کد خبر: ۵۹۳۸۴

کشتار آزمايشي دام در مجتمع کشتارگاه صنعتي دام قم عصر دیروز آغاز شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، «ضيايي» مدير عامل شرکت تعاوني توسعه و عمران شهرستان قم گفت: اين مجتمع که در ابتدای در ابتدای محور جعفریه و در 20 هکتار مساحت و با هزينه اي حدود 32 ميليارد تومان احداث شده که هم اکنون به منظور رفع نقايص احتمالي، به صورت آزمايشي آغاز به کار کرده است .

ضيايي ظرفيت کشتار اين مجتمع را در حال حاضر و در يک شيفت کاري هزار راس دام سبک ويکصد و پنجاه دام سنگين عنوان کرد که امکان افزايش تا سه برابر وجود دارد .

وي افزود: سالن بسته بندي گوشت و آلايش هاي دامي، واحد تبديل ضايعات به خوراک دام و سردخانه از ديگر امکانات اين مجتمع است .

ضيايي افزود: سهامداران اين شرکت افراد تحت پوشش بهزيستي، ايتام، جامعه کارگري و حتي کارمندان برخي ادارات هستند که تاکنون 24 هزار سهم به 11 هزار نفر از آنان فروخته شده است .

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار در حاشيه بازديد از اين مجتمع به خبرنگار ما گفت: اين طرح از مصوبات سفر رهبر انقلاب به قم بوده است که 3 ميليارد تومان از هزينه ساخت اين مجتمع از محل اعتبارات سفر رهبري تامين شده است .

«غضنفري» توجه به صنايع مکمل را از نيازهاي ضروري استان برشمرد و گفت: حوزه دام از جمله اين صنايع است که راه اندازي مجتمع کشتارگاهي صنعتي دام مي تواند بخشي از نياز استان را برطرف مي کند .

غضنفري تاکيد کرد اين مجتمع مي تواند جايگزين کشتارگاه فعلي شهرداري قم باشد .

معاون استاندار افزود: ظرفيت اين مجتمع به گونه اي است که مي تواند حتي نياز خارج از استان را هم تامين کند .

 

نظر شما
ادامه