کد خبر: ۵۹۳۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت: سگ‌های کرونایاب به‌صورت یک تیم تحقیقاتی بیماران کووید ۱۹ را شناسایی می‌کنند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «دکتر حمیدرضا شیری» درباره سگ‌های کرونایاب اظهار کرد: بعد از سگ‌های زنده یاب و سگ‌های دستیار اوتیسم، سگ‌های کرونایاب به‌صورت یک تیم تحقیقاتی برای شناسایی بیماران کووید - ۱۹ استفاده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سگ‌ها در هر ساعت می‌توانند ۲۵۰ تا ۳۰۰ بیمار کرونایی را شناسایی کنند، افزود: بیماران مبتلا به بیماری تنفسی و ویروسی با توجه به واکنش‌هایی که در بدنشان در اثر این بیماری صورت می‌گیرد، باعث می‌شود تعرق بدنشان تغییر کند و از آنجایی که حس بویایی سگ‌ها ۲۰ هزار برابر انسان است با این حس بویایی قوی قادر به تشخیص بیماران کووید- ۱۹ هستند.

عضو فعال باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس تشریح کرد: کار به‌صورت تحقیقاتی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی ارتش روی نژادهای مختلف و سن‌های مختلف و جنسیت متفاوت سگ‌ها آزمایش شد در یک باز زمانی با اخذ مجوز از بیمارستان ارتش کار راستی آزمایی آغاز و سگ‌ها پس از دریافت روش‌های تربیتی و آموزشی توسط مربیان و ارائه آزمایش‌های لازم توانستند ۶۵ در صد نمونه‌ای مثبت را از نمونه‌های منفی تشخیص دهند در حالی که برای تشخیص بیماران کرونایی بهترین کیت‌ها ۶۰ درصد و کیت‌های ایرانی ۴۰ درصد توانایی دارند.

شیری درباره فراگیری این نوع تشخیص گفت: تیم‌های بعد از ما در کشورهای دیگر با توجه به شرایط بهتر و نتیجه تحقیقات توانستند به نتیجه تشخیص ۹۰ درصدی نیز دست پیدا کنند.

وی عوامل پروژه تشخیص بیماری کرونا را مهدی شیری و سرمربی تیم را اسماعیل اسکندری و مربی حمیدرضا شیری عنوان کرد.

 
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Germany
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
0
خب شما که دستگاه مستعان 110 دارین که هم بنزین از دور تشخیص میده هم موشک و هم کرونا، پس دیگه نیازی به سگ های کرونایاب نداشتین
نظر شما
ادامه