کد خبر: ۵۹۳۸

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی ایلام، خوزستان، بیجار و تبریز

 

برگزاری جلسه با بازنشستگان اداره کل دامپزشکی استان ایلام
 
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با قدردانی از زحمات و خدمات بازنشستگان بر تشکیل کانون بازنشستگان دامپزشکی استان تاکید کرد.
دکتر پیرانی مدیرکل دامپزشکی استان ایلام در این جلسه بابیان نقش و جایگاه بازنشستگان و قدردانی از زحمات و خدمات آنها، تشکیل کانون بازنشستگان دامپزشکی استان را ضروری دانسته و ارائه خدمات رفاهی مطلوبتر را از اولویت های کاری اداره کل دامپزشکی استان بر شمرد.


در این جلسه موضوع بیمه تکمیلی درمان، بیمه تکمیلی عمر و حوادث و عضویت همکاران بازنشسته در صندوق قرض الحسنه کارکنان دامپزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در پایان همکاران بازنشسته فرم های برقراری پوشش بیمه تکمیلی عمر و حوادث و بیمه تکمیلی درمان را از ابتدای خرداد ماه 1390 تکمیل و به واحد رفاه تحویل نمودند.

همچنین تعدادی از همکاران بازنشسته که عضو صندوق قرض الحسنه نبودند به عضویت این صندوق در آمدند.

 

-----------------------------

 

برگزاری کارگاه آموزشی PCR در مرکز تشخیص و بررسی بیماریهای آبزیان استان خوزستان 


 مسئول مرکز تشخیص و بررسی بیماری های آبزیان اداره کل دامپرشکی استان خوزستان گفت: کارگاه آموزشی PCR به منظور آشنایی و رفع اشکالات در استفاده از برخی کیتهای تشخیص بیماریهای ویروسی ماهی برگزار گردید.


دکتر غلامیان افزود: در این کارگاه 2 روزه که "سیمون جانگ" مدیر فنی شرکت جنراش از کشور تایوان به عنوان مدرس حضور داشت، کارشناسانی از سازمان دامپزشکی کشور و استانهای خوزستان و بوشهر شرکت کردند.

------------------------------

 

برگزاری دوره آموزشی در شهرستان بیجار


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار گفت: دوره آموزشی راههای پیشگیری از بروز بیماری تب برفکی جهت آموزش دامداران در سالن آمفی تئاتر جهاد کشاورزی بیجار برگزار گردید.
دکتر راسخی با اشاره به شیوع بیماری تب برفکی، برگزاری این دوره آموزش را ضروری دانست.
در ادامه دکتر مرجانیان مسئول مبارزه با بیماریهای دامی شبکه در طی سخنانی در مورد اهمیت بیماری، راههای انتقال، علائم و راههای پیشگیری توضیحاتی را ارائه کرد.

در پایان تعدادی بروشور آموزشی که توسط اداره کل دامپزشکی کردستان تهیه شده بود بین افراد حاضر در کلاس توزیع گردید .
------------------------------

 

کارگاه غیر مجاز تولید خمیر مرغ غیر بهداشتی در تبریز کشف و پلمپ گردید
 
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تبریز گفت: کارگاه غیر مجاز تولید خمیر مرغ غیر بهداشتی کشف و موارد موجود در کارگاه ضبط گردید.
دکتر فرهاد تقی زاده افزود: برابر تحقیقات و تلاشهای شبانه روزی واحد نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان تبریز و کلانتری مایان پس از شناسایی محل (کارگاهی واقع در جاده مایان) طی عملیات برنامه ریزی شده وارد محل مذکور شده و در کارگاه مذکور سردخانه و دستگاه بادر و نیز تفاله حاصل از تولید خمیر مرغ کشف و ضبط و صورتجلسه گردید.
دکتر تقی زاده اعلام نمود: که در این کارگاه بیش از 4500 کیلوگرم  تفاله و اسکلت و موارد غیر بهداشتی با هویتی نامعلوم کشف و صورتجلسه گردید .
وی خاطر نشان نمود: اکیپهای نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان تبریز با شماره تلفنهای تماس 4439272 و 4442533 آماده دریافت گزارشات مردمی از تخلفات صورت گرفته در حوزه بهداشت عمومی جامعه (تولید و  عرضه فرآورده‌های خام دامی) می‌باشند.

 

 

نظر شما
ادامه