کد خبر: ۵۹۲۹

حکیم مهر - با مراقبتهای انجام شده توسط سازمان دامپزشکی کشور، در حال حاضر هیچ یک از سایتهای پرورشی میگو درگیر بیماری لکه سفید نیست.

سرپرست سازمان شیلات کشور با اعلام این مطلب گفت: در یکی از کارگاههای بوشهر شاهد بروز لکه ای بیماری بودیم که خوشبختانه با اقدامات به موقع سازمان دامپزشکی این مشکل حل شد.

دکتر سیدامین الله تقوی مطلق افزود: در حال حاضر هیچ یک از سایتهای پرورش میگوی کشور درگیر بیماری نبوده و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی درباره موضوعات مورد بحث با کشورهای عضو گروه D8 خاطرنشان کرد: تفاهمنامه های به امضا رسیده با کشورهای عضو در زمینه شیلات نیز بود.

تقوی مطلق ادامه داد: استفاده از تجربیات کشورهای مختلف در زمینه پرورش ماهی در قفس از جمله مواردی بود که مورد تفاهم قرار گرفت.

اندونزی خواستار بازار آبزیان ایران است

وی تصریح کرد: وزیر شیلات اندونزی استفاده از بازارهای ایران را برای عرضه آبزیان خواستار شد و مقرر شد که صادرات محصولات شیلاتی آبزیان در موارد لزوم انجام شود.

سرپرست سازمان شیلات کشور یادآور شد: اجازه نخواهیم داد که بازار آبزیان جمهوری اسلامی ایران تحت مخاطره قرار گیرد. زیرا واردات را در مواردی انجام می دهیم که مورد نیاز است.

تقوی مطلق تاکید کرد: در فصلهایی که بادهای موسمی وجود دارد و ظرفیت تن ماهیان کارخانه ها کاهش پیدا می کند، می توانیم اقدامات لازم را برای واردات از کشورهای فوق انجام دهیم.

دانش فنی در زمینه شیلات بین کشورهای D8 مبادله می شود

وی اظهار داشت: از آنجایی که دانش فنی برخی از کشورها از جمله ترکیه در زمینه تکثیر ماهیان دریایی بسیار بالاست مقرر شد که از دانش فنی آنها استفاده شود.

تقوی مطلق درباره پایلوتهای ماهی در قفس گفت: درخواستهای بیشماری برای اجرای طرحهای ماهی در قفس به سازمان شیلات رسیده که پس از بررسی، مجوزهای لازم به آنها داده می شود.

وی در ادامه افزود: این سازمان به متقاضیان در زمینه های مختلف کمک خواهد کرد.

سرپرست سازمان شیلات کشور در پایان خاطرنشان کرد: پایلوتهای اجراشده در بندر ماهشهر نشان از موفقیت طرح فوق است و می توانیم این طرح را گسترش دهیم.

 

 

نظر شما
ادامه