کد خبر: ۵۹۳۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

استاندار مازندران گفت: طرح تولید بیوسیلاژ از ضایعات طیور و آبزیان جهشی در صنعت شیلات و طیور است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، «احمد حسین زادگان» در مراسم طرح تولید بیوسیلاژ از ضایعات طیور و آبزیان اظهار کرد: خوشبختانه علیرغم محدودیت ها از طرح های اثربخش این مجموعه، در سومین روز از هفته دولت، طرح بیوسیلاژ نهایی شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: استان مازندران به لحاظ تولید گوشت سفید و برخورداری از پتانسیل های بالقوه و ذخایر عظیم در حوزه دریا رتبه نخست را دارا است؛ همچنین مراکز پرورشی همچون ماهیان سردابی، گرمابی و ماهیان خاویاری ظرفیت عظیمی دارد که تامین غذای مورد نیاز این بخش دارای هزینه فراوانی است.

حسین زادگان با بیان این که فرآیند تهیه پودر ماهی از کیلکا به خاطر صید آن در دریا و نوسانات آن و شرایط آب و هوایی سخت تر است و میزان تولید و قیمت تمام شده آن برای ما اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، حرکت به سوی روش های نوین که هم هزینه ها را کاهش دهد و هم تامین مواد اولیه به صرفه و صلاح باشد و وابستگی ما به خارج کشور و استان قطع شود، یک ضرورت است.

 وی گفت: ممکن است در ابتدای کار؛ این طرح، پروژه بزرگی بنظر نرسد اما مطمئنا می تواند جهشی در صنعت شیلات و طیور ما ایجاد کند زیرا می تواند در کاهش هزینه های تولید در این دو بخش کمک شایانی کند.

استاندار مازندران حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در این طرح را یک مزیت برای آن عنوان کرد و افزود: در این پروژه چرخه حضور سرمایه گذار، بازار مصرف و کار تحقیقاتی یک جا فراهم است.

وی با اشاره به اینکه این طرح اثرگذار به نوعی از آلایندگی محیط زیست جلوگیری می کند، تصریح کرد: بخش زیادی از پسماند های بخش کشاورزی و شیلات به اعتقاد کارشناسان قابل بازیافت است؛ این اتفاق در موضوع کاه و کلش می تواند بیفتد و موجب توسعه و رونق بازار شود .

حسین زادگان با بیان اینکه این محصولات قابل استفاده در خوراک دام است؛ یادآور شد: مجموعه این محصولات قابلیت تامین خوراک و مواد مورد نیاز در حوزه دام و طیور و آبزیان گرمابی و سرمابی را دارد و اثرات مثبت این پروژه باید توسعه پیدا کند تا شاهد بهره وری لازم از این پروژه با کمک بخش خصوصی با اطلاع رسانی مناسب صدا و سیما برای تحقق این مهم باشیم.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
0
چرا ضایعات کشتارگاه دام دور ریخته میشه؟
اگر عزیزی جایی برای تبدیل ضایعات کشتارگاهی به پودر گوشت و استخوان و... سراغ داره لطفا اطلاع رسانی کنید تا سفارش بدیم کشتارگاه شهر ما مواد اولیه را تامین کنند
نظر شما
ادامه