کد خبر: ۵۹۳۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

صنعت واکسن دامی در کشور یکی از صنایع حیاتی و راهبردی است که منجر به تامین امنیت غذایی می‌شود. اتفاقی که رابطه مستقیمی با سلامت جسمی جامعه دارد. این نیاز فناورانه کشور قرار است با توان شرکت‌های دانش‌بنیانی تامین شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک همکاری مشترک میان ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی برای تامین واکسن‌های دامی مورد نیاز کشور شکل گرفته است. بر اساس این همکاری مشترک قرار است ظرفیت‌ها و توان شرکت‌های دانش‌بنیان‌ به میدان بیاید تا واکسن‌های دامی کشور با هدف دستیابی به امنیت غذایی و جهش تولید در بخش کشاورزی تامین شود.

در این طرح قرار است با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها در کشور واکسن‌های هاری، رئوویروس، کشته و زنده، کوکسیدیوز، اورنیتوباکتریوم، رینوتراکئال، چهارگانه (نیوکاس، برونشیت، سندرم افت تخم‌مرغ و رئو) و کم خونی(CAV)  و داروها و مواد اولیه دارویی دامی در کشور تولید شود.

این کار با سه رویکرد «کمک به تولید نخستین بار محصولات»، «توسعه بازار محصولات تولیدی کنونی» و «حل مشکلات و چالش‏های شرکت‏‌ها» انجام می‌شود.

دانش‌بنیان‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی http://biodc.isti.ir/ مراجعه کنند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
0
خب پس چرا این شرکتها با پخش های استانی قرارداد نمیبندن؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
0
چون فقط در حد دانش بنیان ساختمانشون فعال هست ،
هنوز واکسن ها وارداتی هستن ،
حتی ادجوانت ها هم وارداتی هستن و اینجور شرکتها ، ۴ ساله نتونستن تولیدشون رو در داخل بفروشن
نظر شما
ادامه