۶ مرغداری به بخش دولتی در همین منطقه داده اید، شانزده تا دو تومن بقول شما سی و دو میلیون!! چرا باین درآمد ۴ نفر جوان تازه فارغ التحصیل را جذب منطقه نمیکنید که دیگر نیاز به توبیخ و اخطار و خواهش برای کیس دیدن نباشد؟ چرا با خیل عظیم دامپزشکان بخش خصوصی جویای کار بجای درخواست برای یک دامپزشک دیگر و ایجاد اشتغال، مجوز های مرغداری ها و حوضچه های میگو و... که درآمد نسبتا راحتری هست به بهانه کمبود نیرو بین کارمندان دولتی اداره تقسیم میشود؟ چند بار در سایت حکیم مهر که مورد عنایت شما نیز قرار گرفته است درخواست نیرو جدید داده شده است تا دست کارمندان دولتی ک هرگز رقیب خوبی برای بخش خصوصی نیستند کوتاه گردد؟ ایشان از ویزیت دام سبک و سنگین سر باز میزند!! و از نظر شما تخلف هست و ایشان را محروم کرده اند؟ پس چرا همین تخلف برای کارمندان دولتی حساسیت زا نیست؟ چرا همکاران شما در بخش دولتی با کسب مجوز همین رویه بقول شما تخلف آمیز را در پیش گرفته اند و مورد حمایت می باشند؟ چرا کارمندان دولتی با مجوز اشتغال بدون مطب، دفتر، نسخه و حتی حضور مشخص روز به روز به تعداد مرغداری هاشان افزوده میشود؟ چگونه در مورد ریز جزییات کار بخش خصوصی کاملا مطلع هستید ولی برایتان عجیب نیست که یکی از کارمندان دامپزشکی چگونه مسیر رفت و برگشت ۲۵۰ کیلومتری اداره تا محل کار خود را روزانه خواهد پیمود که به ایشان مجوز عقد قرارداد با مرغداران منطقه اعطا گردیده؟ بگذریم که کجای قانون امده صاحب پروانه اشتغال بجای کیس دیدن در فارم ها باید تایم اداری در مطب بنشبند وگرنه از نظر اداره ترک کار محسوب میشود و انواع توبیخ ها را میگیرد!! بنظرم راهکار بهتر این است که بجای فشار بر نیروی بخش خصوصی فضا برای حضور سایر دامپزشکان خصوصی فراهم گردد
دکتررفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
1
2
درود برشما درود برحکیم مهرعزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
واعظی در شام بر منبر روایت می کرد ک ابوهریره در دست دخترش انگشتری زرین دید و بدو گفت ((انگشتر زرین ب دست نکن ک ان اتش است )) در ان میان ک وعظ می کرد دستش اشکار شد ک انگشتری زرین در دست داشت خلق بانگ بر اورند ک ای واعظ نه این زمان انگشتر زرین را اتش می خواندی گفت ب والله ک من دختر ابوهریره نیستم بر دست دختر ابوهریره حرام است . فعلا ک ب دست شما هر کاری کنی حرام نیس و دکتر ایجاب ام شده دختر ابوهریره .
دکتررفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
1
رئیس شبکه هستی رئیس نظام هستی فرماندار هستی دامپزشک بخش خصوصی هستی کارمند هستی کارگرهستی هر که هستی جان مولا مرد باش
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
1
3
دمت گرم بر بزرگه ورودي ٨٦ كازرون
خدا وكيلي بدخواه داشتي خبر كن همه ي گروه ك.خ اماده باش ميان
همه حرفات درسته اما اينجا همه فكره جيبه خودشونن و وقتي تو ميتوني پيشرفت كني همه جا سنگ اندازي ميشه
مثل استان .......... كه .............. اعلام ميكنه چون فولاني پولداره نميخوام مجوز واكسيناسيون بدم
چرا
چون وضعش خوبه
اما ............. نميفهمه همين ادم داره به ده نفر نون ميده
اخرش هم مدير كل حرف مارو قبول نميكنه و چون رييس خودش گفته حرفشووو قبول ميكنه
اي كاش همت داشتيم و ميتونستيم كاري كنيم اما دامپزشكي هميشه ضعيفه و ضعيف ميمونه
كاكا رضا خودت درگير نكن فقط لذت ببر عزيزم
ما دوست داريم عزيزم
نظر شما
ادامه