کد خبر: ۵۹۲۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

پیش از این صاحبان مشاغل باید از ابتدای امسال ملزم به استفاده از کارتخوان می‌شدند اما از آنجا که در پی شیوع ویروس کرونا بسیاری از تکالیف مالیاتی به تعویق افتاد، این موضوع شامل حال این تکلیف مالیاتی هم شد و طبق اعلام رئیس سازمان مالیاتی الزام مشاغل به استفاده از کارتخوان به ماه‌جاری منتقل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، سازمان امور مالیاتی از شهریور سال گذشته معادل ۱۵ گروه از فعالان اقتصادی که حدود ۵۰ شغل می‌شوند را دسته‌بندی کرد تا برای شفاف‌ شدن درآمد، جلوگیری از فرار مالیاتی و کمک به فرآیند حسابرسی مالیاتی مکلف به ثبت‌نام در سامانه پایانه فروشگاهی و استفاده از کارتخوان باشند که اولین گروه از آن‌ها، پزشکان و فعالان حوزه درمان (که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی صادر می‌شود) بودند.

تا پایان پارسال تنها ۵۰ درصد از پزشکان اقدام به ثبت‌نام در پایانه فروشگاهی کردند و هنوز نیمی از پزشکان از این قانون تبعیت نکرده‌اند. پس از الزام پزشکان، نوبت به وکلا برای ثبت‌نام در پایانه فروشگاهی و استفاده از کارتخوان رسید که از اول مهر پارسال ثبت نام آن‌ها شروع شد و تا آخر دی ماه نیز ادامه داشت و معاون سازمان امور مالیاتی از امکان مجدد وکلا همراه با جریمه برای ثبت‌نام بعد از مهلت قانونی که تا پایان دی‌ماه بود، در این سامانه خبر داد که تاکنون این سازمان آماری از ثبت‌نام وکلا در پایانه فروشگاهی اعلام نکرده است.

پیش از این، مهلت قانونی ثبت نام مشمولان ۱۵ گروه شغلی برای نصب سامانه فروشگاهی پایان دی پارسال بود که با اتمام آن، این مهلت تا ابتدای امسال تمدید شد. سرانجام، از آنجا که شیوع کرونا موجب تعویق تکالیف مالیاتی شد، الزام مشاغل به استفاده از کارتخوان هم به تعویق افتاد. بنابراین، طبق اعلام رئیس سازمان مالیاتی صاحبان مشاغل در این ماه ملزم به استفاده از کارتخوان می‌شوند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
2
................. مسخره کردین چرا باید مالیات بدیم به دولتی که نفت خیزه؟ مگه شما سهم نفتمونو میدین که ما مالیات بدیم؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
2
وقتی دستگاه کارتخوان میگذاریم و آنقدر کار و مشتری و درآمد پایینه که فقط مضحکه بانک و شرکت تامین کنند دستگاه کارتخوان میشیم و نهایتا هم بعد از چندین اخطار به دلیل کارکرد کم میان و دستگاه رو جمع میکنن و میدن به یک وانتی میوه فروش سیار تکلیف چیه؟ والا این اسم دکتری چیزی جز نکبت نداشته.
نظر شما
ادامه