کد خبر: ۵۹۳۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مطالعات جدید نشان می دهد که ویروس کرونا قادر است روی گوشت و مرغ منجمد تا ۳ هفته باقی بماند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایران، دانشمندان هشدار دادند که غذای آلوده می تواند مردم را مبتلا کند.

پژوهشگران برای تائید این موضوع بخش هایی از گوشت و مرغ منجمد را با ویروس کرونا آلوده کرده و آنرا برای مدتی نگهداری کرده اند تا متوجه شوند کرونا  (corona) در موادغذایی منجمد باقی می ماند یا نه؟ پژوهشگران دریافتند که ویروس کرونا پس از ۲۱ روز هنوز روی گوشت های منجمد باقی مانده است.

با دریافت این داده ها دانشمندان هشدار دادند که این موضوع میتواند تأیید کند که چه طور کرونا از طریق مواد غذایی قادر است به دیگر کشورها منتقل شود.

به تازگی با شیوع مجدد کرونا در ویتنام و نیوزلند بعد از چند ماه که هیچ موردی دیده نشده بود دوباره این بیماری در این دو کشور شیوع یافته و این یافته ها میتواند علت اصلی بروز دوباره بیماری را پاسخ دهد.

به عبارتی واردات بسته های مواد غذایی آلوده میتواند منبع مهمی از شیوع دوباره ویروس کرونا در کشورها باشد.

این در حالیست که بازار بین المللی غذا بسیار گسترده است و این موضوع میتواند رویدادهای غیر مترقبه ای را بهمراه داشته باشد.

پروفسور «جیمز وود» دامپزشک دانشگاه کمبریج در این مورد به روزنامه تلگراف گفت: باید توجه داشت با در دست داشتن این یافته ها کارگران کارخانه های موادغذایی باید بسیار هوشیار باشند تا در صورت آلوده بودن گوشت و موادغذایی به بیماری آلوده نشوند و بسیار مهم است تا میزان سلامت و آلودگی بسته های مواد غذایی برای واردات و صادرات مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
1
سلام وقت بخیر
روی گوشت و مرغ گرم ویروس کرونا چقدر زنده می ماند!؟
بهتر است که نتایج تحقیق را کامل به اطلاع عموم برسانیم تا موجب تشویش اذهان عمومی نشویم
لطفا علی رغم اینکه انتقاد هست منتشر بفرمائید
با تشکر
نظر شما
ادامه